Teac SCSI cdrom brak?

vbimport

Een maatje van me heeft van de week een Teac 40x SCSI cdrom gekocht. Nu wil dat ding onder geen enkele voorwaarde op een normale manier on the fly een CDDA kopieren.
Of je nu Nero of CDRWIn gebruikt, bij audio cd’s gaat het ding niet harder dan 4,4 speed (te weinig voor een 12x plex zonder BP)…
Bij data gaat het grapje echter goed, kun je vrolijk op 12x OTF branden!

Weet iemand of dit aan deze drive ligt of ergens anders aan?

ps het hele SCSI gebeuren is correct geconfigureerd…

Dat ligt aan de CD-Rom Drive. Dat komt doordat muziek meestal langzamer in word gelezen dan data. En dat is per CD-Rom speler verschillend!!! De ene leest het sneller in dan de andere!!!

Kopieer Muziek nooit on the fly gewoon via een image file. Dan weet je altijd zeker dat die goed is. Want het is gewoon omgelijk om met die CD-Rom spelers on the fly op 12 speed te kopieren. Of je moet on the fly op kopieren en het brand programma op 1 speed laten kopieren dan lukt het wel.

Als je toch perse een on the fly wilt kopieren raad ik je aan om een andere CD-Rom speler of DVD speler te kopen.

4,4 DAE op TEAC SCSI is wel erg traag, daar klopt iets niet.

Ik heb hier een UltraPlex40max en ik haal makkelijk op 12x on the fly audio kopiëren…geen enkel probleem mee gehad.

Weet zo gauw die site niet meer waar de verschillende benchmarks te vinden waren van de verschillende drives, misschien moet je daar even naar op zoek…maar het is wel bar weinig wat je er nu uithaalt…

M’n SCSI Toshiba DVD komt ook niet hoger dan 4x en heb ooit SCSI Cyberdrive gehad, die helemaal niet met DAE overweg kon.
Ultraplex rules all the waves qua DAE .

Die teac van jouw moet volgens mij wel een stukkie harder audio kunne extracten, maar volgens mij kan geen enkele DVDspeler 1800KB/s (12X) providen on the fly. SCSI of geen SCSI.

UltraPlex40 is denk de beste hiervoor…heb ik uiteraard ook. :smiley:

DAE op 12x gaat makkelijk met een 40x Plextor… (heb er 3 in huis en die kunnen dat allemaal!) en euh ik d8 dat een Teac dat ook wel aan moest kunnen daar zelfs mijn Aopen 32x sneller ript dan die gloedhagelnieuwe Teac

Het enige wat ik kan doen is eens CDSpeed2000 bij hem laten lopen… en kijken of er wat mis is met die drive… zou em van de andere kant ook raar lijke aangezien het met data wel goed gaad… nu klopt het dat er een zeer groot verschil is tussen data en audio of een combi ervan, maar toch…

Euhhhhhhhhhh het probleem is opgelost. Door andere firmware in de schrijver te zetten en in een .ini de CDDA snelheid van 4 naar 18 te pompen werkt het ding nu wel goed…

Wel een rare manier van een cdrom configgen ik weet het maarja het werkt…