Tayo Yuden - spindels

Nu was er net op CDFreaks news te lezen dat zij ook nu CDRecordables gaan leveren. :rolleyes:

Nu heb ik al een lange tijd zitten twijfelen om de Tayo Yuden te kopen en proberen.
Heeft iemand ervaring met deze spindels?
Zijn ze goed? Voor PSX, PS2 bijvoorbeeld?
Graag jullie ervaringen hierover. :slight_smile:

Ikzelf heb der geen ervaring mee maar ik dacht wel dat deze fabrikant wel redelijke CDs maakt voor andere cd levranciers(meende dat ze ook voor philips en sony maakte). In iedergeval voor ik heb momenteel ook nog maar 1 spindel besteld om te kijken of het iets is.

bedankt voor je reactie.
Zou je je ervaring ook hier willen posten? :slight_smile:
Ben wel nieuwsgierig en voor dat geld is het best te doen. :smiley:
Gebruik je het zelf ook voor PSX/PS2? Ben vooral benieuwd of dat wil. PC heeft er in algemeen niet zoveel moeite mee dus daar maak ik mij niet zo druk over…

Iemand anders al ervaringen die hij/zij kan delen? :eek:

Ze zullen waarschijnlijk niet beter of slechter werken dan Sony’s, TDK Ultra Reflex en Philips Silver Premiums, want die komen allemaal uit de Tayo Yuden fabriek. Dus als je wil weten of het goed werkt eerst een doosje van die cd’s kopen, dat is IMHO de veiligste manier.

Alleen jammer dat ze alleen spindels verkopen! Die cd-r’s zijn wel goed maar ik mot geen spindels!

De fabriek is goed, ze leveren inderdaad aan grote merken.
Maar uit elke fabriek komen verschillende kwaliteitsklassen.

De bovenlaag is ook van belang. CD’s waar je zo doorheen kunt kijken zullen minder geschikt zijn dan CD’s met een goede bovenlaag.

Ik heb geen ervaring met deze partij CD’s, maar ik weet wel dat Romstore een goede naam heeft en niet zomaar rotzooi levert. Je moet alleen ook weer niet de kwaliteit verwachten van Philips Silver Premium…voor dat geld.

In Nederland kun je ze ook wel krijgen hoor ze staan ook op de fp van opus.

Ja maar niet zo goedkoop :wink: De laatste keer dat ik keek scheelde het 20 piek, en je steunt CD Freaks ermee natuurlijk…

Als CDFreaks dan cd-r’s in jewelcase zou verkopen dan zou ik zeker een stuk of 300 a 400 cd’s bestellen!

Een ding houdt mij tegen om ze te kopen: er zit geen label op… Dat vind ik super irritant omdat je er ten eerste niet goed op kunt schrijven en ten tweede zien ze er zo goedkoop uit (dat zijn ze ook ;)). Ze zullen ongetwijfeld wel goed zijn maar ik hou het liever bij label CD’s.

Mijn vrienden van Blokker verkopen nu Traxdata (toch geen slecht merk :p) 50 stuks 74min voor “slechts” 45 piek!

Als het goed is komen er nog meer acties, dus houd het in de gaten :slight_smile:

Originally posted by G@M3FR3@K
Een ding houdt mij tegen om ze te kopen: er zit geen label op…

Ow, dan hoef ik ze al helemaal niet! Heb daar slechte ervaringen mee! Heb zelf vaak meegemaakt dat me DVD die krengen (blanke cdr’s) helemaal nie wilde lezen. Heb welis gelezen ergens dat dat zou liggen aan het feit dat een DVD een sterkere laser heeft. Of dit echt zo is weet ik niet maar m’n Plex las ze gelukkig wel! :slight_smile:

Dit is wat ik op cdrwinkel.com las:

Taiyo Yuden RULES !!
Op korte tijd werden de Taiyo’s onze best verkopende CDR’s. Dit is niet toevallig. Een zeer hoge kwaliteit, goede compabiliteit met audio apparatuur (vooral Autoradio’s), en vooral een gegarandeerde levensduur van meer dan 100 Jaar maken van de Taiyo’s de beste CDR voor thuis en professioneel gebruik. Taiyo’s vindt men terug in de Philips Silver Premium, sony, en andere CDR’s.

Hier zijn ze ook te koop met label en ook in jewelcase…

Greetz

[/edit] Joepie! me 600ste post :P[edit]

Ik heb totaal geen ervaring met deze cd’s en weet ook niet of ze voor de psx geschikt zijn.
Zelf gebruikt ik voor psx en ps2 het merk Octran.
Deze zijn bedrukt en zijn heel goed voor psx backups en eigenllijk voor alles.
Ik zag ze bij de supermarktketen LIDL voor 1,20 p.s.

:cool:

Ik gebruik altijd Acer Gold!