Tempratuur hardeschijf, prossecor, enz

vbimport

Weet er iemand hoe ik de tempratuur kan meten van de hardeschijf, en prossecor, enz...

Alvast bedankt

Wat is je merk en type moederbord ?

m’n hardeschijf is een maxtor 60gb 133udma 7200rpm, en m’n moederbord dat weet ik niet op het boekje ervan staat PC 266 systemboard Socket A M805LR Users manual

m’n pc is een amd 1000Mhz k7 thunderbird 385sdram, dvd, writer,cdrom lezer

Voor de temp van je cpu of chipset kom je met Motherboard Monitor of Hardware Sensors Monitor een heel end!

Bij je HD zit standaard geen tempmeting dus die zou je zelf aan moeten leggen. Misschien als je wat rommelt met de aansluitingen die op je mobo zitten dat je dan je HD temp zou kunnen uitlezen via bovenstaande progjes. (als het zijnde je voeding ofzo)

Hoi, het is gelukt, bedankt he Wookie

ik heb dit genomen Hardware Sensors Monitor
Weten jullie ook misschien hoeveel graden zo’n pc mag zijn het is ne amd 1000mhz thunderbird K7 385sdram dvd, writer, cdrom, 2x hardeschijven enz…

Hij heeft 32graden van cpu is dat niet hoog ?, wat zou hij mogen ?:confused:

alvast bedankt

Om even een indicatie te geven; mijn TB1,4@1,533 wordt 60°C! :slight_smile: Is geen probleem.
boven de 65° wordt HWSM geel en is denk ik een waarde waarvan je zou zeggen dat het te hoog zou zijn. Volgens AMD zou een cpu tot 90°C z’n werk nog moeten doen. (vergeet even niet de meetafwijking!)