Tar bestand

ik heb wat gedownload maar dit bestandje blijkt een tar bestand te zijn, hoe kan ik dit bestandje openen en instaleren???

Tar is normalerwijs een compressiestandaard uit de Unix/Linux wereld. Wil je dit bestand in Windows uitpakken, dan kan een pakket als http://www.winace.com je uit de brand helpen.

Wil je het onder Linux uitpakken, dan kun je dit doen door “tar -xvf <bestandsnaam>” in te tikken op de console.

Succes!

met winace lukt dit blijkbaar ook niet hoor
hij blijft vasthangen op het openen van het mapje

er staat wel

tar.gz
en vanonder in winace staat bij het type:GZip

WinAce zou ook GZ bestanden moeten kunnen uitpakken; dat heb ik wel vaker gedaan (en wordt ook ondersteund).

GZIP is een andere compressiestandaard die in de linux wereld min of meer standaard is.

Nja, als het met WinAce om de een of andere vage reden niet lukt, dan zal waarschijnlijk Powerarchiver je wel uit de brand kunnen helpen…

Winrar should do he trick ook btw

mzzl Dunedain

En winzip pakt ook nog de .tar voor je uit , nadat hij de .gz voor je heeft uitgepakt.

Suc7

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]En winzip pakt ook nog de .tar voor je uit , nadat hij de .gz voor je heeft uitgepakt.

Suc7 [/B]

En als dat niet het geval is, dan is bestand corrupt…

ik vrees daar ook voor dat het bestand corrupt is
toch bedankt voor de hulp iedereen!!!

WinRAR (en de rest ook wel waarschijnlijk) heeft een recovery mogelijkheid. Probleem is alleen dat tijdens het aanmaken een recovery-record moet zijn aangemaakt.

Maar proberen kan geen kwaad.