Toshiba dvd

vbimport

Vandaag heb ik mijn Aopen 10/40 pro dvd vervangen door de toshiba 1502.

Ik dacht dat dit een zeer goede lezer was voor safedisk².

Na wat testen ben ik er niet zo tevreden over.
om een safedisk² beveiligde cd te lezen duurde het 1,5uur en 6minuten om te branden met mijn Acer 1208.

Dezelfde cd lezen duurde 4,5minuten met mijn plextor 12/10/32s en 6minuten om te branden en hij werkt ook.

Ik vind dus dat de toshiba zeer traag is en ik heb al spijt dat ik mijn Aopen verkocht heb :frowning:

Na al die ophemelende berichten over toshiba dvd’s moest ik dit even kwijt.

BTW het spel was Tony Hawk’s pro skater.

clone cd vraagt ook bepaalde firmware voor je toestel
heb je die al nagekeken ?

Originally posted by carlo vaesen
clone cd vraagt ook bepaalde firmware voor je toestel
heb je die al nagekeken ?

Voor de Toshiba 1502 is nie speciaal een versie fw nodig! De drive kan altijd Subchannel data lezen! Het enige wat fw op deze drive zou kunnen verbeteren is een regiovrije werking, wat deze drive standaard niet biedt!
Heb welis gezien dat bij vervanderen van fw bij deze drive kan ontaarden in het verliezen van een paar regio-switch-kansen en dat daarna de drive nog niet eens regiovrij was!! Als iemand het wèl gelukt is deze drive regiovrij te maken zou ik dat dan ook graag horen. (ken iemand die dat heel graag zou willen weten! ;))

Ik heb een Toshiba Sdm 1212 en heb absoluut geen klagen hier over dit is een van de eerdere types van Toshiba maar deze werkt uitstekend bij mij…

met subchannel data en audio lezen heeft de toshiba geen probleem.
Het is gewoon dat ie zeer traag is in het lezen van errors als “fast error skip” is aangekruist.

mijn 2 plextors 12/10/32s en ultraplex vliegen daar gewoon over.

Wat is nou pcies dat “safedisk²”? (mijn DVD heeft 't in iedergeval niet, of sla ik nu de plank mis? :confused: )

Originally posted by Marsz-=FX
Wat is nou pcies dat “safedisk²”? (mijn DVD heeft 't in iedergeval niet, of sla ik nu de plank mis? :confused: )

SD2 is een techniek die wordt gebruikt om cdrom’s tegen kopieren te beveiligen; deze is niet altijd even makkelijk te kopieren, vooral niet als je niet over de geschikte hardware beschikt…

Tuurlijk… :rolleyes: (ik sloeg 'm mis…) ik d8 dat het iets nieuws was speciaal voor DVD… (foutje dus)

Ik heb dezelfde DVD (SD-M1502 FW1008) en ben er juist erg tevreden mee. Dat ding leest als een trein! Het langzaamst is hij bij LaserLock beveiligde CD’s (9 minuten) maar SafeDisc 1/2 gaan echt heel snel (2-3 minuten hooguit). Ook is hij heel goed in het lezen van beschadigde CD’s. Ik heb soms CD’s gehad van iemand die het bij hem niet meer deden maar de Tosh kon ze zonder errors naar mijn harde schijf kopiëren (en snel!)…

Het enige minpuntje van deze DVD is dat hij niet snel is in het rippen van beveiligde DVD’s. Maar dat is dan ook het enige…
Geen enkel probleem hier dus :slight_smile:

Maar dus nie regiovrij te maken?!