Temperatuur OK?

vbimport

Ik heb sinds vandaag een Athlon Thunderbird C 1200Mhz met een Alpha Power cooler. Ik heb verschillende Socket A cooler tests gelezen en daar kwam deze vaker als betere eruit…
Maargoed, stressed wordt mijn CPU een 60 graden… is dat een beetje goed voor mijn CPU?

PS ik heb koelpasta gebruikt, geen Arctic Silver…

als hij niet overclockt is, lijkt me dit toch wel een beetje warm (hoewel niet dadelijk dodelijk :wink:
dus ik denk dat er iets is misgelopen met die koemer, ik heb nl een tsandaardkoelerke deropstaan en da bolt perfect, zolang als ik niet probeer te overclocken.

alle sluukes
poorhaas

Naar verhoren is het normaal dat een 1,2 bij gewooon werken een 65 graden is… daar zit ik dus 10 graden onder…

eueuuh ik heb ook een AMD TB 1,2 met een koelermaster erop en draait op een temperatuur van 33 graden C.

Ook als ie 72 uur aanstaat met een processorbelasting van 100% :slight_smile: dus omennabij 60 graden vind ik best wel veel!!!

Met die Cooler van jouw zou je zeggen dat ie toch wel onder de 60 graden moet blijven, maar ligt denk ik ook wel aan de airflow in je kassie!
Staat je kast open of dicht en zitten ern case-fans in ja of nee?

bij mij zitten er 3 casefans in :):slight_smile: 24 graden in case en 33 graden processor :):slight_smile: en niks geen dure fans hoor! 3 casefans voo 50 piek en processorkoeler was iets van 40 piek!

Originally posted by NitroX
bij mij zitten er 3 casefans in :):slight_smile: 24 graden in case en 33 graden processor :):slight_smile: en niks geen dure fans hoor! 3 casefans voo 50 piek en processorkoeler was iets van 40 piek!

33 zal wel niet stressed zijn enne dan ben je toch nog 100 piek kwijt…je kan ook een flinke cooler kopen voor 100 piek hoor…en dan heb je geen casefans nodig :wink:

Originally posted by NitroX
[B]eueuuh ik heb ook een AMD TB 1,2 met een koelermaster erop en draait op een temperatuur van 33 graden C.

Ook als ie 72 uur aanstaat met een processorbelasting van 100% :slight_smile: dus omennabij 60 graden vind ik best wel veel!!! [/B]

Das wel heel laag vind je zelf nie?!
Waarmee meet je eigenlijk?! (NitroX & DN) Over het algemeen is de beste meting met het progje “Hardware Sensors Monitor”!

Mijn 1,0@1,2 wordt zo’n 57graadjes tijdens het normale gebruik; stressed komt ie uit op 65 graden!!
Zit te denken aan waterkoeling maar kan nix goeds vinden… mayB zelluf fixen, maar geen tijd! :slight_smile:

Wookie: goede waterkoeling oplossingen op www.regenboog.net

Verder: ik heb vandaag gelezen dat de temperatuur die wordt weergegeven door verschillende programma’s (Sandra, Motherboard monitor, PC alert e.d) allemaal foutief zijn. Dat ligt echter niet aan het programma maar aan de manier waarop de thermometer gemonteerd is. Mijn thermometer zit namelijk aan de onderkant van de core geplakt en dat maakt het zo warm… dat is het geval bij alle MSI KT7 Turbo borden.
Om de “gewone” temp te weten wat normaal wordt gemeten (temp tussen de core en de heatsink) kun je globaal zeggen: moederbord temperatuur + 12 graden. Dat betekent dat ik momenteel op 35 graden loop (niet helemaal idle hoor) en dat is al een veeeeeeeeel betere prestatie… (ff ervan uitgaande dat dit waar is)…

waar kan je dat proggie downen dan, want ik kijk gewoon in de bios en de kan het ook zien met een proggie dat bij men mobo zat van die via chipset!

Sisoft Sandra: www.download.com
MBM: www.livewire.com

Ik heb een pentium 3 450 mhz en die draait op 25 graden :slight_smile: ook drie koelers net zoals nitrox hebben dezelfde kast namelijk :wink:

kan die “Hardware Sensors Monitor”! op livewire nie vinden. En sisoft vind ik nie echt leuk voor men windows :wink:

Op LiveWire vind je Motherboard Monitor 5… zoek maar ff op Google dan zie je het vanzelf!

ik heb ook een AMD TB 1,0 met een koelermaster erop en draait op een temperatuur van 40 graden C

Momenteel zijn er drie amd 1.2 266 uit
met verschillende n°’s erop, eentje voor de usa markt
maar die hier goedkoop wordt verkocht staat een nr.13
op de andere twee staat ofwel .17 of .18 op.

wat blijkt nu dat ie .13 een veel hogere warmte afgeeft
dan de andere twee

blijkt dat die zitten rond de 50° à 60°

wat je kunt doen om deze goed te koelen

zorg dat je cooler goed is geplaatst
gebruik pasta

en ik raad zeker een paar kast coolers aan
zowel in als uitgaande

Ik neem aan dat dat .18, .17 en .13 staat voor het aantal micrometers dat er per interconnect wordt gebruikt he?

yep

toch wel raar dat die dingen hieropduiken
en in grote maten als je alle forums
zo wat afschuimd
zie overal de grote verschillen
met de zelfde coolers erop
en een verschil van 10 Ã 20 graden

ik ben aan het uitkijken naar een 2coolpc
cooler

denk dat ik hem in usa ga bestelen
zit met een aopen bigtower
met al een extra cooler
maar ik heb dus een .13

zit nu rond een constante van 53°

Basic Version 4.0.1.1
Pro Version 3.2.3.1

Have fun! :wink:

Originally posted by Wookie
[B]
Das wel heel laag vind je zelf nie?!
Waarmee meet je eigenlijk?! (NitroX & DN) Over het algemeen is de beste meting met het progje “Hardware Sensors Monitor”!

Mijn 1,0@1,2 wordt zo’n 57graadjes tijdens het normale gebruik; stressed komt ie uit op 65 graden!!
Zit te denken aan waterkoeling maar kan nix goeds vinden… mayB zelluf fixen, maar geen tijd! :slight_smile: [/B]

Dis ook wel een mooie waterkoeling http://www.overclockershideout.com