System tray

vbimport

hoe kun je sommige proggies uitzetten zodat ze niet meer geladen worden bij het opstarten.Byv. cdfoon gids staat bij in mj system tray en die wil daar niet hebben staan hoe krijg je die daar weg.

als je win95/98/98se/me hebt kun je dat eenvoudig doen door

op start/uitvoeren te klikken
daarin msconfig in te typen en dan naar opstarten gaan, en dan klik je het desbetreffende vinkje uit

Onder Win2k wordt het een ander verhaal.
Moet je via je configscherm naar je systeembeheer gaan, daar naar computerbeheer en dan kijk je onder systeemwerkset/systeeminfo/softwareomgeving/opstartprogramma’s wat er op dit moment bij opstart allemaal geladen wordt!
Achter elk progje zie je welke key in je reg dit veroorzaakt.
Op je registereditor door bij start/uitvoeren regedit in te voeren en zoek de gewenste key op en kijk of je deze gewoon kunt verwijderen!

Als je onder 2K met de CDfoongids zit die elke keer opstart of ICQ ofzo dan kan je die key die je gevonden hebt gewoon dellen en dan zal deze prog bij opstart dus nie meer geladen worden! :wink:

Thanks guys
Ik zocht me rot naar die zooi ik wist niet dat het zo gemakkelijk ging.
Ik heb trouwens WINME en daar ging het precies hoe Mattel007 zei.:slight_smile:

dat geeft weeral eens voldoening :slight_smile:

De tijd van HKEY LOCAL MACHINE is voorbij :slight_smile:

Dat van MSconfig werkt niet in 2K maar dat wisten we al. Nu is er naar mijn weten ook zo iets wat je bij Uitvoeren met ingeven zodat je dan gemakkelijk dit soor dingen kan wijzigen! :stuck_out_tongue: