Systeempje

vbimport

hallo cd-freakers
ik ben van plan om een nieuwe computer te gaan kopen graag wil ik jullie advies daar in waar ik allemaal op moet letten bijvoorbeelt (bijvoorbeelt is het verstandig dat ik uitkijk voor een p4) of dat ik met een snelle p3 moet gaan draaien of een amd
geef mij eens een leuk advies zo dat ik daar mee naar de winkel kan stappen
gr polleke

Nou Proc: AMD dus :slight_smile: Check de prijzen maar eens:
www.tweakers.net/pricewatch/
Althon 1,3 Ghz > 600,= ongever :slight_smile:
en dan vergelijken met zo’n Intel

Euh een nieuwe comp kopen doe je niet zomaar. Die baseer je op oa. wensen en budget.

Ten eerste: CPU
Ik zeg zelf ook ga voor AMD. AMD CPU’s doen op geen enkel punt onder van Intel CPU’s en zijn op veel punten sneller. De prijzen zijn lager en de prestaties hoger. Klinkt prima he?
Dan het type CPU… wil je een budget of een high end CPU? Als je alleen maar wat internet, met Word speelt etc heb je ruimschoots genoeg aan een budget CPU zoals bijv de AMD Duron. Ben je echter iemand die veel gamet, photoshopped etc etc dan zeg ik ga voor de Athlon.

Ten tweede: bijbehorende benodige componenten:
Hiertot reken in moederbord, videokaart, systeemgeheugen, kast, floppydrive, cdrom, harde schijf (monitor laat ik ff buiten beschouwing).
Moederbord: indien AMD, ga voor een MSI. Dit is het stabielste bord wat er is voor AMD (vooral de K7T Pro2a of de KT7 Turbo) zoals uit vele testen is gebleken.
Geheugen: afhankelijk van je OS. Met de huidige prijzen zou ik voor 512MB SRD ram gaan…
VGA: tja als je een gamer bent moet je kijken hoeveel je kunt besteden en naar je budget kopen en anders zou ik zeggen van pak een middelmatige kaart de dus neit teveel kost maar wel wat qua gamen aankan (bijvoorbeeld een Geforce 2MX)
Kast: alseie maar groot genoeg is voor voldoende koeling en een 300W voeding heeft
CDROM: tja moet je zelf kijken wat je er veel mee doet, eventueel een DVD… SCSI is zeer leuk maar dat kost wat meer
Floppy: ach… :wink:
Harde schijf: ga voor een ATA100 schijf met 7200 rpm, capaciteit wederom naar je budget nemen (goede schijven vooor goede prijzen zijn IBM en Maxtor)…

Ten derde: optionele componenten zoals een cd schrijver, printer etc etc… als je hierover vragen hebt ofzow lama weten we beantwoorden wel :slight_smile:

Wat je goed in 8 moet nemen is dat je systeem voldoende koeling krijgt. Bezuinig hier niet op, dat gaat je heel hard spijten…

Over de P4: niet doen -> duur, slechte prestaties en nog meer van dat

Dan als laatste: maak eens een lijstje wat je allemaal met je comp wilt doen en wat het mag kosten dan stel ik je wel eens wat samen…

Dee-ehn je begint al op Da_Taxman te lijken.

Dat is een compliment hoor :smiley:

Hoezow? Ik geef gewoon een samenvatting van hetgeen wat er allemaal door mijn hoofd speelt als ik zon vraag in’een topic zie… maar als het een compliment is: thanx!! :slight_smile:

Wat ik nog ff wil zeggen: misschien is het verstandig ff te wachten met de aanschaf van een nieuwe PC indien je voor AMD wilt gaan. Het is nl zo dat de nieuwe Athlon (Athlon 4) met de Palomino core NIET kan werken op de huidige socket A mobo’s (Athlon 4 gebruikt OOK socket A) en dus een mobo wat je nu koopt over een half jaartje al niet meer bruikbaar is… Misschien toch maar ff wachten op de introductie van de Athlon 4 (dat zou ik doen indien ik nu wilde opwaarderen maar toch nog een goed werkend systeem heb staan)…

Originally posted by Dee-ehn
[B]Euh een nieuwe comp kopen doe je niet zomaar. Die baseer je op oa. wensen en budget.

Ten eerste: CPU
Ik zeg zelf ook ga voor AMD. AMD CPU’s doen op geen enkel punt onder van Intel CPU’s en zijn op veel punten sneller. De prijzen zijn lager en de prestaties hoger. Klinkt prima he?
Dan het type CPU… wil je een budget of een high end CPU? Als je alleen maar wat internet, met Word speelt etc heb je ruimschoots genoeg aan een budget CPU zoals bijv de AMD Duron. Ben je echter iemand die veel gamet, photoshopped etc etc dan zeg ik ga voor de Athlon.

Ten tweede: bijbehorende benodige componenten:
Hiertot reken in moederbord, videokaart, systeemgeheugen, kast, floppydrive, cdrom, harde schijf (monitor laat ik ff buiten beschouwing).
Moederbord: indien AMD, ga voor een MSI. Dit is het stabielste bord wat er is voor AMD (vooral de K7T Pro2a of de KT7 Turbo) zoals uit vele testen is gebleken.
Geheugen: afhankelijk van je OS. Met de huidige prijzen zou ik voor 512MB SRD ram gaan…
VGA: tja als je een gamer bent moet je kijken hoeveel je kunt besteden en naar je budget kopen en anders zou ik zeggen van pak een middelmatige kaart de dus neit teveel kost maar wel wat qua gamen aankan (bijvoorbeeld een Geforce 2MX)
Kast: alseie maar groot genoeg is voor voldoende koeling en een 300W voeding heeft
CDROM: tja moet je zelf kijken wat je er veel mee doet, eventueel een DVD… SCSI is zeer leuk maar dat kost wat meer
Floppy: ach… :wink:
Harde schijf: ga voor een ATA100 schijf met 7200 rpm, capaciteit wederom naar je budget nemen (goede schijven vooor goede prijzen zijn IBM en Maxtor)…

Ten derde: optionele componenten zoals een cd schrijver, printer etc etc… als je hierover vragen hebt ofzow lama weten we beantwoorden wel :slight_smile:

Wat je goed in 8 moet nemen is dat je systeem voldoende koeling krijgt. Bezuinig hier niet op, dat gaat je heel hard spijten…

Over de P4: niet doen -> duur, slechte prestaties en nog meer van dat

Dan als laatste: maak eens een lijstje wat je allemaal met je comp wilt doen en wat het mag kosten dan stel ik je wel eens wat samen… [/B]

Ben het hier ongeveer wel mee eens! Heb laatst zelf ook hiervoor gestaan alleen heb ik dan een Asus A7V133a gekocht! :stuck_out_tongue:

Dee-ehn hier heb je me verlang lijsje met wat ik er mee zal doen
hij moet geschikt zijn voor muziek (om te mixen)
af en toe (een game te spelen) ik zelf zat de denken aan
een dvd-speler+plex brander 16 speet of sneller
een goede geluitskaart (sound-blaster live)
een redelijke videokaart (hercules)
genoegt geheugen (zoals jij zegt 512MB SRD)
een snelle cpu
een goed moederbord
harde schijf (moet genoegt op kunnen:7200 of sneller)
kast (mag een hi-tower zijn)
boxen +subwoofer mag
usb:maar dat is standaart tegewoordig
kort om best of de best
prijs fl3000/4000
een monitor heb ik al 19 ins(hcc aanbieding)
printer is aan wezig
(allemaal alvast bedankt) :cool::cool::cool::cool::cool:

(jaaaaaaa ook voor het milieu he)

Wat is dit, helpdesk voor computerconfigs? Moderated by Dee-ehn?

:slight_smile:

Originally posted by polleke

een redelijke videokaart (hercules)
genoegt geheugen (zoals jij zegt 512MB SRD)

Als je dan iets minder veel geheugen neemt en dan een betere videokaart dan lijkt die mij wel wat beter. Want nu krijg je van inter geheugen heeeeel veel en op de rest wordt dan een beetje bezuinigd. Dat zou ik niet doen als ik jou was…

OK ik ben eens wat gaan samenstellen en dit is uit de bus gekomen:

300W ATX kast
MSI K7T Turbo
AMD Athlon C 1,33 Ghz
Globalwin FOP32 cooler
512MB SRD PC133
Maxtor 60GB ATA100 7200
Pioneer IDE DVD 16x
Plextor 16X IDE CDRW
Powercolor Geforce 2MX400 64MB TVOut
Soundblaster Live 5.1
Floppydrive
Logitech cordless mouse
Logitech Itouch keyboard
Samsung 96kHz 17"

Prijs -> ongeveer fl 3800

net systeempje he?

