Test programma

vbimport

Hallo, bestaat er een test programma dat al mijn hardware test, ook mijn moederbord, en zo om te kijken of het nog goed functie- neerd of niet

Ja

Originally posted by Da_Taxman
Ja

Het antwoord is waar, maar daar heeft simply zo weinig aan.

Volgens mij kan SiSoft Sandra dit.

Originally posted by Namoh
[B]

Het antwoord is waar, maar daar heeft simply zo weinig aan.

Volgens mij kan SiSoft Sandra dit. [/B]

SiSoft Sandra maakt het mogelijk veel systeeminformatie te achterhalen, alsmede heel wat functies van je systeem aan te spreken. Hiermee is het enigzins mogelijk problemen op te sporen, maar in feite in Sandra geen echte diagnose tool.

Er zijn allerhande diagnose tools beschikbaar, het is maar net wat je wilt testen. Zijn er bepaalde elementen uit je systeem die je niet vertrouwt en zodoende eens aan de tand wilt voelen?

Op de FTP van C’T Magazine vind je een serie diagnose tools.

Klik hier

Nou laat ik het zo zeggen heb laatst een upgrade gedaan aan mijn systeem heb een niew moeder bord aan ge schaft en een nieuwe hard disk en een prosesor + geheugen maar zins ik die upgrade heb uit gevoerd crasht mijn systeem constant dus vandaar deze vraag

Tja dit kan allerhande redenen hebben. Je kunt eventjes in de Windows logs kijken of daar een bepaalde fout wordt gerapporteerd (een defecte hd kan dit soort problemen veroorzaken).

Andere mogelijke problemen zijn koeling, geheugen of de voeding… test eens even wat (memtestx86 prime95 etc) en laat weten of je kunt vinden waar de fout plaatsvindt…

(memtestx86 prime95 etc)
moet ik deze programma’s starten vanaf een diskette of kan ht ook vanaf cd-rom heb namelijk geen a drive meer in mijn systeem

(moet nu eerst windows erop nieuw op gooien heb nu de fout melding NTLDR ontbreekt)

Memtestx86 start normalerwijs vanaf een diskette, maar ik denk dat je deze ook wel op een cd krijgt (eerst een bootable memtest disk maken onder windows, dan deze met nero wegbranden als een bootable cdtje).

Prime95 is daarentegen een windows programma. Je zou eens op google kunnen zoeken naar bootable versies; je vindt hier vast en zeker wat Linux tooltjes die je vanaf een bootdisk kunt runnen…