Thailand wil olifantenpoep tot papier verwerken

vbimport

AYUTTHAYA - Een olifantenpark in Thailand heeft een nieuwe manier van recycling bedacht. Het wil olifantenpoep omzetten in papier. De verzorgers in het Ayutthaya Olifantenpark, ongeveer tachtig kilometer ten noorden van Bangkok, willen de vezels uit poep halen voor papier en de overblijvende voedingsstoffen als kunstmest gebruiken.

“We noemen het gouden poep”, aldus een dierenarts van het park. “We willen het geld dat het papier opbrengt in het kamp investeren.” Het project is onderdeel van een programma dat moet zorgen dat het park, waar 89 olifanten leven, in zijn eigen financieel behoeften kan voorzien, zonder alleen afhankelijk te zijn van toerisme.

“De olifant is een papierfabriek”, aldus directeur Meepan van het park. “Om een betere kwaliteit van het papier te produceren, maken we de poep vloeibaar. Daarna vormen we het papier door een fijne zeef en laten we het drogen in de zon.”

Het papier heeft een crèmekleur en stinkt niet. Het park verdient er bijna 220 gulden per dag aan.

Is te hopen dat de olifanten niet aan de dunne raken,
misschien kunnen ze er dan chocolade melk van maken :wink:

Originally posted by TDI
Is te hopen dat de olifanten niet aan de dunne raken,

Da’s alleen maar makkelijker, dan hoeven ze het zelf niet vloeibaar te maken…

Om een betere kwaliteit van het papier te produceren, maken we de poep vloeibaar.

Maar dan missen ze de vezels…

willen de vezels uit poep halen

:wink:

ik vraag me af wat voor een mensen zoiets bedenken :slight_smile:

Originally posted by The Sorcerer
Het park verdient er bijna 220 gulden per dag aan.
[/B]

Schijt je rijk zou ik zeggen:)

Originally posted by xian
ik vraag me af wat voor een mensen zoiets bedenken :slight_smile:

Moeten of behoorlijk ziek zijn, of doen een cursus creatief met poep (bij gebrek aan kurk) :wink:

Hoe verzinnen ze het he? haha

Nieuw kwaliteitspapier
Made in Thailand
Ingredïenten: olifantenstront

Mwah…weet nie of iedereen dat ineens gaat kope :slight_smile:

Wie weet wat er bij ons in het papier zit, koeien stront ??

wel goed voor het mest overschot :wink:

Ik snap niet waarom iedereen er een beetje negatief of lacherig over doet… Ik bedoel, ik vind het best een goed idee

boodje aap zeker

Hoop dat ze een volledige ontgeuring doen

Nee geen broodje aap.
Stond gister in de telegraaf.

Telegraaf = Broodje aap :wink: