Systeempje? goed?

Moederbord: ECS (Elite) K7S5AL SDRAM/DDR +SB + LAN
Dimm PC266 512MB DDR Dane-Elec
HDD U133/72 80 Maxtor D740 X
Kast: ATX Midi Codegen 6013L-G5 350W (Green front)
CDROM: 52 Speed LG
Videokaart: Club3D Nvidia GeForce2 MX400 32MB +TV-OUT
Geluid: Onboard Sound
Diskettestation: Samsung 1,44MB
Toetsenbord: Safeway SW-20
Muis: Safeway 3D Scroll + muismat
Speakers: US-Blaster MM180
Monitor: 17" Likom L7052LP

in totaal is dit 2800

is dit een goed systeempje, of kan ik beter ergens anders goedkoper een systeem/beter kopen?

mvg Nilis

Vage merken allemaal zeg…
Safeway ben ik niet kapot van, erg low budget merk voor keyboards etc. Geef daar wat meer aan uit, je merkt het toch op de langere termijn (en het hoeft dan ook niet gelijk cordless te zijn, maar een Cherry bijvoorbeeld vind ik een fijnere toetsaanslag hebben).

De monitor ken ik ook niet, vaag merk. Ik heb het persoonlijk niet zo op onbekende merken, ben toch een beetje merkenfreak wat dat betreft (maar ik zal misschien ook iets meer te besteden hebben :wink: ) LG heeft in mijn ogen goede monitoren voor nog een schappelijke prijs.

Ik weet niet wat je hier hebt willen neerzetten, een high end systeem of een low budget systeem…als ik het zie een low budget systeem (alleen het merk geheugen, merk CD-ROM en het merk harde schijf hebben voor mij een naam, de rest klinkt erg vaag)

De antwoord of iets een goed systeem is hangt af van wat je er mee wilt doen. Een vraag ‘wat is goed?’ of ís dit goed?’ leidt tot oerveloze discussies omdat je er dan niet bij verteld waarvoor je het gaat gebruiken. Een PC voor gamers ziet er anders uit dan een PC voor de thuistypist(e)…

Als je dat nu er meteen bijgezegd had dan had ik mijn antwoord veel korter kunnen houden en mijzelf, maar ook anderen hier veel tijd kunnen besparen. De rekening is reeds per post naar je op weg :smiley:

Dude, het belangrijkst! Wat voor CPU?

Originally posted by Nilis
Moederbord: ECS (Elite) K7S5AL SDRAM/DDR +SB + LAN
Dimm PC266 512MB DDR Dane-Elec
HDD U133/72 80 Maxtor D740 X
Kast: ATX Midi Codegen 6013L-G5 350W (Green front)
CDROM: 52 Speed LG
Videokaart: Club3D Nvidia GeForce2 MX400 32MB +TV-OUT
Geluid: Onboard Sound
Diskettestation: Samsung 1,44MB
Toetsenbord: Safeway SW-20
Muis: Safeway 3D Scroll + muismat
Speakers: US-Blaster MM180
Monitor: 17" Likom L7052LP

Commentaar:
Mobo: over ECS heb ik wel goede dingen en eigenlijk nooit iets negatiefs gehoord… moet ik wel zeggen dat je er sowieso maar zelden iets van hoort (conclusie: KAN goed zijn…)
geheugen: ok, infineon is echter even duur en beter
hdd: ok
kast: ok
cdrom: ok (zou je niet liever voor een DVD gaan, scheelt zowat nix meer)
vga: ken Club3D niet, maar weet wel dat mijn Powercolor (ook een vaag merk) het prima doet!
sound: on board sound werkt wel, klinkt niet
fdd: ok
muis: neem een logipech voor 2 tientjes
speakers: tis wat het oor wil
monitor: neem liever een merk, een low budget liyama/samsung zal stukken beter zijn en niet veel duurder…

en tja, verder je cpu nog…

Ja, ehhhhhhhh, sorry hoor, maar vanaf de cdrom omlaag kijkend kan alles beter…

Tja… het kan natuurlijk altijd beter! Maar als hij het duurst van het duurste wou, had hij dit niet uitgezocht hè?
Volgens mij is het gewoon een lekker systeempie.

(Zou idd wel voor andere muis, toetsenbord en geluid gaan (kost niet eens zo heel veel meer) - maar ja wie ben ik?)

Originally posted by Azrael
Tja… het kan natuurlijk altijd beter!

Das waar, maar laten we eerlijk zijn, geen (echte) geluidskaart, allemaal safeway-shit en een vage monitor is wel erg minimaal…

Originally posted by iammadaboutwarez
[B]

Das waar, maar laten we eerlijk zijn, geen (echte) geluidskaart, allemaal safeway-shit en een vage monitor is wel erg minimaal… [/B]

Niet iedereen drukt zo genuanceerd uit als jij :wink:

Maar ik heb nog steeds geen antwoord gekregen van nilis over wat hij met de PC wil gaan doen…snel de vraag stellen en daarna niets meer van je laten horen terwijl er toch een wedervraag gesteld is vind ik een beetje onbeleefd…

Ja Nilis! Hier komen jij! :slight_smile: