Temperatuur Duron

vbimport

ik heb een vraagje ik heb mijn Duron 750 mhz overgeklokt naar 850 mhz en de temperatuur is ongeveer 48 C tot hoever kan ik deze processor nog opkrikken en wat is de “fatale” temperatuur?

Hmmmm een Duron op 48 graden moet makkelijk kunnen. Volgens AMD kunnen ze 90 graden verdragen maar dit zou ik niet wagen. Als je het stapsgewijs opvoert kun je prima merken wat de max temp is (als hij instabiel is is hij te warm…)

Boven de 65 graden zou ik vermijden! Kan ie vast wel maar is wel a/d hoge kant!

Lees meer hier: http://213.196.35.81/forum/showthread.php?threadid=29283

Als ik mijn mobo moet geloven draait mijn CPU (1,2 ghz) nu op 68 graden (UD project)… maargoed die meting denk ik dat 15 a 20 graden te hoog is aangezien ik een Alpha power erop heb :slight_smile:

Bij mij zegt ie dat ie 64 graden is… vanmiddag was ie contant 66 met dat warme weer!! :stuck_out_tongue:

Als ik em laat DivXen, dus 100% CPU belasting, dan zou ie zo’n 70 graden worden ofzo met dit weer! Dus als ik em dat laat doen dan richt ik gewoon een grote ventilator op me open kast, dan blijft ie hangen bij 55 graden met 100% CPU belasting! Mobo zakt dan ook naar de 27 graden ipv 35!!

Misschien een domme vraag: maar hoe meet je de temp van je CPU??? Ik heb er geen dingen bij gekregen om dit te meten en in de bios kan je het niet zien. Daar staat altijd alleen Mobo temp: 40graden.

Kun je op verschillende methoden doen… ik gebruik zelf Motherboard monitor 5 en Sisoft Sandra 2001se pro

Originally posted by Dee-ehn
Kun je op verschillende methoden doen… ik gebruik zelf Motherboard monitor 5 en Sisoft Sandra 2001se pro

Dan ben ik zeker achterlijk bezig, want ik meet met Fluke, voorzien van een Thermocouple oppervlaktesonde.

Bij me mobo zat het progje Asus Probe die dat soort dingen allemaal in de gaten hield maar die heb ik eraf gepleurd!! Kut prog!
Nu gebruik ik gewoon Hardware Sensors Monitor Pro!! Schijnt redelijk accuraat te zijn met z’n metingen! :slight_smile:

Wookie -> de metingen van Asusprobe zijn niet correct

Misha -> euh Fluke, dat zijn toch multimeters e.d.? Normaal gesproken heeft een beetje modern moederbord (kweetniet wat je hebt) een thermometer voor je CPU, board en aux (vaak de chipset) geintegreerd die je oa via deze progamma’s of je bios uit kunt lezen…

[B]Wookie -> de metingen van Asusprobe zijn niet correct

Misha -> euh Fluke, dat zijn toch multimeters e.d.? Normaal gesproken heeft een beetje modern moederbord (kweetniet wat je hebt) een thermometer voor je CPU, board en aux (vaak de chipset) geintegreerd die je oa via deze progamma’s of je bios uit kunt lezen… [/B]

Dee-ehn Fluke maakt idd oa multimeters en levert toebehoren zoals tempsensors.
Ik heb geen hoge pet op van nauwkeurigheid ingebouwde sensors op mobo; ze zitten er zo 10 graden naast. Voor dit soort gags worden de allergoedkoopste componenten gekozen; zelfde caterogie als Xtals<<het 1e beste horloge van Quantum heeft beter Xtal aan boord dan wat er op gemiddeld mobo zit met afwijking van uren/maand, dat zou je voor horloge nooit pikken.

Wookie -> de metingen van Asusprobe zijn niet correct

Ik zei toch… KUT prog! :wink: Metingen idd veel hoger dan andere progs en bios! Zelfde bij andere mobo’s (vrienden) in combo met AsusProbe! (en dat scherm van Asusprobe is zo fuckin’ big!!) :stuck_out_tongue:

Ik denk dat je vanzelf wel merkt als je CPU te warm wordt; dan crasht je PC heeeeeeeeeel erg snel…

Zo had ik laatste een compu (celeron) waarvan de CPU fan niet werkte… ik kon net naar DOS booten maar na 2 min Win98 setup crashte hij…

Originally posted by Wookie

Ik zei toch… KUT prog! :wink: Metingen idd veel hoger dan andere progs en bios! Zelfde bij andere mobo’s (vrienden) in combo met AsusProbe! (en dat scherm van Asusprobe is zo fuckin’ big!!) :stuck_out_tongue:

Ja ASUS probe had ik dus ook maar die gaf aan dat de CPU 250 graden was… Klopte dus geen zak van :stuck_out_tongue: Dus ik dacht misschien meet je het met een hardware matige sensor. Hebben jullie geen URL’s naar een goed meet proggie? Ik ben wel benieuwd hoe heet de CPU is aangezien ik er al een verloren heb door een te hoge temp :frowning: