Thuisnetwerkje om zeep

vbimport

Tot enkele dagen geleden had ik hier een werkend thuisnetwerk. 2 pc’s waren met elkaar verbonden en deelden internet. Van de ene op de andere dag is dit alles plots weg. De 2 pc’s zien elkaar gewoon niet meer.

Iemand enig idee waar dit aan ligt?

PC met internet heeft Windows ME
2e PC heeft Windows 98 SE

greetz

Neem een kijkje op onderstaande link misschien kom je dan achter je fout.

Veel succes

http://www.kabelinternet.myweb.nl/

Heb je soms een Firewall geinstalleerd, dan adviseer ik je deze uit te zetten, of in te stellen…
een firewall laat meestal een andere computer ook geen toegang meer krijgen tot bepaalde netwerkpoorten… :cool:
Tip 2:

Staat schrijven en Printers delen nog aan??

Veel suc6 :slight_smile:

of je stopt de stekker erin

Firewall had ik al geïnstalleerd staan en die belette het netwerk verkeer niet. Gewoon een kwestie van de andere pc instellen als een vertrouwde user.

Bestanden en printer delen staat aan omdat ik ook daadwerkelijk een printer deel en ook bestanden.

Nogmaals dit werkte zo tot enkele dagen geleden zonder problemen.

greetz

Originally posted by muh
of je stopt de stekker erin

Hardwarematig is er, voor zover ik zie, niks mis. Hij probeert nog verbinding te maken met de andere pc, maar daar houdt het ook op.

Ik neem aan dat het pingen in de DOS-box ook niet werkt?

Probeer eerst eens wat Jolige Joffer zegt: Elkaar laten pingen in het MS-DOS scherm.
Kijk dan eens of de netwerkkaarten in beide Pc’s nog gezien worden, is dit het geval maar werkt het pingen niet, dan zou ik de UTP kabel vervangen.

Door het IPX/SPX protocol te installeren op beide pc’s kan je weer in het thuisnetwerk,
maar om dan internet te delen moet je even Wingate Pro 4.0.1 installeren, staat op crazybytes july 2000: the patriot cd 4

Originally posted by Baggeraar
Door het IPX/SPX protocol te installeren op beide pc’s kan je weer in het thuisnetwerk, maar om dan internet te delen moet je even Wingate Pro 4.0.1 installeren
Ho wacht even, gewoon uit nieuwgierigheid…Hoe kan het nou niet werken op TCP/IP en opeens wel op IPX/SPX? :confused:

Okay, hier mijn bijdrage:
Tjek even of je kaart nog leeft: Ping 127.0.0.1. Krijg je een reply dan werkt ie nog. Ping daarna even het IP adres van je PC (bijv: 192.168.0.1). Werkt dit ook, dan kun je 2 dingen doen…TCP/IP opnieuw installeren en de gegevens opnieuw invoeren of met een crosscable controleren of je hub niet defect is. Werk je met IP forwarding (?), zet deze dan eens uit…

Ik kan natuurlijk nog wel meer opties geven, maar dit is meestal het probleem. Uiteraard natuurlijk de UTP kabel van The Sorcerer ook… :wink:

misschien ligt het aan de kabels? heb je ze netjes weggewerkt of liggen ze zo over de vloer??? Als dit laatste het geval is is er misschien iemand over gestruikeld en heeft zo iets losgetrokken uit de utp stekkertjes!! Misschien wat vergezocht maar ik heb gehoord dat utp kabels best wel gevoelig zijn voor sterke buigingen enzo…

inderdaad, echt weer windows sjit, maar waar !
ik heb op 1 PC windowsME
en op 1 pc Win98
met n cross cable

eerst had ik de wizard thuisnetwerk gedraaid in winME
toen draaide dat n poosje goed, kreeg toen n keer
een BSOD toen niks meer, herinstallatie TCP/IP de hele mikmak niks meer!
Uiteindelijk maar via IPX/SPX en het loopt na maanden nog steeds goed !
en internet delen dmv WinGatePro4

Originally posted by Baggeraar
eerst had ik de wizard thuisnetwerk gedraaid in winME, toen draaide dat n poosje goed, kreeg toen n keer een BSOD toen niks meer, herinstallatie TCP/IP de hele mikmak niks meer!
Uiteindelijk maar via IPX/SPX en het loopt na maanden nog steeds goed !

Vreemde zaak dat TCP/IP dan niet meer werkt en IPX/SPX wel…je hebt echter wel een voordeeltje: Je systeem is nu nagenoeg niet meer te hacken vanaf het internet. :wink:

gewoon ff je netwerkstuff overnieuw installen dus eerst alles cleanen in je netwerk…client/adapter/protocols en weer toevoegen…en tada…9 van de 10 keer werkt het dan weer…

het blijft windows heh :wink: