Taalversie aanpassen

vbimport

Een goed jaar geleden Windows 2000 Pro aangeschaft. De engelse versie was “destijds” goedkoper dan de nederlandse versie. Nu alleen spijt dat ik niet toch de nederlandse heb genomen.

Mijn vraag is dan ook of ik de taalversie kan aanpassen dmv een download oid, en wat de verschillen zijn tussen de engelse en de nederlandse versie.

Tussen de Engels- en Nederlandstalige versies zijn twee verschillen:

1. De taal :wink:
  2. Updates voor de Engelstalige versies komen doorgaans eerder uit dan voor Nederlandstalige versies

Ik weet dat er van MS uit wel languagepacks zijn voor XP die bijv een draaiende versie van XP om kunnen zetten van Engels naar Hebreeuws oid. Ik heb echter nog nooit vernomen dat dit ook voor Engels naar Nederlands bestaat (en ik kan er zo 1-2-3 op het net ook niets over vinden). De kans dat je over kunt schakelen naar een NL versie acht ik dan ook vrij klein (tenzij je echt een NL versie koopt).

Die laatste oplossing is gezien de prijs voor mij geen oplossing.

Misschien dat je me weet te vertellen of een languagepack voor netframe (?) al het beoogde resultaat heeft.

Anders ga ik gewoon door met de engelse versie. Ik zal volgens mij nl wel gewoon engelse updates moeten blijven gebruiken. Als ik zulke taalversies door elkaar ga gebruiken wordt het helemaal zo’n zootje.

Dat ligt eraan wat jij duur vind in een prijs. ALs je me een indicatie kan geven wat jou te duur is ( en neej niet net als ikke: “Alles wat boven de €12,50 komt is te duur!”) kan ik wel eens kijken of ik daar onder kan komen. Uiteraard alles legaal en gewoon gekocht.

mzzl Dunedaïn

Heb er destijds iets van 3 - 400 euro voor betaald (de tijd dat ik nog wel bereid was om legaal mijn software te kopen). Ben nu niet van plan om weer veel geld uit te gaan geven. (zie hem nu overigens nog steeds voor een dikke 400 staan). Ga nu niet hetzelfde besturingssysteem kopen voor weer een smerig hoog bedrag.

Wanneer je namelijk voortborduurd op een legaal systeem is het wel de bedoeling dat het overige ook legaal is.

Nieuwe software schaf ik pas weer aan wanneer er óf iets vernieuwends op de markt is, óf dat de prijzen wat zakken.

Kan je geen nl cd ergens kopieeren?
je heb een key voor 2000pro…
dus als ze van de bsa komen kan toch laten zien dat je een key heb?
of is dit weer illegaal :stuck_out_tongue:

IDD Touch dat is Illegaal. Want als ik het goed begrepen heb correspondeert elke keycode EIGENLIJK met met 1 installatie cd + bijbehorende licentie en je hebt alleen het recht om je EIGEN cd te kopiëren met als uitsluitend doel om hem voor JEZELF te gebruiken :cop: Maar wat betreft de prijs denk ik wel dat ik kans zie om hem een heel stuk goedkoper te verkrijgen dan waar jij hem voor ziet staan. De helft minder zeker. Maar ik kan het wel eens navragen wat het gaat kosten, als je dat wilt weten tenminste. En nogmaals het is volkomen legaal.

mzzl Dunedaïn

hehe wat is microsoft soms vervelend… bedoel je koopt al een pakket met fouten erin :stuck_out_tongue: en dan mag je nog niet eens je taal veranderen :a … tijd dat iemand een nieuw besturings-systeem uitvind… of iemand de windows 2000 source aanpast :wink:

Dat laatste zou idd wel eens kunne gaan gebeuren. Heb laatst gehoord dat door een ‘fout’ :confused: de broncodes van windows op het internet hebben gestaan :eek: Daar was onze Bill nou niet bepaald vrolijk van geworden :a Dus iedere slimmerik :cool: die die codes heeft kan zo windows nabouwen of beter nog : een beter besturingssysteem in elkaar zetten op basis van windows.

mzzl Dunedaïn

Je dorp heeft gebeld. Ze willen hun idioot terug.

Een beter besturingssysteem opbouwen op basis van Windows :iagree: Hoor je wel wat je zegt. Haha. Ik gebruik ook geen onderstel van een kinderwagen voor mijn nieuwe crosswagen hoor.

Hmm sorry, en eh. Ik hou het maar bij de engelse windows 2000. Is toch alleen maar voor ondersteuning. Begin plezier te krijgen in Linux.

En eh, eerste alinea is niet lullig bedoeld hoor. Microsoft heeft ook goede dingen. En ongetwijfeld een hoop kennis.