System Volume Information

Ik heb gezien dat er bij windows XP op elke partitie een verborgen map saat met de naam “System Volume Information”

Op sommige partities is deze map zelfs groter dan 2Gig.

Is het veilig om de inhoud van de map te wissen of is er ergens een instelling om de grote van de map te veranderen en die te beperken??

Ik weet ook wel dat de inhoud soms belangrijk kan zijn om een rollback te doen van drivers of om naar een vroegere datum terug te keren maar voor mij hoeft dat niet want ik formatteer toich regelmatig

Eigenschappen van “Deze Computer” kies tabje “systeemherstel” en vink aan “Systeemherstel op alle stations uitschakelen” daarna kun je de folders (System Volume Information) op alle partites/stations verwijderen…

bedankt, daar was ik naar op zoek
ik heb het niet uitgeschakeld maar gelimiteerd tot 800mb

Ik wil een virus scan doen in de map System volume Information, maar krijg geen toegang.

Kan iemand mijn helpen om deze map toegangkelijk te maken.

Heb Windows XP home edition. NTFS

Hai en welkom hier namens mij,

Allereerst is het misschien handiger om een nieuwe post aan te maken zodat het een en ander wat duidelijker is.

Dan wat betreft je toegang tot dat file. Dat gaat niet lukken omdat dat file in gebruik is. Het behoort bij systeemherstel. Het is ook een verborgen bestand. :slight_smile: En ik weet niet welke virusscanner jij gebruikt maar mijn scanner scant ook dat gedeelte van Windows. Ik weet dat omdat ik dat geregeld voorbij zie flitsen tijdens een scan.

grtz Dúnedain