TDK, Sony of dan toch...Philips!?

vbimport

voor de laatste keer een topic over cd-r’s

Ik heb mijn keuze beperkt tot 3 merken…:

TDK Reflex Silver 1-12 80 Min (2,00 p/s)

Sony Silver 1-12 80 Min (2,44 p/s)

Philips Premium Silver 1-16 80 Min (2,38 p/s)

your votes please…(als echte Nederlander neig ik natuurlijk naar TDK, cuz they cheaper, maar als jullie met onderbouwde argumenten komen waarom Philips stiekem toch beter is…)
het gaat erom dat de cd-r gewoon goed is/lang meegaat en als een Philips SIGNIFICANT beter is dan moet ik er maar aan geloven! (of misschien is er zelfs wel een ‘ultimate’ 80 min cd-r die ik niet in het lijstje heb opgenomen!)

ik snap dat jullie een beetje para worden van die topics over cd-r’s maar ik heb in het verleden al meer foutjes gemaakt bij het aankopen van grote partijen en deze keer gaat dat dus niet gebeuren…

thnkz people!

PHILIPS ! :smiley:

Mijn ervaring is dat Philips SIlver Premium de beste zijn. Hoewel TDK ook zeker erg goed is, zou ik voor Philips gaan.

Dat prijsverschil loont alleen als je heel erg veel nodig hebt en je ze tegen een kleine marge weg kunt zetten. Daarbij, beetje chauvinisme jegens een Nederlandse onderneming als Philips is ook niet verkeerd :wink:

wat is chauvinisme?

Originally posted by Mattel007
wat is chauvinisme?

http://www.vandale.nl:
chau·vi·´nis·me (het ~)

1 blinde ingenomenheid met alles van en in het eigen land
Philips is Nederlands bedrijf, vandaar :wink:

ok, you guys convinced me…

oh, en Tax, dat heeft met chauvinisme niks te maken, want hoeveel per cd gaat er niet naar Taiyo Yuden?

juist

en Philips leeft bij mij vooral als sponsor van P$V dus da’s ook al geen pluspunt

maar voor de goede (burn) zaak zet ik mijn principes graag overboord :wink:

thnkz!!!

ach zo :wink: Dat philips ontstaan was in NL wist ik wel, maar wat chauvinisme was niet, bij deze weet ik het dus wel

Thnx tax boy

geef mij maar die goed kope zeer goeie kwaliteit cdz : princo :p:D
12 fr / cd en zeer goed :slight_smile:
anders zou ik in uw geval philips pakken

met Philips heb ik wel eens vaker problemen gehad icm mijn discman (Sony)… dit probleem had ik met Philips alleen!

Maarja ik koop nu weer Verbatim die doen het ook zeeeeeeer goed!

Misschien overbodig, maar koop alleen philips Prem. al dan niet in jewel case of spindel. Mochten die niet in voorraad zijn koop ik TDK (beiden 74 en 80 min)

De rest voldoet niet aan mijn eisen, kwaliteit is wat ik geef en wil.

Sony komt als beste uit de test bij de consumentengids,

Maar ik hoor hier veel goede dingen over philips(Vooral van die belastingman :wink: )

Greetz
Mess

Originally posted by Mess
Sony komt als beste uit de test bij de consumentengids,
Greetz
Mess

Heb al eerder gezegd dat ik de Consumentenbond niet de meest geschikte organisatie vind om dit soort dingen goed te testen…

Keer een test geweest van producten waarbij een product van ons er het best uitkwam, maar op moment van verspreiding van de gids was dat ene product al enkele maanden uit het assortiment…maar verder doen ze goed werk, ben er ook lid van :wink:

Ik gebruik Platinum 80 min cd’s (21 fr. jewel case)
Philips Silver Prenium 75min(30 fr.jewel case)
Nooit geen problemen mee gehad.
Werken perfect in Pioneer auto cd-wisselaars,Kenwood,Sony,…

Ik heb al een maand of 3 Philips Multi Purpose 74min cd’s.
Ik heb tot nu toe nog geen problemen mee gehad.
Maar ik heb nog niet veel PSX games op die geschreven.
(prijs: 25 fr.jewel case)
Heeft iemand ervaring met Philips Multi Purpose cd’s?

ik heb een ontiegelijke hekel aan philips en alles wat daarmee te maken heeft dus ik probeer m`n huis zoveel philips vrij te houden.
dat lukt gelukkig ook wel aardig aangezien philips cdz te duur zijn terwijl ze nix meer bieden dan bijv. een tdk.