Ti-83 software "overpompen"

Gozer!

Ik heb een klein probleempje. Als ik met mijn compu > TI-83 kabeltje iets wil overpompen dan geeft de software van TI een foutje. Om zon spelletje ( daar gaat het om ;)) over te pompen moet je de .zip eerst extracten. dan komt er een .83g bestand uit. Nou, sommige kan hij wel openen, vele andere niet… weet iemand een oplossing? of is dit een probleem dat alleen mij kan overkomen?

Ondertussen probeer ik nog even verder…

Misschien heb je een shell nodig voor dat spel
Lees de readme ff, misschien staat daar meer in!

ik heb het gelezen. maar ik heb het uit de “basic” bak gedownloaded en niets gelezen over een “Shell” of “OS”.
Het moet iets anders zijn maar wat???:confused:

Originally posted by Totibbs
ik heb het gelezen. maar ik heb het uit de “basic” bak gedownloaded en niets gelezen over een “Shell” of “OS”.
Het moet iets anders zijn maar wat???:confused:

als het uit de ‘basic’-bak komt dan heb je geen shell nodig ofzo, maar misschien staat er nog andere dingen in die je wel moet hebben (je hebt zoveel add-on shit nodig … :frowning: ) dus ff readme hier posten?

^^^zie link waar ik het heb gedownloaded ^^

Zie readme:

QUAKE IV

By N.BERNIER
© 2000 NB SOFTWARE

Disclaimer

This program is 100% freeware so, you can distribute it to anyone, as much as you want, since you don’t charge anything for it (except the cost of media, what shouldn’t exceed $1. ) You are not allowed to distribute a modified version of the program but you can modify it for your own. I’m not responsible for any data losses that could be caused with the program. To prevent the risk of problems, read carfully the documentation. If anyway you have problems with the program, tell me about it as soon as possible and I’ll try to fix them

YOU ARE USING THIS SOFTWARE AT YOUR OWN RISK !

Author : Nicolas BERNIER
Machine : TI - 83
Version : 1.0
Type : Quake-Like 
Code Language : TI - Basic
Special Features : - Full 3D Graphics
- 2 Game modes
- Bot with Artificial Intelligence
- GORE ! ! !

Setup

Send QUAKE4.83G to your calc then run prgmQUAKE4

The Shoot’em up mode

This mode is the same than in Quake and Quake 2 for PC. Your aim is to kill the most of enemies and to find the exit of the level. You can find many items that will help you :

The shells box : 		Gives you 12 extra ammo
The health box :		Gives you back 25% of health
The Quad Damage :	Increases your shoot power !!!

To kill an enemy, you must shoot him 3 times.

The Deathmatch mode

This is a simulation of a multiplayer deathmatch, except the other player is a bot with artificial intelligence. The aim of the game is to make a maximum number of frags : the winner is the one who has the most of frags. You can choose the number of frags (3,5,7 or none). To kill the bot, shoot him once. Be careful, the bot is extremely good at shooting !
There is 4 arenas available, but you can create yours. To create an arena, just select Deathmatch / Edit… in the menu. Then, click on a wall to turn it on or off. Some walls can’t be changed because of system restrictions. Click outwards when finished
The radar was first created for me to test the game. When enabled, you can see where the bot is : FOR WIMPS ONLY ! ! !

How to play ?

Run prgmQUAKE4 then press [ENTER]. Then, select the game mode you want : New Game For Shoot’em up or Deathmatch. Here are the controls for both modes :

Arrows : Left, right, Forward and Backward
[2nd] : Fire
[CLEAR] : Exit game
[ENTER] : Pause game

Data Inventory

WARNING : To prevent the risk of data losse, never change the
following programs.

QUAKE4 	Main program  : RUN ONLY THIS PROGRAM !
          QBUILD	Generates a new level
QARCADE	Shoot’em up mode code

QARENA Deathmatch arena levels and arena editor
QBOTAI Bot control code
QDSPSCO Displays the score
QENEMY Draws the enemy
QERASE Erases the enemy
QINTRO Game Intro
QLOGO Draws the Quake4 logo
QSTATS Displays the inventory (ammo, health)
QWALLS Displays the walls
QWINSET Sets the window in 94*62

[A] Level matrix
[B] Rotation matrix

Pic0 to Pic9 	Walls 

Contact me !

If you have suggestions, critics, bugs, problems () with this game or if you just want to encourage me (), mail me to :

nb_software@yahoo.com

Don‘t forget, this game is freeware, please give it to all your friends !

[b]Hier gaat het dus al mis: [i]Send QUAKE4.83G to your calc then run prgmQUAKE4

[/i][/b]

da’s een com kabeltje , niet ?

snelheid wel goed ingesteld en zo , 2400,n,8,1.

en als het een dos pakketje is alleen onder dos draaien en niet onder zinloos 9x , die reset com poorten weer…

wat je misschien kunt doen is de file binary copieren naar een andere file (copy /b commando of zo geloof ik) en dan proberen dat bestand over te piepen

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]da’s een com kabeltje , niet ?

snelheid wel goed ingesteld en zo , 2400,n,8,1.

en als het een dos pakketje is alleen onder dos draaien en niet onder zinloos 9x , die reset com poorten weer…

wat je misschien kunt doen is de file binary copieren naar een andere file (copy /b commando of zo geloof ik) en dan proberen dat bestand over te piepen [/B]

volgens mij praten wij niet over het zelfde.

da’s een com kabeltje , niet ? < ja, hij zit in zon com-poort.

snelheid wel goed ingesteld en zo , 2400,n,8,1. < ik denk het wel. het ene bestand doet het wel, de andere niet)

en als het een dos pakketje is alleen onder dos draaien en niet onder zinloos 9x , die reset com poorten weer…dos? windows? het moet naar de TI-83 (zond grafische rekenmachine. Gameboy met spierballen…

wat je misschien kunt doen is de file binary copieren naar een andere file (copy /b commando of zo geloof ik) en dan proberen dat bestand over te piepen

waar het om gaat is dat de software die bij de TI-83 zat, het bestand dat ik heb gedownloaded, niet kan openen. Het overzetten opzich wel, maar het openen van het bestand voordat je kunt overpompen lukt niet. En het zit bij ongeveer de helft van de spelletjes, dus ik kan me niet voorstellen dat die bestanden gewoon fucked up zijn. of slordig geprogrammeerd.

okay dan! bedankt voor jullie hulp :slight_smile: nu doet Q4 het en waarschijnlijk elk ander spel ook…

in plaats van het bestand te “openen” moet je gewoon in het menu kopelen naar verzenden gaan…

nu speel ik lekker Q4… en het lijkt op het allereerste doom of wolfenstein… eigenlijk meer op wolf. dan op doom…

gewoon rechts houden. kom je er vanzelf :wink:

Originally posted by Totibbs
[B]okay dan! bedankt voor jullie hulp :slight_smile: nu doet Q4 het en waarschijnlijk elk ander spel ook…

in plaats van het bestand te “openen” moet je gewoon in het menu kopelen naar verzenden gaan…

nu speel ik lekker Q4… en het lijkt op het allereerste doom of wolfenstein… eigenlijk meer op wolf. dan op doom…

gewoon rechts houden. kom je er vanzelf :wink: [/B]

gelukkig doet alles het dan nu , sowwie voor de vreemde reply , 'k heb nog nooit met zo’n systeem gewerkt , maar 1 keer gezien vroeger

Originally posted by Mr. Belvedere
gelukkig doet alles het dan nu , sowwie voor de vreemde reply , 'k heb nog nooit met zo’n systeem gewerkt , maar 1 keer gezien vroeger

Hehe… een Ti83 is een rekenmachine dwaas!