Dat ziet er wel beter uit. Koop je dat allemaal bij dezelfde winkel? En moet je dat zelf inbouwen want dat is voor mij en ik denk voor vele andere wel een groot probleem :frowning:

Deze artikelen komen allemaal vandezelfde winkel… alhoewel het wel een Duitse winkel is (voor mij is dat maar 2 km rijden).

Als je deze spullen over internet besteld in NL zal je niet meer kwijt zijn, maar je zult het dan wel zelf inelkaar moeten bouwen (is best makkelijk tegenwoordig!) of door een kennis ofzow laten doen…

Welke winkel dan? Ik woon ook wel een paar kilometer van de grens vandaan dus misschien kan ik ook wel een paar keer langs die winkel gaan :smiley:

Dee-ehn een leuk setje is dat ziet er goed uit maar zo als Pyromaniac vraagt geef eens een paar adressen zo dat ik ook is kan kijken of het voor intresand is om hem zelf te bouwen :o:o:o:o:o:o:o

(jaaaaaaa ook voor het milieu he)

ik heb het over de prijzen van 2 winkels:

www.bora-computer.de
www.hiqcomputer.de

ook in Belgie vind je onderdelen voor deze prijzen, vraag maar eens aan forumlid FordCapri voor wat adressen…

is dit wat dee-hee
prijs fl 3600
msi k7t turbo
amd thunderbird 1,3 ghz 133
geheugen 256-sdram 133
bigtower 300 watt voeding
speakers creative desktop theatre dtt 2200
creative sound blaster live 5.1
microsoft narural keyboard
videokaart asus v7100 tv-oud 32mb
brander plextor 16-10-40
dvd toshiba 16-48
hardeschijf maxtor 60gb 7200
a schijf :wink: :wink: :wink: :wink:

Ik heb momenteel ff niet de tijd om het na te rekenen (moet zo naar mijn werk toe) maar op het eerste oog ziet het er netjes uit voor een goede prijs.
Vergelijk het even met mijn lijstje wat ik heb gegeven en wat het grootste verschil is etc… dan weet je meteen of de prijs een beetje ok is :slight_smile:

Originally posted by Dee-ehn
[B]OK ik ben eens wat gaan samenstellen en dit is uit de bus gekomen:

300W ATX kast
MSI K7T Turbo
AMD Athlon C 1,33 Ghz
Globalwin FOP32 cooler
512MB SRD PC133
Maxtor 60GB ATA100 7200
Pioneer IDE DVD 16x
Plextor 16X IDE CDRW
Powercolor Geforce 2MX400 64MB TVOut
Soundblaster Live 5.1
Floppydrive
Logitech cordless mouse
Logitech Itouch keyboard
Samsung 96kHz 17"

Prijs -> ongeveer fl 3800

net systeempje he?

[/B]

Ik kwam uit op iets over de 3950,- volgens Tweakers/Pricewatch!
Vind eigenlijk een 60Gb hd en 16x Plex overdreven; denk dat 30Gb en 1210 ook wel voldoet!
Ook vind ik die Samsung a/d dure kant! :stuck_out_tongue:
Ga dan voor een 19"!!!

Maar wel een nice sysje ja! :wink:

Originally posted by Wookie
[B]
Ik kwam uit op iets over de 3950,- volgens Tweakers/Pricewatch!
Vind eigenlijk een 60Gb hd en 16x Plex overdreven; denk dat 30Gb en 1210 ook wel voldoet!
Ook vind ik die Samsung a/d dure kant! :stuck_out_tongue:
Ga dan voor een 19"!!!

Maar wel een nice sysje ja! :wink: [/B]

de samsung monitor kan d’r af. polleke zegt dat hij al een monitor heeft dus het systeem valt nog goedkoper uit.
dus het valt nog zat mee

zo cdfreakers dit is het uiteindelijke set wat ik bestelt heb

msi k7t turbo
amd thunderbird 1,3 ghz 133
geheugen 128-sdram 133
bigtower 300 watt voeding
speakers creative digital 2 satelliet+subwoofer
creative sound blaster live 5.1
cherry cybo@rd blue keyboard
videokaart mtek geforce2mx tv-oud 32mb
brander plextor 16-10-40
dvd pioneer 16-40
hardeschijf maxtor 20,4gb 7200
a schijf
prijs fl 3488 alles bestelt bij(www. mycom.nl)
bedankt cdfreakers voor de informatie bij het samen stelen van een pc:D :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: