Telefoon of Kabel

vbimport

Een vraagje in nieuwegein is nog geen mxstream en geen kabel.

(MXstream en Casema)

Mijn oom wil wel internetten en gat dus via de telkosten nu zegt hij dat hij geen kabel neemt omdat de kosten meevallen maar vanaf wanneer is kabel of mxstream nou voordeliger dan telkosten???

kabel of mxstream is voordeliger voor jou vanaf het moment dat je evenveel of minder betaalt, dat je moet betalen voor het surfen met de telefoon lijn

Mijn persoonlijke ervaring daarmee is dat het goedkoper negint te worden vanaf het moment dat je ongeveer 1u per dag surft.

Simepl rekensommetje zou ik zeggen.
Afhankelijk van je telefoonabonnement en de tijden waar je wilt internetten (dal of piek) weet je wat je per minuut (inclusief starttarief van 10 cent) betaalt.

Je weet wat een kabelabonnement of MXStream kost. De vaste kosten van de telefoonaansluiting verwaarloos je (tenzij je je eigen ouders wilt overhalen om kabel te nemen :wink: ) want die betaal je toch omdat je je vaste lijn wilt houden om te kunnen bellen en gebeld te worden.

Als de belkosten boven de 80% uitkomen van het kabel/ADSL abonnement dan adviseer ik kabel.

Waarom 80% en niet 100%? Omdat je als je via telefoon internet altijd rekening houdt met het feit dat het geld kost en je de interneturen dus beetje beperkt houdt. Als je kabel/ADSL hebt dan maakt het geen bal meer uit hoe lang je bezig gaat en zul je er echt wel veel meer gebruik van maken (computer aan = op internet)

Gewoon even voorrekenen dus…(met telefoonrekening bij de hand)

hangt ervanaf eh
als je elke maand voor 500 aan telkosten hebt zal je altijd goedkoper zitte dan met kabel DUH
het enige verschil is da kabel VEEL sneller is en met gevolg ook VEEL makkelijker is

MaFd0n

(niet veel download en weinig internet spellekes : modem anders kabel )

als je veel internet is het goedkoper omdat je een vast bedrag betaald :slight_smile:

`t is zowieso altijd leuker :slight_smile:

en sneller :wink: