Theedoek

vbimport

ok, na het onopgeloste mysterie over waarom pino blauw is en wat voor een vogel het nu eigenlijk is.
hebben Dee-ehn en ik vandaag een voor ons nieuw mysterie ontdekt.
We waren namelijk samen aan het afwassen (gebeurt niet vaak, zowel het afwassen als dat ik ook nog samen mee D afwas, maar goed). en toen vroegen we ons eigenlijk af waarom een theedoek, nou eigenlijk theedoek heet, hij word ook wel vaatdoek genoemd en dat is natuurlijk wel begrijpelijk, maar wat nou het verband is tussen thee en onze theedoek daar hebben we echt geen verklaring voor, zijn er cd freaks die misschien wel die link kunnen leggen ?

er zit een verschil tussen theedoek en vaatdoek hoor een vaat is zou een nat klein doekje dat je gebruikt om het aanrecht enzo schhoon te maken.
het woord theedoek zal waarschijnlijk komen omdat ze met een doek de theepot schoonmaakte de zogeheten theedoek.

zoooo die is lekker snel opgelost :wink: :stuck_out_tongue:

nou sta ik ff voor aap, ik heb een theedoek gebruikt voor de vaat i.P.v. een vaatdoek. Wat een afgang

dit doet me hier aan een bepaalde persoon denken :wink:

Ja onze grote vriend the_Duke, die vrij weinig tijd heeft over het algemeen en zover ik hem van die tijd ken een toffe gast is :slight_smile:

en ja, Theedoek zou je ff aan domi moeten vragen hoe die link gelegd kan worden want hij was de 1e met die benaming :slight_smile:

volgens mij is die Theedoek voor de kleine en grote mensen onder ons, die het niet voor elkaar krijgt om de thee, ongemorst, in de beker te krijgen. (d)/(w)oekie eronder, klaar is kees. of xian met zijn raadsel, of de morser. Het doekje vangt het gemorste op en je kunt het zo naar het aanrecht smijten waar xian en D het dan gebruiken om af te wassen.

trouwens, als mijn handen nat zijn. Gewassen heet dat, maakt mij het niet uit of ik een: Handdoek, Vaatdoek of theedoek in mijn handen heb om het droog te maken. Een tshirt-doek wil ook wel helpen…