Toshiba sd-r5002 problem help me!

vbimport

Help!.

I burned with my toshiba sd-r5002 a couple of dvd-r’s.
that was great but at one moment, it won’t burn.
i can only burn cd-r, en read dvd-r/dvd and cd’s but i cant not burn dvd-r.

i tested with 4 diferent dvd-r’s but it can’t read empty dvd-r.

Help.

Ik heb een toshiba sd-r5002. en ik kan geen dvd-r’s meer branden.
mijn led kniperd als een gek, maar hij pakt ze niet meer.
het enige wat het wel kan is cd-r en dvd lezen en cd-r branden.
maar een dvdbrander mag van mij ook wel dvd-r’s.

ik heb de brander getest met 4 verschillend e merken dvd-r’s maar het lampje blijft knipperen.

ik heb weekje terug veel dvd’s gebrand met Nashua dvd’s en die werkte perfect alleen nu niet. damn.

heeft iemand ook zoiets mee gemaakt of kan me helpen.

bjorn

Hoi Bjorn,

Ik heb dezelfde problemen met deze brander. Bij mij zit hij in een Targa PC onder windows XP home. Ik heb ook tot volle tevredenheid een stuk of 10/15 DVD’s gebrand en nu stopt hij ineens bij ca. 15 %. Heb Toshiba en Targa gemaild maar met hun antwoorden schiet ik voorlopig nog weinig op. Ik heb zelfs de firmware update van de toshiba site geïnstalleerd maar ook dat helpt niet. Hopen op iemand in dit forum met een antwoord dus.

Peter

Bjorn,

Hier Peter nog een keer. Op onverklaarbare wijze (met een ander merk dvd’s) kan ik ineens weer branden. Had Emtec (lekker goedkoop maar werkte wel) en hen nu That’s Write. Wat nu wel gebeurt is dat bij een PC die al een tijd aanstaat het branden te oppervlakkig gebeurt en de dvd dus niet te lezen is. Het brandproces verloopt wel goed. Zou de boel te warm worden of zo.

Ik ben nog steeds benieuwd naar andere ervaringen. En zolang dus een dvd bakken direct na het opstarten.

Peter

Exact hetzelfde probleem bij mijn Targa zij het dat die met XP Pro draait (alleen met SP1).

Wat bleek nu de uiteindelijke oplossing?

Bij mij verschijnen de volgende meldingen bij het branden van een DVD

Vanuit Pinnacle 8 Onjuist CD/DVD media type
Vanuit U-lead, blijft hangen
Vanuit Nero, Illegal disc.

Firmware aanpassing niet uitgevoerd, lijkt alleen op regiocode betrekking te hebben.

Tot voor 5 dagen geleden verliep branden probleemloos. Er is verder niets geinstalleerd op de PC.

Merk DVD: MMORE, zowel DVD-R als DVD-RW lukt niet, ook geprobeerd met Philips DVD+RW drive blijft gewoon hangen.

DVD-RW laten beschrijven door andere PC, geen probleem. Lezen van deze DVD door de Toshiba is geen probleem. Schrijven CD’s lijkt ook goed te gaan.

Ronald,
Er is nog steeds geen oplossing bij mij, al kan ik wel DVD RW branden (al helemaal niet meer te volgen). De oplossing lijkt echter steeds meer te gaan in de richting van de combinatie NERO en Pinnacle Instant CD/DVD. Enkele keren op internet gelezen (en kan me dat zelf ook nog herinneren) dat Pinnacle met een melding komt over een verkeerde driver na het installeren van NERO en ook de mogelijkheid biedt dit te herstellen. Doe je dit, dan ben je de klos. Heb zelf alles eraf gegooid en met clean-tooltjes van NERO de sporen gewist maar na nieuwe inst. was ik niet veel opgeschoten.

Peter

Om gek van te worden, dat betekent dus dat jij al bijna een jaar met dat probleem zit. Dan kan ik mijn borst natmaken, ik ben nog maar 2 maanden bezig om met dat ellendige Pinnacle een film proberen te branden.
Heb je overwogen om er een nieuwe brander in te stoppen, ik kreeg het advies om een NEC-brander te kopen, schijnt weinig problemen te geven.

Hallo allemaal
Ook ik heb hetzelde probleem. Ik heb een toshiba sd-r5002 op mijn Sony Vaio. Ook ik kan geen dvd-r’s meer branden. Het enige wat-ie wel kan is cd-r en dvd lezen en cd-r branden.
Heeft iemand al een echte oplossing of moet ik net als Bjorn That’s Write gebruiken?
Ook ik heb al talloze zaken gedownload van firmware tot een patch van Sony maar niets helpt! Ik ben radeloos…

Please help!
Richard

Welcome ricwil. Moved to “Dutch: Algemeen, Hardware en Software”. I hope someone can help. :wink: