T-Bird 1,4Ghz wordt 127 graden?

vbimport

Hej,

Heb net men 1,4tje binnen en meteen derin gestampt…zit goed, alleen heb ik op het moment alleen een COPPER SPIRE als koeler…opzich zou die max tot 1,4 gaan, maar in men bios loopt ie al snel op tot boven de 70 graden en zodra ik MotherBoardMonitor install gaat ie meteen piepen en zegt dat men mobo + proc 127 graden zijn…geen fahrenheit…niet echt te vertrouwen dus…ik heb er nu een ventilator voor staan net als Wookie ook altijd doet, maar er moet toch een normalere oplossing voor zijn lijkt me…

Het enige is dat er nu geen koelpasta tussen cooler en proc zit. om de casetemp lager te houde heb ik men voeding der ook maar ff uitgebeund zodat ie naast men kast staat…

Ok ik heb nu net Hardware Sensor Monitor gedownd en deze staat dik in het rood…geeft aan dat de proc 78 graden is :confused: :eek:
kan toch niet? anders zou ik nu toch nie relaxed een message aant typen zijn???:confused:

Men mobo is maar 23 graden…ik zie bij Voltages staan bij +12V dat ie 13,38V is en ook ROOD…wat heeft dit te betekenen? Ik heb geen settings in het bios verandert van voltage of iets dergelijks…

iemand ideeen?:confused:

update: hij sprong net ineens uit rooie zone naar 72graden, maar inmiddels weer terug naar 77…:mad:

Ik draai em trouwens wel stressed FYI…anders ook zo zonde van IDLE-time heh :cool:

FYI

Als ik em niet stressed draai dus no 100% CPU-usage dan dropt ie meteen onder de 70graden en het voltage is dan ook meteen niet meer in de red-zone!

Euhhhhhh doe eens wat silver ofzow tussen je cpu en je heatsink…:confused:

Originally posted by Dee-ehn
Euhhhhhh doe eens wat silver ofzow tussen je cpu en je heatsink…:confused:

hmz…sja heb ik ff nu niet liggen, maar die Artic shit scheelt meestal toch maar paar graden…en deze temp moet echt drasties omlaag…want was van plan om dat ding flink te OCen…
heb nie voor nix de AYHJA core gekocht :stuck_out_tongue:

hijs op het moment trouwens nie eens instabiel ofzow…nog geen BSODtje gehad…temp blijft stabiel op zon 75 graden!
ik gaat nu pitte en laat pc aanstaan (as usual) hoop dat ie morgenochtend niet uitgefikd is…we zulle zien :stuck_out_tongue:

Originally posted by -=HeadLesS=-[b]
Hej,

Heb net men 1,4tje binnen en meteen derin gestampt…zit goed, alleen heb ik op het moment alleen een COPPER SPIRE als koeler…opzich zou die max tot 1,4 gaan, maar in men bios loopt ie al snel op tot boven de 70 graden en zodra ik MotherBoardMonitor install gaat ie meteen piepen en zegt dat men mobo + proc 127 graden zijn…geen fahrenheit…niet echt te vertrouwen dus…ik heb er nu een ventilator voor staan net als Wookie ook altijd doet, maar er moet toch een normalere oplossing voor zijn lijkt me… [/b]

Zo…zo zo. Ja ik wil hem ook graag ff uittesten maar nog geen bericht im mijn ICQ of PM. Of heb je er maar een gekregen??? :wink: Dan kan ik tenminste ff kijken hoe warm die bij mij wordt!

pm…

Originally posted by King Dingeling

Zo…zo zo. Ja ik wil hem ook graag ff uittesten maar nog geen bericht im mijn ICQ of PM. Of heb je er maar een gekregen??? :wink: Dan kan ik tenminste ff kijken hoe warm die bij mij wordt!

Testen?

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]Hej,

Heb net men 1,4tje binnen en meteen derin gestampt…zit goed, alleen heb ik op het moment alleen een COPPER SPIRE als koeler…opzich zou die max tot 1,4 gaan, maar in men bios loopt ie al snel op tot boven de 70 graden en zodra ik MotherBoardMonitor install gaat ie meteen piepen en zegt dat men mobo + proc 127 graden zijn…geen fahrenheit…niet echt te vertrouwen dus…ik heb er nu een ventilator voor staan net als Wookie ook altijd doet, maar er moet toch een normalere oplossing voor zijn lijkt me…

Het enige is dat er nu geen koelpasta tussen cooler en proc zit. om de casetemp lager te houde heb ik men voeding der ook maar ff uitgebeund zodat ie naast men kast staat…

Ok ik heb nu net Hardware Sensor Monitor gedownd en deze staat dik in het rood…geeft aan dat de proc 78 graden is :confused: :eek:
kan toch niet? anders zou ik nu toch nie relaxed een message aant typen zijn???:confused:

Men mobo is maar 23 graden…ik zie bij Voltages staan bij +12V dat ie 13,38V is en ook ROOD…wat heeft dit te betekenen? Ik heb geen settings in het bios verandert van voltage of iets dergelijks…

iemand ideeen?:confused:

update: hij sprong net ineens uit rooie zone naar 72graden, maar inmiddels weer terug naar 77…:mad:

Ik draai em trouwens wel stressed FYI…anders ook zo zonde van IDLE-time heh :cool: [/B]

Dus je niet overgeclockte pc is nu al 127 graden? Dan doe je echt iets verkeerd toen ik mijn 1,2 nieuw kreeg en hem in mijn pc ramde was ie maar 30 graden!!! Zelfs overgeclocked naar 1,6 wordt ie met waterkoeling pas 52 graden!

Originally posted by Sorcerer
[B]

Dus je niet overgeclockte pc is nu al 127 graden? Dan doe je echt iets verkeerd toen ik mijn 1,2 nieuw kreeg en hem in mijn pc ramde was ie maar 30 graden!!! Zelfs overgeclocked naar 1,6 wordt ie met waterkoeling pas 52 graden! [/B]

Sja met waterkoeling kan je een hoop doen, maar ik heb het over luchtkoeling!!..ennuh als je ff verder had gelezen zie je dat hws-monitor nu continu 75 graden ongeveer aangeeeft…maar der staat wel een enorme ventilator voor…

tips?

Terug gaan naar de winkel, een niet overgeclockte pc met zo’n temp is niet goed!!!
Of eens proberen met die pasta en dan nog eens kijken! Of een betere headsink kopen!

Een andere mogelijkheid is natuurlijk overstappen op waterkoeling! Dat is op het moment de beste oplossing voor de Diehard overclocker.

OKOKOK… stikstof koeling is beter maar nog steeds onbetaalbaar!

Originally posted by Sorcerer
[B]Terug gaan naar de winkel, een niet overgeclockte pc met zo’n temp is niet goed!!!
Of eens proberen met die pasta en dan nog eens kijken! Of een betere headsink kopen!

Een andere mogelijkheid is natuurlijk overstappen op waterkoeling! Dat is op het moment de beste oplossing voor de Diehard overclocker.

OKOKOK… stikstof koeling is beter maar nog steeds onbetaalbaar! [/B]

Haha sja ik denk echt dat het aan de geleiding ligt…dus 2nite ff met koelpastaatje dertusse tryen…ennuh heb ook vaak aan waterkoeling zitten denken, maar vind het nogal een gedoe om daarop over te stappen! Of heb jij een simpelle oplossing of suggestie voor waterkoeling…

heb al vaak op die OC-sites gekeke…maar vind moeilijk om zo maar ff over te stappen…

vreemd, ik heb precies hetzelfde hardware hier, MSI moederbord (zelfde type) zelfde processor (1,4) en ook dezelfde cooler… mijn temp komt tot 70/75 graden hooguit (als het erg warm is) ik heb toen de processor erop laten zetten (wat “moeilijk” zou zijn, vond het wel meevallen) maar goed, misschien dat je de cooler er iets te schuin op heb staan (op het eerste gezicht lijkt het goed te zitten) had ik ook met een Pentium II 266 (werd 95 graden) me zwager heeft hem er goed opgezet (dat was echt misschien een milimeter ofzo) en toen was het terug gedrongen tot 40 of 50 graden, misschien heb je er wat aan.

Trouwens WinXP doet het nu ook met de Raid controller :slight_smile: ziet er indrukwekkend uit! bedankt nog he :slight_smile:

-=HeadLesS=-, je gaat ergens dus gevaarlijk de fout in. Mijn T-bird 1400 is op dit moment (gestresst) 59°. En dat is puur met luchtkoeling en heatsink. Met alleen de originele koeler (vanaf een 1,2 GHz) werd hij toch ook gauw 70°, maar ik heb er wat koelers bijgebouwd. Haal de CPU cooler eens los, smeer er koelpasta op, en zorg ervoor dat het goed contact met CPU maakt. Helpt dat niet, dan teruggaan naar zaak waar je dat ding vandaan hebt.

Heb ff wat pasta opgehaald bij vriend van me en scheelt eruuug veel. 20 graden!!

Ik draai nu stressed 53 graden…nog nooit zo koel geweest!:cool:
Als het erg warm wordt in men kamer wordt ie rond de 56 graden.
eruuug goed te doen dus voor luchtkoeling, maar uhhh ik ga overstappen op waterkoeling 4 sure…zodra ik de stuff heb. radiator heb ik al geregeld…blok wordt voor me gemaakt dus strax 40 graden stressed als het meezit…flink OCen !! :stuck_out_tongue:

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]

Haha sja ik denk echt dat het aan de geleiding ligt…dus 2nite ff met koelpastaatje dertusse tryen…ennuh heb ook vaak aan waterkoeling zitten denken, maar vind het nogal een gedoe om daarop over te stappen! Of heb jij een simpelle oplossing of suggestie voor waterkoeling…

heb al vaak op die OC-sites gekeke…maar vind moeilijk om zo maar ff over te stappen… [/B]

FF overstappen kan niet echt… Je moet er echt voor gaan dan en ook wel wat investeren! Ik kan wel wat produkten aanraden om mee te beginnen en dan tog het beste resultaat te krijgen!

Wat kost dat nou, een beetje waterkoeling, kost dat erg veel, en helpt het erg veel?

Originally posted by jpschadde
Wat kost dat nou, een beetje waterkoeling, kost dat erg veel, en helpt het erg veel?

Het helpt zeker, je cpu blijft veel beter gekoeld.
Overstappen op waterkoeling zal zo’n Fl 450,- kosten om alle aparatuur aan te schaffen en verder heb je alleen nog maar water nodig!

hoe kom je erachter hoe warm je processor is ?

Originally posted by flash-x

In je bios kijken of met een handig stukkie software!

Originally posted by flash-x

Dit is een van de betere progs http://www.hmonitor.com/

:cool: