Tiener sterft na tien uur gamen

vbimport

Een 17-jarige computerfanaat uit Hong Kong is gestorven aan een hartstoornis nadat hij tien uur achter elkaar online spelletjes had gespeeld. Hij werd dood aangetroffen in het internet-café waar hij werkte.

Nadat de jongen acht uur had gewerkt, speelde hij 's avonds het online spel Diablo II. Hij zou net zolang blijven spelen tot hij weer op z'n werk verwacht werd. Volgens collega's was hij al weken geobsedeerd door de game. Hij speelde zelfs tijdens de pauzes.

De dood van de jongen is volgens artsen veroorzaakt door een hartstoornis als gevolg van oververmoeidheid en stress. De jongen sliep niet meer dan twee uur per dag.

bron:http://frontpage.fok.nl

Wat voor belachelijke maatregel zou als vervolg hiervan hebben?

Nu krijgt eidere game vast een timer erin, na 2 uur moet je 15 min rust nemen :o

die gast is dan ook niks gewend :slight_smile:

Originally posted by Dee-ehn
Nu krijgt eidere game vast een timer erin, na 2 uur moet je 15 min rust nemen :o

Heb ik op mijn werk…om de zoveel tijd krijg ik scherm in beeld dat ik een micropauze moet nemen en na bepaalde tijd een rustpauze, waarbij ik allerlei oefeningen op mijn scherm te zien krijg die ik zou moeten doen…

Don’t underestimate the power of RSI…

Originally posted by Da_Taxman
[B]
Heb ik op mijn werk…om de zoveel tijd krijg ik scherm in beeld dat ik een micropauze moet nemen en na bepaalde tijd een rustpauze, waarbij ik allerlei oefeningen op mijn scherm te zien krijg die ik zou moeten doen…

Don’t underestimate the power of RSI… [/B]

Op zulk een soort systeem doelde ik ook :wink:

Soms vraag ik me wel eens af hoe ernstig dat RSI is… persoonlijk zit ik per dag gemiddeld een uur of 10??? achter de computer (dat doe ik al sinds ik euh 6 ben ofzow), waarvan ik nooit met (veel) ergonomische “items” (bureau, stoel etc) werk… en toch heb ik nergens last van…

Originally posted by Dee-ehn
Soms vraag ik me wel eens af hoe ernstig dat RSI is… persoonlijk zit ik per dag gemiddeld een uur of 10??? achter de computer (dat doe ik al sinds ik euh 6 ben ofzow), waarvan ik nooit met (veel) ergonomische “items” (bureau, stoel etc) werk… en toch heb ik nergens last van…

Heb er even last van gehad, maar door er goed op te letten en op tijd pauzes te nemen heb ik er nu eigenlijk geen last meer van.
Kan je zeggen dat het niet aangenaam is, en dan zijn er mensen die er echt jaren last van houden en na intensieve therapiën nog niet vanaf komen…

Het is niet een geestelijk probleem, het is wel degelijk lichamelijk.

[B]
Heb er even last van gehad, maar door er goed op te letten en op tijd pauzes te nemen heb ik er nu eigenlijk geen last meer van.
Kan je zeggen dat het niet aangenaam is, en dan zijn er mensen die er echt jaren last van houden en na intensieve therapiën nog niet vanaf komen…

Het is niet een geestelijk probleem, het is wel degelijk lichamelijk. [/B]

Ik heb die tool ook gehad…

ik kreeg er namenlijk enorm veel last van

van die klote tool ! Workpace … aarrgll !

na een dag werken eraf gemieterd…

de mooiste anekdote was van mijn directe chef

" jongen installeer die tool nou , dat is heel belangrijk. Ik ben er zelf ook anders door gaan denken. Ik snap nu dat het

[ hij kijkt naar zijn scherm , want tijdens het typen hoort ie opeens rare geluidjes … word is niet meer actief , nee , de “handige” rsi tool spring naar voren]

WAT NOU MICROPAUZE … gotdomme ! ik wil dat rapport af hebben stom tyfus klere ding ! "

[en hij mept op zijn toetsenbord]

En ik dus " Jaja , ik zie het , je wordt er een stuk vrolijker van"

Dit is waar gebeurd !

Overigs moet ik het ook complimenteren dat het NT kan laten hangen als je weigert pauze te nemen. Mijn complimenten ! Niet veel programma’s laten Windows NT hangen.

Het is frustrerend af en toe dat programma, ik had ook altijd het gevoel dat ik pauze moest nemen op het moment dat ik net naar het secretariaat gewandeld had (en dus al een korte pauze had gehad), maar het je wordt er wel continu bewust van gemaakt.

De muis aan de linkerkant leggen heeft ook geholpen…

[B]Het is frustrerend af en toe dat programma, ik had ook altijd het gevoel dat ik pauze moest nemen op het moment dat ik net naar het secretariaat gewandeld had (en dus al een korte pauze had gehad), maar het je wordt er wel continu bewust van gemaakt.

De muis aan de linkerkant leggen heeft ook geholpen… [/B]

Ik schrijf links , ik muis rechts. Ik gooi rechts , maar gebruik een schaar links (wel een schaar voor rechtshandigen overigens , van die speciale scharen voor linkshandigen krijg ik pijn in m’n vingers). Genoeg afwisseling dus :slight_smile:

leuke software jah…

Ik had zo’n proggie op school gedownload en die hield bij hoeveel km je “gemuized” had. Dus ik natuurlijk meer muizen dan nodig en aan het einde van de dag had ik de hele grand canyon uitgemuizd en ontzettend last van mijn arm :slight_smile: