Telenet

ik ben aangesloten bij telenet
ook als ik niets aan het doen ben op internet geeft mijn moden soms aan dat er verkeer is( die 2 laatste lichtjes)
kan je op de 1 of andere manier zien of er verkeer is en zoja welk soort en naar waar??
ik heb een firewall(panda)

Netstat live is een programma dat het redelijk goed in de gaten kan houden wat (meer, hoeveel) er precies uitgaat.

Maar over het algemeen zal er altijd een ping signaal zijn waarmee getest wordt of de verbinding nog werkt…hoeft dus niets te betekenen als er lampjes knipperen zonder dat je bewust iets doet.

ook niet dat ze dikwijls echt flikkeren?
ik ben bang dat er mensen zijn die mijn pc gebruiken

Portscans zijn niet verboden (wel irritant).

Maar het kan ook zijn dat je provider even wat poorten checkt (via een scriptje) of je er geen server hebt draaien.

Ik ben nu black ice aan’t testen en ik ben al gescanned geweest door ne italiaan, ne hollander en 2 man die adsl hebben.

Het leuke hieraan is dat je ze dan kunt terug portscannen.:stuck_out_tongue:

hallo
bedankt voor de tip black ice
maar als er nu een intruder is komt die z’n ip adres er dan opstaan???
en kan je die dan terug pakken?

Dit is een voorbeeld van black ice.Zoals je kan zien aan de rechterkant heb je de persoon zijn ip en dns.Dus ik rescan ze gewoon voor de fun.

Sorry dat het zo klein is maar anders kon je geen file attachen.

Hoe doen die van cdfreaks dat eigenlijk?

Nog zoiets, als je black ice installeert zet dan application protection af want anders krijg je bij ELK ding dat je installeert een intrusion alarm.

Het programma heeft wel gelijk maar na een keer of 4 is de fun er wel vanaf.

have fun.:stuck_out_tongue:

kan ik via het ip adres deze intruders terugpakken??
zoja hoe doe je dit??

Dat is buiten dit forum .