Thunderbith 1400 mhz loopt vast

vbimport

fuck ! mn Thunderbith 1400 mhz loopt af en toe vast...meestal in een spel en nu heb ik mn kappen van pc kast eraf gehaald en nu loopt ie al minder vaak vast.... cpu temperatuur is 54 graden
ook soms vxd error geval ik denk dat ie t heet wordt... maarja die fucking cooler zou toch goed genoeg moeten zijn toch ?

Msi k7tpro 266
Thunderbith 1400 mhz
coolermaster fan t/m 1500 mhz
256 mb ddr (2x 128
20 gb Maxtor 7200 rpm
voodoo3 (tijd voor vervanging ik weet t
creative geluidskaart
Liteon 12x10x32
Pioneer dvd 16/40
Traxdata 12x10x32

anobody an idea ?

VXD drivers hè? Volgens mij horen die bij videokaarten of AGP poorten.

Dat zou beteken dat er iets met je VGA-kaart a/d hand zou zijn. Gebruik je de nwste drivers?! Is de kaart getweaked? IRQ conflict hoef je nie zo bang voor te zijn want daar hebben VGA’s nooit zoveel last van.

Als het een hitteprobleem is (geheel/gedeeltelijk is dat zo aangezien je pc met de kappen eraf beter loopt) dan is het zaak een koelere omgeving te creeren. Wat je moet doen? Tja… zorg vooral dat er geen kabels boven je CPU hangen (zo kan de warme lucht goed weg) en zorg dat je een goede airflow hebt.

Heb je toevallig een piepklein kastje? Dan hangt de CPU nl vaak zo min of meer onder de voeding dussuh dat is ook niet goed voor de airflow.

Ook casefans doen wonderen :slight_smile:

Originally posted by Wookster
[b]VXD drivers hè? Volgens mij horen die bij videokaarten of AGP poorten.

Dat zou beteken dat er iets met je VGA-kaart a/d hand zou zijn. Gebruik je de nwste drivers?! Is de kaart getweaked? IRQ conflict hoef je nie zo bang voor te zijn want daar hebben VGA’s nooit zoveel last van.[/b]

Dit is niet voor je video kaart.

Dit zijn bv een aantal VxD files die een error kan geven.
vcomm.vxd, vdmad.vxd, configmg.vxd, vdd.vxd, vmouse.vxd, ntkern.vxd, vflatd.vxd. het kan zijn dat je pas je netwerk geupdate hebt en er wat fout gegaan is bij het configgen. Update van USB drivers of modem drivers wil ook nog wel eens VxD fouten geven. Het kan echt van alles zijn. Let er even op welke VxD error je krijgt en laat het dan ff weten. :slight_smile:

Let ook op of je Fan niet te langzaam loopt. Heb je geen proggie die ff kan zien hoe warm je proc wordt?

Originally posted by King Dingeling
[B]
Dit is niet voor je video kaart.

Let ook op of je Fan niet te langzaam loopt. Heb je geen proggie die ff kan zien hoe warm je proc wordt? [/B]

Als ik bij mezelf kijk dan zie ik dat alle *.vxd files in een AGP map staan!

Overigens kan je heel goed Hardware Sensors Monitor gebruiken om je temp te meten!

VXD’s zijn zeker niet alleen voor je AGP kaartje hoor! Hoe verklaar je anders bijv vnetbios.vxd?

Misschien dat AGP staat voor Automatic grabbed programparts :slight_smile:

ik gebruik de nieuwste drives en mn voodoo is niet getweaked, mn proc wordt 54 graden,
ik dacht zelf ook eerst dat t aan mn voodoo3 lag maar ik had toen van iemand een geforce2 geleend en ik had hetzelfde probleem , k heb geen netwerk dus dat is t ook niet, k heb ook geen piepklein kastje een normale midi ,(mischiien noem je dat piepklein…ben wel van plan om een hightower te kopen deze kast die ik nu heb is ook 250 wat mischien ligt t daar aan ?
dus tja… met mn Duron 700 had ik dit probleem niet… zou t kunnen zijn dat iets defect is? geheugen ,proc ? ik heb nog garantie dus…
ik ga ff mn duron700 erin proppen en zien of ie dan ook vastloopt als dat t geval is dan zal iets defect zijn denk ik… geheugen of maindbordt als niet t geval is dan zal t mn cooling wel zijn dan prop ik wel een betere cooler op proc alleen wat is de beste cooler ?

(thanks for the replys !

Die Thermaltake Dragon Orb III is wel een vet dingetje. Heb je geld teveel koop dan zo’n watercool systeem bij www.oc-shop.nl .:wink:
Maar bij die Dragon heb je wel een statief om hem te ondersteunen omdat ie nogal zwaar is voor je mobo. :wink: Geintje…maar hij is wel zwaar. Ask Wookster anders ff voor info. Hij heeft zo’n dragon 7200 RPM kooler.

ik ga mn coolermaster wel ruilen voor die Thermaltake Dragon Orb III hoef ik alleen maar 25 piek bij te betalen… en zien of mn pc dan wel goed loopt…

Euhh 250Watt voor een computer als de jouwe (vooral die Athlon 1400!) is wel heeeeeeel erg weinig. Van een te zwakke voeding wordt een compu nogal instabiel… vooral als hij moet presteren (hoge CPU en GPU belasting!)

aha , ik dacht ook al dat t daaraan zou kunnen liggen zal wel ff een hightower 300Watt kopen alleen ik weet niet zeker of deze kast 250Watt is… er staat:input115/230v output:235 w

235Watt…? dat bestaat toch niet? vaag…

235W bestaat zeker… dit was oa bij P2’s een heel normale voeding!

ow hehe , maar als ik een hightower koop dan zit daar meestal toch wel een 300Watt in ? of heb je ook hightowers met 250W ?

thnks for de snelle reply trouwens !

Geen dank;)

Maareuh tegenwoordig is 300 best wel standaard, alhoewel je nog regelmatig een 200/230/235/250 uitvoering tegenkomt… goed opletten dus!

ok zal ik doen :slight_smile:

en als mn pc nog steeds vastloopt dan… zou t kunnen dat iets defect is mn geheugen, proc , of mainbord ?
k heb nog garantie dus hehe

Tuurlijk kan dat:

Mainboard: kan best defect zijn ja… gebeurt niet zo gek vaak maar het kan opzich prima (als hij vaak vastloopt: probeer eens een nieuwe bios versie erin te flashen)

Geheugen: dit is 1 van de meest voorkomende errors die een kresjj veroorzaakt, kun je vrij goed zelf testen middels MemtestX86

CPU: kan wel, maar dan moet hij al bijna beschadigd zijn… slecht gekoelde CPU is eerder de oorzaak van vastlopers…

aha ok thnks for the reply’s !

Originally posted by crackerrw
aha ok thnks for the reply’s !

No prob!

ik ben ook van plan om m te gaan overklokken…alleen moet nog ff uitzoeken hoe dat moet en het is een ayhja core procesor die schijnt erug goed te zijn…om te klokken

Dat klopt… zolang maar je goed genoeg blijft koelen (he Sorcerer;))…