Tiktiktiktiktik

vbimport

Hey,

Ik heb een luxeprobleempje. M’n pc staat in de woonkamer, en tegen een uur of tien 's avonds worden m’n ouders wel gek van m’n getyp. Nu is mijn vraag, of het mogelijk is om onder de toetsen een soort laagje vilt te doen, of een andere demper, zodat ik gewoon door kan rammelen zonder gezeur.

Kun je sets kopen, want ik heb geen zin om weet ik hoeveel stukjes uit te gaan knippen of snijden.

Als het kan, ook andere tips buiten ‘koop een ander toetsenbord’ zijn welkom (evenals links voor winkels die iets verkopen ervoor ofzo)

Welk toestenbord heb je nu dan??

Een packard bell type 5133 (weet niet of je daar iets aan hebt?)

Zet je toch het hele zooitje in jou kamer, is nog goedkoper ook

Je kan ook typen zonder je TB!! Ga maar naar Bureau-Accessoires en dan onder Toegankelijkheid vind je Schermtoetsenbord!
Ik heb voor de grap deze reply “getypt” en ik moet toegeven dat het geen lawaai maakt!! :stuck_out_tongue: Duurde alleen wel ongeveer 6minuten! hehe! :wink:

Er zijn toetsenborden met een andere aanslag.
Sommige toetsenborden hebben nu eenmaal een luidere aanslag dan anderen.

Ik zou eerder je kamer isoleren dan een vilt over het toetsenbord leggen, dat lijkt me namelijk niet zo fijn typen.

Originally posted by Da_Taxman
[B]Er zijn toetsenborden met een andere aanslag.
Sommige toetsenborden hebben nu eenmaal een luidere aanslag dan anderen.

Ik zou eerder je kamer isoleren dan een vilt over het toetsenbord leggen, dat lijkt me namelijk niet zo fijn typen. [/B]

Niet over toetsenbord, maar onder de toetsen ofzo…daar wordt de tik immers gemaakt

Ik weet niet of het helpt, maar misschien een zacht iets ONDER het toetsenbord te leggen (zachte doek ofzo) dan dreunt het niet door het computermeubel/buro door, en maakt het minder lawaai

Originally posted by Thijs
Ik weet niet of het helpt, maar misschien een zacht iets ONDER het toetsenbord te leggen (zachte doek ofzo) dan dreunt het niet door het computermeubel/buro door, en maakt het minder lawaai

Volgens mij helpt het wel iets, maar nog te weinig eigenlijk :frowning:

Een dell toestenbord maakt bijvoorbeeld een klere herie terwijl een compaq toesenbord dit minder heeft en om nog een beetje stiller te zijn koop uzelf een logitec (liefst draadloos en radiogestuurd. neem zeker geen infrarood die hebben enorm veel last van storingen).
Dat vilt onder je toesten zou ik niet doen kan alllen een pak last veroorzaken. Het makkelijkst is je ouders naar de radio te laten luisteren of zet gewoon de tv aan.

Ik heb zelf een Logitech ttb dat redelijk stil is (alhoewel ik een klikkend ttb geen prob vind… dan weet je tenminste als je tiept).

Ik weet dat Dell een ttb serie heeft die QuietKey heet, misschien iets voor jou?

Wat misschien ook een oplossing is, is een Lenco wireless multimedia ttb. Ik zag dit bord toevallig gisteren bij de Regenboog (computerwinkel, www.regenboog.net); dit is in feiten een laptop ttb, tiept wel anders maar is vet stiller…

Maareuh als ik je een echte tip mag geven: verhuis die computer naar je eigen kamer of koop een eigen systeempje, dat is en meer luxe en tegelijk geen gezeik meer… :slight_smile:

Er is ook een comleet plastic opvouwbaar computer toetsenbord te koop . Ik zag er laatst een bij Cash & Carry in Aken…
het tikt alleen ontzettend onhandig vind ik

Ik ben nogal een vlugge typer en ik heb een redelijk harde aanslag. Op het werk durft dat ook wel eens op de zenuwen van andere mensen werken. De toetsenborden die naar mijn ervaring het minst lawaai maken zijn die bij de Fujitsu Siemens PC’s. Toetsenbord van Siemens neem ik aan. Ze zijn stil maar zelf vind ik het wel slechte toetsenborden voor een snelle typer. Geef mij maar zo’n Dell. Of voor de nostalgen onder ons : de oude IBM toetsenborden met bij iedere aanslag een duidelijk hoorbare klik.

Ik vind het af & toe wel fijn op op zo’n oud tb te rammen. Zo eentje die lekker veel herrie maakt! Typen nog fijn ook! :wink:

Zouden er nog geen tb’s met tiptoetsen zijn dan?! Misschien uitvinding… :confused:

Originally posted by Wookie
[B]Ik vind het af & toe wel fijn op op zo’n oud tb te rammen. Zo eentje die lekker veel herrie maakt! Typen nog fijn ook! :wink:

Zouden er nog geen tb’s met tiptoetsen zijn dan?! Misschien uitvinding… :confused: [/B]

Toetsenborden met tiptoets bestaan wel, die heb ik wel eens ergens gezien (ik geloof dat het op de HCC of PC Discount was)…

En die oude ramplanken typen idd heel erg fijn… vooral die klik bij iedere aanslag is heel erg fijn…

Ik vind dat maar kut die ouwe toetsenborden. Ik heb een Logitech Itouch wireless tikt supers (www.mulitpc.nl / www.europc.nl) wel duur maar tikt prettig en de muis die je erbij krijgt is helemaal superz :slight_smile:

Originally posted by jpschadde
Ik vind dat maar kut die ouwe toetsenborden. Ik heb een Logitech Itouch wireless tikt supers (www.mulitpc.nl / www.europc.nl) wel duur maar tikt prettig en de muis die je erbij krijgt is helemaal superz :slight_smile:

Heb zelf ook een nw tb hoor! :wink:
Enne… die muis krijg je d’r nie bij hoor; daar heb je voor betaald! :stuck_out_tongue:

Originally posted by Thijs
Ik heb eens zitten bestuderen waar het meeste lawaai tijdens het typen vandaan komt, en dat is volgens mij het moment waar de vingers de toets aanraken en ook het abrupt loslaten van de toetsen.
Ik zat dus te denken aan een soort plastic wat je over je toetsenbord kunt doen, dat moet het lawaai volgens mij redelijk kunnen reduceren.

Maar de beste oplossing is inderdaad gewoon je boeltje oppakken en naar je kamer verhuizen.

mzzl

Originally posted by Brinta
Ik heb eens zitten bestuderen waar het meeste lawaai tijdens het typen vandaan komt, en dat is volgens mij het moment waar de vingers de toets aanraken en ook het abrupt loslaten van de toetsen.

Wat je allemaal al niet kunt bestuderen! :wink:

er is een hele simpele en goedkope oplossing: niet zo hard op de toetsen tikken scheelt een jas aan herrie.