Telenet/upload probleem --> help mij!

Het is het volgende: heb mij onlangs telenet aanschaft (kabelinternet belgie) maar zit na 2 weken al over de upload-limiet (>1.5Gb). De limiet bedraagt 10 Gb waarvan 1.5 Gb upload.

Wanneer ik de details bekijk zie ik dat voor elke 100 Mb ik download, een upload heb van 20 Mb. Dit gemiddeld genomen ; is soms nog erger ook. En wat het ergst van al is ; en wat ik met 1000% zekerheid kan zeggen, is dat ik niks share.

Heb om te controleren een progje geinstalleerd. Dit gaf constant een upload-snelheid aan die ongeveer 1/4 van mijn download snelheid bedraagt. Zelfs als alles wat internet betreft uitstond werd er zogezegd nog gedownload (en geupload).

Had vanaf het begin al een firewall geïnstalleerd (ZoneAlarm). Toen ik zag dat ik een grote upload had heb ik die uitgeschakeld maar bleef net hetzelfde.

Iemand soms een idee waaraan dit zou kunnen liggen.

Alvast Bedankt !!!

gebruik je soms kazaa of iets dergelijks?

ik zou die zonealarm terug opzetten en daarmee de rechten goed controleren, maw hiermee kan je perfect zeggen welk programma al dan niet op internet mag, er moet iets zijn dat je bandwith gebruikt. want 1/3 van de download snelhied aan uploaden is niet goed

Rip²eR

Ik gebruik nu en dan ns Kazaa, maar er is niks gedeeld.

Bestaat er soms een firewall of een ander programma dat de down- en upload bijhoudt?

Dat programma heet DU meter.

Ge zou eens moeten kijken of ge geen virus hebt, vriend van mij heeft dat verleden week ook aan de hand gehad, hij had een virus binnen, en die zende steeds maar mails uit.
Op een paar dagen tijd was hij ook over de uploadlimiet.
Is toen op lowband gekikkerd, heeft een mailtje naar Telenet gestuurd en zijn probleem uitgelegt, en ze hebben hem toen terug op breedband gezet.

nu er over DU-meter gesproken wordt.

daarin moet je instellen dat hij alleen naar de netwerk adaptor mag kijken van je internet want anders wordt alles dubbel geteld en ook de lokale transferten worden in rekening gebracht

Rip²eR