TI83 en theorie

vbimport

Hellow iedereen,

Over enkele weken zijn er weer examens. Dit jaar ben ik echter van plan het iets beter te doen dankzij m’n TI (TexasInstruments) 83. Je kan in dat ongeloofelijke rekenmachine tekst insteken. Nu ben ik op zoek naar een code waarmee ik die tekst in een PRGM kan beveiligen.

De code moet er ongeveer zo uitzien

zie de nieuwe versie hieronder

Heeft iemand enig idee wat ik ten eerste al bedoel en kan iemand me helpen met goede werkende code.

thnx m-pox

Ik heb al een eerste versie geprogrammeerd. Wie kan me helpen om er voor te zorgen dat de theorie automatisch afgebroken wordt en dat je door de theorie kan scrollen?

Zoals je ziet is het batterij gedoe een dekmantel voor de theorie.

thnx

ClrHome
Disp "Batterij-"
Disp "meter 1.0"
Disp ""
Disp "TYPE REKENM"
Input A
If A=12345:Goto A
Goto B
Lbl A
ClrHome
Disp "Theorie,theorie,theorie,theorie,theorie,thorie,theorie,theorie"
Pause 
ClrHome
Stop
Lbl B
ClrHome
Disp "Uw batterij-
Disp "niveau is:"
Disp "VOLDOENDE 3/5"
Pause 
ClrHome
Stop

Wat een moeite, ik had/heb (nu niet meer nodig in geschiedenis) een TI 89. Ik zette er gewoon vanalles in, tekstbestandje. Geen beveiliging en shit, kwamen toch nooit checken. :slight_smile:

Ik had vorig jaar examen (havo)

en de vakken waarbij je de ti83 mag gebruiken mar je er ook van alles inzetten. Dit stond vorig jaar in de examenkrant ik heb hem jammergenoeg niet meer anders had ik hem ff gescaned misschien staat het er dit jaar ok wel weer in.

Bij ons was het vorig jaar geen prob!!!

bij ons wordt er soms gecontroleerd, heeft iemand een idee om mijn code te verbeteren, zodat je door de theorie automatisch afgebroken wordt en dat je erdoor kan scrollen? thnx

gewoon een nieuwe regel maken met disp ''theorie"
Ik weet ook of het wel kan… maar zo doe ik het. Elke keer een nieuwe regel.

BTW ik doe VWO6 E&M… Als je nog handige proggies hebt post ze ffe in de code hieronder of pm :wink:

Voor wiskunde maak ik ook wel behoorlijk wat proggies met een lijst enzo dat je kunt kiezen wat je wil gaan berekenen :wink: errug handig ook voor economie etc.

Ik heb enkele erg nuttige programma’s:

[ul]
[li]abc formule uitreken
[/li][li]x- en y-top van een parabool uitrekenen
[/li][li]en dan een hele reeks opp. en pythagoras programma’s
[/li][/ul]

Originally posted by eMiNeM
gewoon een nieuwe regel maken met disp ''theorie"
Ik weet ook of het wel kan… maar zo doe ik het. Elke keer een nieuwe regel.

In plaats van “theorie, theorie,…” zou de echte theorie moeten komen (vb. Een handelskorting is een korting toegestaan bij…)

Plz, heeft iemand een mooi werkende scroll-code voor mij. Plz, het is erg belangrijk.

thnx m-pox

doodeenvoudig

gewoon

clrhome
“tekstteksttekstteksttekstteksttekstteksttekstteksttkest”->str1
(aantalregels)16->C
1->A
lbl A
output(1,1,sub(str1,A,A+16))
output(2,1,sub(str1,A+17,A+32))
enz, enz…
repeat B is niet gelijk aan 0
getkey->B
if B=25 and A>16
A-16->A
if B=34 and A<C-(8
16)
A+16->A
goto A

enkele voorwaarden:
de tekst moet een-veelvoud-aan-16-aantal tekens hebben
de tekst heeft minimaal 8 regels nodig
(bij mij moest ik maar 4 keer de output typen en de GRM deed de rest. Kan iemand dit verklaren?)
sub() vind je in catalog

El JOJO

Ik mag hopen dat m-pox inmiddels geslaagd is , maar anders kan hij nu eindelijk (na 1,5 jaar!!) toch zijn TI beveiligen. (ik wil eigenlijk zeggen dat het een beetje onzin is om nu nog te reageren op zo’n oude thread, maar ik geloof je gelijk al je zegt dat je alleen maar wilt helpen.)

:slight_smile:

Haha Wookie, ik ben inderdaad goed geslaagd (niet honderd procent eerlijk…) en ondertussen gebruik ik een VB programma dat de tekst automatisch afbreekt.

Bedankt voor je reply eljojo.