Theo van Gogh vermoord

Agent gewond door schietpartij in Amsterdam
AMSTERDAM - Een politieagent is dinsdagochtend om 08.45 uur gewondgeraakt door een schietpartij op de Mauritskade in Amsterdam. Voor zover bekend raakte nog een persoon gewond. Meer gegevens kon de politie nog niet verstrekken.

De agent reed op een motor. De politie heeft de directe omgeving afgezet. Ook het naastgelegen Oosterpark is afgesloten. Volgens de lokale Amsterdamse televisiezender AT5 zou het gaan een schietpartij waarbij filmmaker Theo van Gogh is vermoord. Hij zou neergestoken en neergeschoten zijn in de Linnaeusstraat. De zender beroept zich op meerdere bronnen uit de buurt.

===========

Roof, criticus, iemand die op zijn pik was getrapt ??
We horen het binnenkort wel.

Rip Theo.

Is de aanslag al opgeëist?

Ik hoorde het net van een maat van me. Alhoewel het me niet verbaast vind ik het diep diep en diep triest. Ik ben bang dat zijn colum in de Metro hem de das heeft omgedaan. Het schijnt dat mensen die in Nederland een afwijkende mening hebben, geen recht van bestaan meer hebben. :a :a :a :a

Ietwat meer nieuws:

Filmmaker Theo van Gogh is dinsdagochtend in Amsterdam-Oost doodgeschoten. Twee andere mannen, onder wie een politieagent, raakten gewond bij de schietpartij. De politie heeft de vermoedelijke dader na een schotenwisseling aangehouden.

Van Gogh werd neergeschoten toen hij het stadsdeelkantoor aan de Linneausstraat uitkwam. Hij wist naar de overkant van de straat te komen, waar de schutter nogmaals op hem vuurde. Ook een omstander werd daarbij getroffen door een kogel. Over zijn toestand is niets bekend.

De dader vluchtte vervolgens het Oosterpark in, waar hij door de politie werd omsingeld. Toen hij het park aan de kant van de Mauritskade probeerde te verlaten, ontstond een schotenwisseling met de politie. Een agent werd daarbij in de borst getroffen, maar omdat hij een kogelwerend vest droeg, lijken zijn verwondingen mee te vallen. De verdachte werd door de politie in zijn been geschoten, waarna hij werd gearresteerd.

De dood van Van Gogh wordt bevestigd door zijn productiemaatschappij. Enkele getuigen van de schietpartij hebben de cineast als het slachtoffer herkend. De politie wil formeel niet bevestigen dat het om Van Gogh gaat zolang de familie van het slachtoffer nog niet is ingelicht. Over de identiteit van de verdachte of over het motief is nog niets bekend.

Zoals alle aandachtstrekkers zal dit ontzettend gehyped worden met de nodige gevolgen:

• kamervragen : Alle moskeeën toch maar plat?
  • stille tocht(en) : Heeft U al een plek gereserveerd?
  • haatzaaierij : Het waren natuurlijk de extremisten!
  • etc.etc.

Het zou me geenzins verbazen dat vanavond bij Netwerk de Tokkies aan het woord zullen komen als “Asociale Experts” die uitleggen hoe de onderwereld van achterbuurten en haatzaaierij werken waarop volgend ze in debat gaan met Ayaan Hirshi Ali die met bloeddoorlopen ogen zal verkondigen dat het einde nabij is als het nederlandsche volk niet snel actief verzet neemt tegen de 3 extremisten die ons land misschien rijk is.

Verder is het natuurlijk een ideale bliksemafleider van de amerikaanse verkiezingen,bouwfraudes en de commisariaten Smit Kroes.

Tja zijn dood zal iig een flinke impact hebben op de acceptatie van bepaalde bevolkingsgroepen in Nederland. Ik hoef niet te zeggen wie iedereen nu als dader zal aanwijzen (hetgeen ik trouwens afkeur, alhoewel het voor zover ik gelezen heb correct schijnt te zijn).

Ik ben hier iig niet blij mee.

Hirshi Ali schijnt al ondergebracht te zijn in een safe house.

Eerst Pim Fortuyn, nu Theo van Gogh… Waar moet dat heen verdomme!?! Je kan niet eens meer een eigen mening hebben hier of je wordt op straat neergeschoten door een of andere mafkees.

Nederland is te tolerant geworden!!! Het wordt tijd dat de regering gaat ingrijpen. :frowning:

Ik hoop dat Geert Wilders ook is ondergedoken, anders heb ik straks niemand waar ik op kan stemmen.

Als die wordt neergeschoten worden sommige kritische freakers misschien wel wakker…

Er zullen wel atijd mensen zijn die het voor de zogenaamde underdog (dus niet) zullen opnemen. Voelen zij zich beter bij.
Vertel het maar even aan de familie van de vermoorden !

zonde… een man met mooie humor en een duidelijke mening.

als dit een moslim is geweest… dan staat nederland op z’n kop…

Laten we het niet hopen… dit zou best wel eens ver strekkende gevolgen kunnen hebben. Niet alleen het land dat op z’n kop staat, maar ook de gevolgen voor o.a. de politiek en de media. Zoals de cartoon van Mr.B. al aangeeft wordt het steeds minder mogelijk op deze manier je mening te geven. Dan vraag je je af, waar ben je mee bezig.

http://www.elqalem.nl/forum/viewthread.php?tid=458

http://www.neukia.nl/index.php/weblog/comments/35/

Leuke discussies :a :a :a :a

Nieuws van half 2. Omroep Brabant>
Moordenaar: 26 jarige amsterdammer met een dubbele nationaliteit. Nederlands en Marokkaans.

Ze veranderen wel van werkwijze.

Normaal blazen ze zich op of snijden je hoofd eraf.
Dit is een nieuwe trend.

Iedereen krijg wel eens ruzie met een ander. Je weet voor de volle honderd procent dat jij gelijk hebt en de ander niet. De ander denkt er precies hetzelfde over. Ik heb gelijk, de ander niet.

Hoe de ruzie begon en waar het nu allemaal om draait is niet echt belangrijk, het is belangrijk dat je je gelijk krijgt.
Je ego, je overtuigingen en je ziel zullen permanent beschadigd zijn als de ruzie niet in jouw voordeel wordt beslecht. Het zal dan ook tot geen verassing komen dat er ruzies zijn die gruwelijk aflopen. De kranten staan vol met bedrijfsruzies, volkerenruzies en persoonlijke vetes met slechte afloop.

Ook belangrijk is dat er mensen zijn die het met je eens zijn. Je legt de ruzie uit aan anderen en krijgt danwel steun of kritiek. Over en weer elkaar uitschelden geeft extra benzine aan de ruzie. Alle feiten, hoe vaag dan ook, worden op tafel gegooid om het gelijk te krijgen. Men gaat soms ver, heel erg ver.

Op een gegeven moment kan de ruzie drastische vormen aannemen. Het is opeens niet meer een persoonlijk belang geworden, maar een belang van een hele groep, misschien zelfs wel de hele natie. Woede, onbegrip en machteloosheid worden argumenten om tot actie over te gaan. De maat is vol en het gelijk moet en zal worden gehaald. Volslagen onbekenden bemoeien zich met jouw ruzie en ook de media besteedt volledige aandacht aan jullie geschil. Gretig worden alle voors en tegens bestudeerd door experts.

Dan komt het slotstuk: Er is een onmiskenbaar argument gebruikt of je komt erachter dat je toch niet voor de volle honderd procent gelijk hebt, misschien heeft de andere kant van de medaille ook wel een waarheid. Maar het is te laat voor woorden en excuses. Je verdedigt met hand en tand je stellingen en wijkt geen duimbreed. De ander doet dat immers ook niet?

Dan wordt er door iemand een besluit genomen. De ruzie moet ophouden, desnoods met non-verbaal geweld en vlijmscherpe uitspraken die het hart raken. Rasechte scheldwoorden zijn de laatste strohalmen van het geschreven en gesproken woord, maar het kwaad is reeds geschied. De ruzie is in geweld beëindigd.
De zijlijn kijkt in verbijstering toe en neemt vormen aan. Een deel kiest een kant, een ander deel (ver)oordeelt en weer een ander deel doet niets. Dat hoeft ook niet. Dat is niet verplicht.

Helaas, niets is gestopt, door de beëindiging van de ruzie komen alle gevoelens weer boven. Niemand die zich bezighoudt met af te vragen hoe het toch ooit zover heeft kunnen komen. Dat is ook niet belangrijk, het gaat erom dat je je gelijk of genoegdoening krijgt. Je weet zeker dat je in je recht staat, want wat zijn we woest op de tegenpartij. We zullen aleen nog maar lief kunnen hebben als die weg is.

Ik wil geen gelijk meer hebben, ik wil lief kunnen hebben.

Hoe reageert Nederland…

Zoals gewoonlijk;

-afschuw, woedend, dit mag niet bla bla…
-condoleance register
-stille tocht
-druk bezochte begrafenis
-vul zelf maar in

wie volgt…!!!

Ik zoek mijn plunjebaal weer op…binnenkort burgeroorlog.
Weet aan welke kant je staat.

Of waar je boven staat, hoe snobbistisch dat dan ook mag klinken…

:a :confused:

Behoorlijk snobbistisch, ja.

Jep, behoorlijk snobbistisch, maar ik wil me niet tot oplossing waar (fysiek) geweld aan te pas komt verlagen.

Boos en verward?