Tayo Yuden dvd's waar?

vbimport

Ik zoek me lek waar ik de Tayo Yuden DVD in Nederland kan kopen.
Dus niet die met het ID: TY
Ik bedoel het merk!
Als iemand weet waar, meld dat dan even s.v.p.

Hadu

Fuji 8X DVD+R, ID code YUDEN000T02

Gebruik ze zelf ook altijd, dit zijn echte Taiyo Yuden discs. Bedrijf zit in Duitsland maar leveren ook naar Nederland.

Ik vraag me af of deze ATIP wel betekent dat deze werkelijk van Taiyo Yuden zijn.
Bij de echte staat meestal voluit: Taiyo Yuden. Die T02 wordt meer gebruikt maar dan zijn het niet de echte.
Maar ja, als jij ze supergoed vindt dan vind ik dat ook belangrijk!
Trouwens ook te krijgen bij Iwonatec.de daar had ik ze al gezien maar vertrouwde het niet helemaal.

Hans

Kijk eens bij www.opus.nl
Bestel daar ook regelmatig.

Good luck.

Bedankt voor de info. Heb besteld…

Fuji zijn de echte Taiyo Yuden discs hoor, Media ID code T02 is gewoon van Taiyo Yuden maar helaas heb je inderdaad gelijk wanneer je zegt dat er een aantal merken zijn geweest die nep TY codes gebruikten voor hun eigen media. Maar dat is bij Fuji niet het geval, zou niet eens kunnen natuurlijk aangezien het een merk is wat zich niet kan permitteren met nepzooi geassocieerd te worden. Dus neem van mij aan: de Fuji die ik noemde zijn de echte Taiyo Yuden discs :slight_smile: Ik geloof dat de Plextor media dezelfde ID code heeft als de Fuji disc.

Edit: hier de ID code van de Plextor media, hier komt dus ook gewoon de T02 code in voor:

----------------------------------------------------------
Unique Disc Identifier : [DVD+R: YUDEN000-T02-000]
Disc & Book Type :       [DVD+R] - [DVD-ROM]
Manufacturer Name :      [Taiyo Yuden Co. Ltd.]
Manufacturer ID :        [YUDEN000]
Media Type ID :          [T02]
Product Revision :       [Not Specified]
Recording Speeds :       [1x , 2.4x , 4x , 6x-8x]

Kleine update: ik heb toevallig een paar dagen geleden nieuwe Fuji DVD+R discs besteld bij deze shop (DDVD.info) en ik ontving een paar spindels met een zwarte kleur (in plaats van grijs), deze bleken RiTEK R03 discs te zijn, oppassen dus! Vorige keren altijd Taiyo Yuden discs ontvangen maar dat is dus nu niet meer zeker helaas :frowning: Mocht je ze in de winkel tegenkomen:

Grijze spindel: Taiyo Yuden
Zwarte spindel: Ritek