18+

Voor de jongeren onder ons!

Voor iedereen die denkt dat ze nog jong zijn, eh, helaas. Open je ogen. De meeste studenten die dit jaar beginnen op de universiteit zijn geboren in … 1985.

Zij hebben nooit: " We are the world, we are the children… of "Sunday bloody Sunday " gezongen.

Ze zijn te jong om zich de explosie van de Challenger te herinneren.

Voor hen hebben AIDS en werkloosheid altijd bestaan.

Een Twix heeft nooit een Raider geheten.

Ze hebben nog nooit gedemonstreerd tegen kernraketten.

Ze hebben nooit met een Atari of Commodore 64 gespeeld, ze hebben zelfs nog nooit van Pac-Man of Pong gehoord!

Ze hebben nog nooit een 5 1/4 inch diskette gezien.

De CD kwam op de markt toen zij net een jaar oud waren. Ze hebben nooit een single van Doe Maar gehad.

Ze weten niet wat het is om op de lange golf naar de radio te luisteren.

De meesten weten niet hoe vroeger de TV’s eruit zagen, ze kunnen zelf niet verklaren hoe ze zonder afstandsbediening kunnen functioneren en hoe je zwart-wit kunt kijken.

Ze hebben nog nooit “Startrek”, “Wicky de Viking”, “Maja de bij” gekeken.

Ze denken dat James Bond altijd Pierce Brosnan is geweest.

Een studiebeurs die geen lening is en waar je niet voor hoeft te presteren is voor hen een utopie.

Ze denken nooit aan de tune van “Jaws” als ze in zee zwemmen.

Ze denken dat een telefoon “met draad” science fiction is.

Rolschaatsen hebben voor hen altijd wieltjes op 1 rij gehad.

Voor hen is Michael Jackson altijd al wit geweest.

Ze weten niet dat Travolta kan dansen (op zaterdagavond).

Ze weten niet wat voor klootzak JR is (en wie op hem geschoten
heeft).

Ze denken dat “Charlie’s Angels” en Mission Impossible gewoon films zijn die het afgelopen jaar zijn uitgekomen.

Ze weten niet dat de regisseur Ron Howard Richie speelde in Happy Days.

Ze denken dat Picasso een naam van een auto is.

Ze weten niet beter dan dat den Uyl een vogel is.

En dan te bedenken dat dit de mensen zijn die nu gaan studeren. Zij zijn de jongeren van nu.

De symptomen waaruit blijkt dat jij ouder wordt:

1. Je begrijpt de bovenstaande tekst en je glimlacht en denkt “mijn god”
  2. Je doet aan sport en je vertelt vol trots aan iedereen dat je sport (wanneer je sport).
  3. Je hebt “medicijnen” in je badkamerkastje (hoofdpijn, maagpijn,…)
  4. De kinderen die tot nu toe je vriendjes waren zeggen “meneer” of “mevrouw” tegen je en spreken je met “u” aan.
  5. Je hebt meer dan een ochtend nodig om van een nachtje stappen te herstellen.
  6. Je moet zelf je was opruimen.
  7. Je vrienden trouwen zonder dat het echt nodig is
  8. Je krijgt maagpijn van de Mac Donalds.
  9. Je kunt een hele dag op het strand doorbrengen zonder te zwemmen (of je kleren uit te trekken)
  10. Je weet heel goed wat je wilt, of in ieder geval doe je wat je kunt.

Oke dan ff commentaar van een 6 vwo’er!

