Tering NS

vbimport

GVD denk ik net ff de NS-infolijn te bellen (0900-9292) wat denk je hoor je eerst zon KPN-muts “dit nummer kost 75cent per minuut” en daarna gewoon een ingesprekstoon GVD GVD dat er al geen treinen rijden is een ding maa dan geen info meer verschaffen das het helemaal verkloten bij de consument.

Maar misschien weet iemand hiero of er morgen (dus zaterdag) gewoon weer overal treinen rijden???

Ik zou het niet weten.
Misschien kun je eens kijken www.ns.nl ???

dat hek dus al gedaan HELEMAAL NIX GVD GVD

Dan weet ik het verder ook niet. Suc6 er maar mee dan

Ik denk toch dat je morgen wel met de trein kunt reizen. Er is alleen bekend dat ze gister, vandaag en maandag staken.

Thnx mootje (en anders zie ik ut wel ben ik gewoon te laat op werk)

Als het goed is wel maar ze wouden woensdag en donder (A.S) weer gaan staken tering zooi nu moet ik weer met de bus naar huis zo’n 130 km en 10 keer overstappen

Ok, had ergens anders al het hele verhaal gepost over mijn ervaringen met de NS vandaag. Vergeef me dat ik het niet vertaald heb naar het Nederlands, maar na een week met gemiddeld 4 uur slap per nacht en het onderstaande te hebben meegemaakt hoop ik dat jullie begrip hebben voor de situatie :wink:

Looks like I am the first one to arrive on this forum after a wonderful and unforgettable week in Osnabrück, but did not expect it after what happened today.
I hope everyone had a good trip home, got home in one piece and on time, because we were less fortunate…

Some of you might remember that the Dutch railroad was (and still is) on strike in the Netherlands. It happens every now and then and usually it doesn’t affect me too much, but today it was really horrible.

What happened you wonder perhaps…if you really want to know, continue reading, if you don’t, click the back button on your browser now

At 8:54 we caught the train at the station in Osnabrück (which in itself was hard enough because of the great time in the disco which caused us to be in bed late or not get in bed at all) in the direction of Deventer (The Netherlands). At Bad Bentheim we were stranded, the train would not go any further.

After calling a cab company (in the best German I could, which isn’t all that great) a Mercedes stationwagon arrived (Busses didn’t go to the Netherlands as we were told). Try fitting 4 people with each a big suitcase and 1 or 2 bags of handlugguage in a car like this…it is possible, just don’t ask me how.

We were all set and ready to go to Hengelo, where we would be sure we could either catch a train or be able to rent a car, it was one of the bigger cities in the Netherlands… On our way to the Netherlands we got stopped by the police when crossing the border (because of the foot & mouth disease) who asked for our passports…we could just see the taximeter running and our passports being somewhere in the bottom of the suitcase which were all so well fitted together in the trunk of the car. When he realized we were Dutch and were a victim of the strike he was lineant with us and let us pass without searching all suitcases (which didn’t contain any of the blacklisted goods anyway). We could continue to Hengelo, where we arrived only a few moments later.

In Hengelo we unloaded our lugguage and figured we could catch a train which was supposed to run once every hour…wrong again… Every hour they would decide whether the train would or would not run…it didn’t…as you probably had guessed already. The idea of renting a car originates from earlier this week and we thought we could arrange for a car easily, being back in our homecountry and a big city where we were sure they would have a car rental agency where the allow one-way rental (Hertz or Avis do this).

We didn’t know who to call or whom to turn to. We asked several people who might be able to provide this service, we got 5 phone numers, of which 2 were disconnected, one not in order yet and 2 who didn’t provide the one-way service (and we really didn’t feel like returning the car all the way up north). After calling my father who looked up the general info number, we were able to call to Deventer where the closest one-way-rental service was provided…

To get to Deventer we had to go by bus. The bus was ready to leave at the time we decided to take the bus. We entered the bus and then realized not all of us had valid bus tickets. The bus driver was generous enough to grant us some time to get them, but I had to hurry, because he was running late already now. Of course when I arrived at the desk and wanted to pay for the bus tickets, they told me cash only…so I had to run for the ATM and withdraw money quick.

When I finally got the tickets I ran back to the bus, who just drove off…my heart pounded and I thought he would really leave without me…but he had to turn around and met me half way…so we were off to Deventer…which took us about 90 minutes, all crowded up and our suitcases moving back and forth in the bus because of the many bends in the road and sometimes abrubt stops.

In Deventer we thought the nightmare would be over soon, after all, we had phoned ahead and were told it was only a 10 minute walk to the rental agency…not quite.
I don’t know how fast the guy who told us this can walk, but it took us about 40 minutes…But there things were looking more positive, two cars were ready and waiting for us and after we signed the forms we were finally set to go…by now it was half past three.

On the way back we heard on the radio there were many queues of traffic and we could see it coming…stuck in traffic as well… Fortunately it wasn’t all that bad, we were able to avoid the biggest traffic jams and finally arrived home around 6 pm.

A trip which took us only three and a half hours on the way over there, took us over 9 hours on the way back…You can imagine that we were not all that happy about it in the end, but we were glad we made it back home after all.

wow, tax , een impressing story

wow tax…wat een gedoe om thuis te komen…
maar goed, welkom terug…

En ik dacht dat mijn reis van Amsterdam RAI naar Lelystad indrukwekkend was van de situatie…

(daar heb ik dik 4 uur over gedaan, gecombineerd bussen, trein, auto, tram en lopen…)

Wat een kutreis was dat zeg maar ach… dan heb je dat ook weer eens meegemaakt he? :smiley:

Als ze maar a.s. woensdag en/of donderdag neit staken daar mijn vriendin van een afstandje naar me toe moet komen en we donderdag gaan uit eten omdat we wat te vieren hebben!

zal ik zeggen wat de grotste fout is van de regering privatisering van de NS alleen maar bager mijn vriendin kon vrijdag geen eens komen door de staking maar goed we krijgen allemaal geld terug voor ons kaartje hoe lang zal het wachten zijn …

Ja die hele privatisering is 1 grote fout van ze geweest… vroeger was de NS goed (stiptheid e.d.) maar tegenwoordig is dat ver zoek!!!

Gelukkig heb ik een rijbewijs en auto tot mijn beschikking wat een hel he die ns…

Ja dat rijbewijs heb ik ook en die auto niet maarja… toch is het handig om dan niet in te file te staan…

Heb een rijbewijs A en B en een motor, maar daar had ik weinig aan toen ik in Bad Bentheim in Duitsland stond met een grote koffer en een attachekoffertje…

De NS heeft zich de afgelopen week van haar slechtste kant laten zien en het zal een lange tijd duren voordat ze dit buitengewoon slechte imago te boven zijn, als dat al mogelijk is.

Feit is wel dat dit bewezen heeft hoe mensen afhankelijk zijn van de NS en wat de gevolgen zijn van een staking. Als Ford met al haar werknemers een paar dagen zou staken dan merken we dat nauwelijks, maar zo’n bedrijf waar duizenden mensen per dag afhankelijk van zijn voor de dagelijkse dingen…je gaat twijfelen of het verboden zou moeten worden.

Maar een verbod op stakingen zou mij te ver gaan, dat kun je ook niet maken, maar de manier waarop de NS directie nu met haar personeel omgaat raakt ook kant noch wal. Het enige dat je kunt doen is voor elke dag staken de maximale vergoeding eisen (50 piek taxikosten of zo meen ik), laat het ze voelen waar het pijn doet, de portomonnee!

Euh er is meer aan de hand dan dat rondje om de kerk gedoe enzow Tax… alleen dat wordt ons niet verteld… ik heb recentelijk met een machinist gepraat en dan hoor je nogal wat…