Telenet - FTP?

Sinds vorige week heb ik telenet. Nu zou ik via FTP vanuit internet mijn komputer willen bereiken.

Hiervoor heb ik met sukses de FTP-server op mijn systeem (Windows2000) geïnstalleerd.

Vanaf mijn systeem zelf kan ik zonder probleem via FTP mijn systeem bereiken wanneer ik ftp://213.xxx.xxx.xxx:21 intik, maar vanuit een andere lokatie lukt me dat niet.

Ik krijg volgende melding: ‘Unable to connect to remote server. Try again later.’.

Wie kan mij helpen??

jhnvd@hotmail.com

:confused:

Via zoekfunctie in 10 seconden dit kunnen vinden:

Originally posted by Redneck
poort boven 30 000, af en toe scannen ze en als je ze dan opbelt is het “om de werking van het netwerk te testen”. Kunnen ze toch ook pingen, mjah don’t care firewall, nog niet erg genoeg dat gewone mensen je ports gaan proben doen ISPs dat ook al

Als je verder zoekt vind je misschien nog meer tips

telenet blokkeert alle poorten onder de 1024 (dacht ik) voor buitenstaanders, dus normaal moet het werken met een port hoger dan 1024. Bij mij werkt het iig :wink:

Geprobeert met een poort hoger dan 1024. Bij mij werkt het niet vanuit internet, maar wel op mijn eigen PC.

yep en als je zeker safe wilt zijn gebruik dan een gameport 27017 of 65535 (toch iets in die aard)

als het dan nog ni werkt zie dan ff of je firewall(als je deze al dan niet hebt een permission aan je ftp geeft)

heb hier vroeger (zeker 2jaar geleden ook men hoofd over gebroken ;))