Toplist hoe maak ik dit

Ik bezit php, mysql, asp, en 200mb webruimte. Nu wil ik een toplist maken maar weet iemand hoe ik dat kan doen een toplist is zoiets als dit http://www.belg.be/nl/topgsm/topgsm.html

Alvast bedankt

Winchtrophy

Moet je de bron eens bekijken van de die html pagina en dan weet je hoe het moet. :wink:

Originally posted by King Dingeling
Moet je de bron eens bekijken van de die html pagina en dan weet je hoe het moet. :wink:

Euh dat werkt niet echt. Hij wilt dit in PHP ontwerpen. De PHP engine op de server parset de aangeleverde informatie in een HTML bestand… en die source zie je (dus niet die van het PHP script).

Hoe je dit maakt? Euh ik ga je niet de complete source schrijven :wink: kijk maar eens op www.php.net of www.phpfreakz.nl voor wat algemene info. Tis niet al te moeilijk hoor!

Beetje zoeken in dit forum had je ook enkele interessante links opgeleverd waar je veel resources hebt voor allerlei code:
www.wsabstract.com
www.dynamicdrive.com

Maar ja…wie gebruikt die zoekfunctie nou ook, dan moet je toch wel dom zijn he…

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Euh dat werkt niet echt. Hij wilt dit in PHP ontwerpen. De PHP engine op de server parset de aangeleverde informatie in een HTML bestand… en die source zie je (dus niet die van het PHP script).

Hoe je dit maakt? Euh ik ga je niet de complete source schrijven :wink: kijk maar eens op www.php.net of www.phpfreakz.nl voor wat algemene info. Tis niet al te moeilijk hoor! [/B]
Aha bedankt. Weet ik er ook weer wat meer van. :bigsmile:

K|ng D|ngel|ng moet zich eens wat meer in PHP gaan verdiepen.

Ga je eens verdiepen in CGI, Php, Html. Je zal een webapplicatie hiervoor moeten ontwerpen. Of maak gebruik van een script welke de door jou gevraagde informatie biedt.

www.hotscripts.com

Hier staan ook veel scripts met toplists. Veel plezier…

Mijn persoonlijke invulling zou zijn:

1. MySQL database
  2. PHP scriptje

-> iedere keer dat er op een link geklikt wordt, die opgeslagen is in de db, wordt een integer met 1 verhoogd
-> iedere keer bij het oproepen van de toplist wordt uit de database de volgorde bekeken

vrij simpel :slight_smile:

www.phphulp.nl