[B]__________________________________________________
Zij hebben nooit: " We are the world, we are the children… of "Sunday bloody Sunday " gezongen. [nee inderdaad wilde ik graag zou houden]

Ze zijn te jong om zich de explosie van de Challenger te herinneren. [ehh je bedoelt diegene die een zo’n hittetegel verloo]

[aids wel maar werkeloosheid nie, werkte al op mn 14e]

[nee da klopt]

[nee gelukkig nie zo dom is deze generatie nie meer]

Ze hebben nooit met een Atari of Commodore 64 gespeeld, ze hebben zelfs nog nooit van Pac-Man of Pong gehoord!
[pac man geweldig speel ik op mn mobiel en pong vind ik niks aan]

[je bedoelt die hele grote schijf waar maar net de helft van een 3.5 inch aan schijfruimte in kon]

De CD kwam op de markt toen zij net een jaar oud waren. Ze hebben nooit een single van Doe Maar gehad.
[nee DOE MAAR niet]

Ze weten niet wat het is om op de lange golf naar de radio te luisteren. [je bedoelt LW radio, nee heb er nooit naar geluisterd, ik had geen beschikking over een tijdmachientje]

De meesten weten niet hoe vroeger de TV’s eruit zagen, ze kunnen zelf niet verklaren hoe ze zonder afstandsbediening kunnen functioneren en hoe je zwart-wit kunt kijken. [de tvs zagen er raar uit; allemaal bruin terwijl ze nou allemaal een cool metallic-kleurtje hebben]

Ze hebben nog nooit “Startrek”, “Wicky de Viking”, “Maja de bij” gekeken. [ Star trek Geweldig, met William shatner, Patrick stewart, Avery brooks, Kate mulgrew en Scott Bakula :), Wicky de noorman heb ik vroeger op kindernet gekeken net zoals maja de bij (niet dat het me echt boeide)]

Ze denken dat James Bond altijd Pierce Brosnan is geweest. [Eh nee denkt nie, ik kan me nog een mislukte james bond film herinneren met een acteur die er maar 1x in heeft gespeeld]

Een studiebeurs die geen lening is en waar je niet voor hoeft te presteren is voor hen een utopie. [Tja die klere overheid he => komt door JULLIE generatie}

Ze denken nooit aan de tune van “Jaws” als ze in zee zwemmen. [Nee gelukkig nie ik ben niet zo paranoide]

Ze denken dat een telefoon “met draad” science fiction is. [bijna wel je ;)]

Rolschaatsen hebben voor hen altijd wieltjes op 1 rij gehad. [ehh skeelers heten die dingen, die ene met 2x2 wieltjes zijn rolschaatsen]

Voor hen is Michael Jackson altijd al wit geweest. [tja daar valt weinig aan te doen he]

Ze weten niet dat Travolta kan dansen (op zaterdagavond). [Ehh zoals in Grease bedoel je

heeft). [???]

Ze denken dat “Charlie’s Angels” en Mission Impossible gewoon films zijn die het afgelopen jaar zijn uitgekomen. [hier zeg ik maar niks op]

Ze weten niet dat de regisseur Ron Howard Richie speelde in Happy Days. [Zo slim ben ik nie dat ik dat allemaal weet]

Ze denken dat Picasso een naam van een auto is. [ja en de naam van een schilder]

Ze weten niet beter dan dat den Uyl een vogel is. [ den uyl was vroeger premier (EXAMENONDERWERP VWO!!)]

En dan te bedenken dat dit de mensen zijn die nu gaan studeren. Zij zijn de jongeren van nu.

De symptomen waaruit blijkt dat jij ouder wordt:

1. Je begrijpt de bovenstaande tekst en je glimlacht en denkt “mijn god” {have a good look)
  2. Je doet aan sport en je vertelt vol trots aan iedereen dat je sport. [ Ja idd klimkt beter dan te zegge dat je als een oue lul op de bank zit]
  3. Je hebt “medicijnen” in je badkamerkastje (hoofdpijn, maagpijn,…) [helaas, helaas ik ben kerngezond]
  4. De kinderen die tot nu toe je vriendjes waren zeggen “meneer” of “mevrouw” tegen je en spreken je met “u” aan. [altijd met je of jij[
  5. Je hebt meer dan een ochtend nodig om van een nachtje stappen te herstellen. [das helaas wel waar]
  6. Je moet zelf je was opruimen. [ doet mn moeder
  7. Je vrienden trouwen zonder dat het echt nodig is [eh das vroeg ik ben net 17]
  8. Je krijgt maagpijn van de Mac Donalds. [nee alleen maar meer honger]
  9. Je kunt een hele dag op het strand doorbrengen zonder te zwemmen (of je kleren uit te trekken) [ik heb een hekel aan water idd, daar wordt je nat van]
  10. Je weet heel goed wat je wilt, of in ieder geval doe je wat je kunt. [ik heb geen idee wat ik naar deze school wil doen] [/B]

Ik vraag me af: wie is er hier oud aan het worden?

En toch heette Twix vroeger Raider… was geloof ik nog een reclame van een aap die met zijn vingers knipte van… :wink:

Ik behoor ook bij de “ik ben voorbij de 18” en ik ben daar blij om.Heb je de snotters al eens bekeken die nu in het eerste jaar binnenkomen?

Ik bedoel , die gasten slaan mekaar gewoon af voor de fun.Het is precies alsof er iets verkeerds in die ontbijtgranen heeft gezeten .

En , ja ik snak soms naar vroeger waarin de prijzen van een amd 450 Mhz nog stabiel bleef voor 2 maanden , waarin er nog geen 2x15 minuten reclame was voor een programma dat maar een half uur duurde en een raider nog gewoon een raider was.

Originally posted by Dee-ehn
En toch heette Twix vroeger Raider… was geloof ik nog een reclame van een aap die met zijn vingers knipte van… :wink:

Heb nog een CD-single uit de tijd dat Raider hernoemd werd naar Twix…

Ik ben uit 85.

Heel veel dingen die jij daar hebt opgesomt zijn absoluut voorbij gekomen in mijn opvoeding…
'k weet niet welke onontwikkelde in '85 geboren luitjes jij kent?

:confused:

Originally posted by SoulShower
Voor de jongeren onder ons!

Voor iedereen die denkt dat ze nog jong zijn, eh, helaas. Open je ogen. De meeste studenten die dit jaar beginnen op de universiteit zijn geboren in … 1985.

Zij hebben nooit: " We are the world, we are the children… of "Sunday bloody Sunday " gezongen.

Sunday bloody sunday wel jah… We are the world , zal ik nooit toegeven.

Ze zijn te jong om zich de explosie van de Challenger te herinneren.

Dat zijn ze , ik niet.

Werkloosheid bestaat ook al redelijk lang hoor :slight_smile: AIDS was inderdaad wat nieuws.

Ik heb de naamsverandering nooit gesnapt.

Ik ook niet , maar ik kan me dit plaatje nog goed herinneren.

Ik ben nog veel l33ter … ik had een ZX Spectrum. Commodore was voor mietjes.

Ik heb eens op een punt gestaan in mijn leven om voor mijn ZX Spectrum een Multiface One en een 5.25" Floppy Disk Drive te kopen. Deze waren toen 1000 gulden.

Wel een beetje raar , maar ik heb nooit iest van Doe Maar gehad. Toch neerlands trots.

Ze weten niet wat het is om op de lange golf naar de radio te luisteren.

Damn , jeugdherinneringen. Ik en broer met emmertje en schepje op het spaanse strand. Pa en Ma rustig in een stoel , luisterend naar de wereldomroep.

De meesten weten niet hoe vroeger de TV’s eruit zagen, ze kunnen zelf niet verklaren hoe ze zonder afstandsbediening kunnen functioneren en hoe je zwart-wit kunt kijken.

Ach kom , elke tv heeft nog minstens volume en programmaknopjes ergens verstopt zitten.
Zwart-wit was nooit leuk.

Ze hebben nog nooit “Startrek”, “Wicky de Viking”, “Maja de bij” gekeken.

Nooit meer wat gehoord van Wicky de Viking. Wat is daar toch mee gebeurd ? Star Trek is van alle generaties (behalve de tekenfilm dan)

Ze denken dat James Bond altijd Pierce Brosnan is geweest.

Dr Nooooooo ! :slight_smile: :slight_smile:

Een studiebeurs die geen lening is en waar je niet voor hoeft te presteren is voor hen een utopie.

En dan nog even zeggen dat je uitwonend was om ten minste 500 gulden op te strijken. Leve het systeem :slight_smile:

Ze denken nooit aan de tune van “Jaws” als ze in zee zwemmen.

Ik moet toegeven dat ik de film nooit helemaal gezien heb , maar dat de tune redelijk in mijn brein gekerfd zit.

Ze denken dat een telefoon “met draad” science fiction is.

Kent U de HomeVox nog ? :slight_smile:

Rolschaatsen hebben voor hen altijd wieltjes op 1 rij gehad.

Heeft een poging ondernomen (herinnert u zich Austin Power 3 ?) , maar komt hopelijk nooit meer terug.

Voor hen is Michael Jackson altijd al wit geweest.

En hebben zijn film nog nooit gezien :slight_smile: (Houden zo !)

Ze weten niet dat Travolta kan dansen (op zaterdagavond).

Gelukkig nooit helemaal gezien. Wat een boutfilm.

heeft).

Nooit gesnapt , amper gezien. Wel “I dream of Jeannie” erg vaak gekeken :slight_smile: (Jahaa. die ene gast is JR !)

Ze denken dat “Charlie’s Angels” en Mission Impossible gewoon films zijn die het afgelopen jaar zijn uitgekomen.

Denk ik niet. De campingzender (SBS6) en de Margrietzender (RTL4) zenden het regelmatig uit. Net als The Dukes of Hazzard overigens.

Ze weten niet dat de regisseur Ron Howard Richie speelde in Happy Days.

Haal die tune uit mijn hoofd !!

Ze denken dat Picasso een naam van een auto is.

Ahh , meneer Pablo …

Ze weten niet beter dan dat den Uyl een vogel is.

Was hij ook hoor… lelijke vent.

1. Je hebt meer dan een ochtend nodig om van een nachtje
    stappen te herstellen.

damn …

1. Je kunt een hele dag op het strand doorbrengen zonder te zwemmen (of je kleren uit te trekken)

damn !

Originally posted by Dee-ehn

“Raider smaakt dubbellang, lekker krokant” :bow:

De challenger heeft nooit iets met hitteschilden gehad, maar met een paar vastgevroren o ringen

(van bouwjaar 73)

Wel grappig dat ik in mijn zoektocht naar een origineel plaatje van een Raider, jouw opsomming van punten hierboven ongeveer 1.000.000x tegenkwam ;).
Overigens is het raider plaatje moeilijk vindbaar. Ik kon zo 123 enkel een plaatje van een limited edition Raider opspeuren.

Edit:

Hmz, is het alweer zo laat joh?

Zo is dat… !

:smiley:

Overigens is het in de USA altijd al Twix geweest…

Niet iedereen hoeft het ook gelijk zo serieus te nemen :wink:

Raider yeah! En dan eerst de chocolade eromweg eten, dan de caramel eraf en dan t koekje. Dat worden nog eens de tijden. Nu ist hap slik weg, als ze ik al es eet.

Originally posted by DoMiN8ToR
[B]Niet iedereen hoeft het ook gelijk zo serieus te nemen :wink:

Raider yeah! En dan eerst de chocolade eromweg eten, dan de caramel eraf en dan t koekje. Dat worden nog eens de tijden. Nu ist hap slik weg, als ze ik al es eet. [/B]

Je hebt ook mensen die Raiders schillen! :bigsmile:

Originally posted by Marsz-=FX
Je hebt ook mensen die Raiders schillen! :bigsmile:

Dat is ziek!! :eek: