Systeemkoelers

vbimport

Hey,

ik had een vraagje:

ik wil een systeemkoeler voor in mijn kast aanbrengen maar wil hem ook op mijn moederbord aansluiten!
Weet iemand hoe zo een aansluiting heet of waar ik zo een koeler kan vinden???

alvast bedankt

normaal is elk systeempje
toch voorzien van genoeg koeling
zo niet ?
waarom geld verspillen ,
doe het zoals mij…
laat gewoon je kast van de pc open staan

Je bedoelt zo’n extra FAN in je pc!?
De voeding is dan meestal zo’n plugje die je tussen de originele voedingsplug van je HD of CDrom propt! Zo’n verloopstukje waar dan een paar xtra draadjes uit geleid worden om die FAN aan te sturen! :stuck_out_tongue:

Originally posted by carlo vaesen
normaal is elk systeempje
toch voorzien van genoeg koeling
zo niet ?
waarom geld verspillen ,
doe het zoals mij…
laat gewoon je kast van de pc open staan

Carlo,

Sommige mensen hebben nogal wat spullen ingebouwd zitten en willen overclocken…

De kast open staan maakt gelijk zo’n herrie en is niet altijd gewenst.

Zoals Wookie al zei, zo’n stekkertje als ook voor je harde schijven en CD-ROM spelers wordt gebruikt (4 kleuren draadjes met melkwit plugje) kun je hiervoor gebruiken. Als deze niet meer vrij zijn dan kun je een splitterkabel (Y-splitter) kopen en dan lukt het wel.

Hoe meer je aansluit hoe beter je moet gaan letten op je voeding. 300 Watt is ruim voldoende voor allerlei aansluitingen (CD-ROM, DVD, CD-RW, zware videokaart, verschillende HDD’s etc, die verbruiken allemaal energie)

Ja ok daar heb ik er twee van achter mijn harde schijven,
maar ik heb een ABIT KT7A en daar zit nog een fan4 aansluiting op voor een systeemkoeler,
zodat je in de bios ook van die koeler het aantal toeren en temp kan aflezen…
Zo een bedoelde ik…

kijk hier is ff

www.justcooler.net

Meestal zitten koelers aan een drie-polig pinnetje. Hoe die pinnen eruit zien kun je simpel achterkomen, gewoon het draadje volgen dat aan je CPU-koeler zit. Het voordeel van deze drie-pinnige koelers is dat ze gemonitored kunnen worden hoeveel toeren ze per minuut maken met bijvoorbeeld MotherBoard Monitor (MBM). De meeste moederborden hebben zo’n 3 pins voor koelers. Zijn deze allemaal bezet dan kun je een doorluskabeltje halen waarmee je de koeler tussen (bijvoorbeeld) je HD en je voeding kunt zetten. Het nadeel hiervan is dat ze niet gemonitored kunnen worden.

Waarom zo moeilijk doen,
kijk ff in het boekje van je Moederbord, bij ieder goed moederbord zitten 3 aansluitingen voor coolers.
1 voor je processor en 2 voor je systeemkast.

Die kunnen dan ook gemonitored worden.

Als je het boekje niet hebt kijk dan op internet, vaak staan ze daar ook op.

en anders een nieuw moederbord, kost wat maar dan heb je ook wat

Greetz ReBoQ :cool:

er staat ook in het boekje van het moederbord dat er een aansluiting is (zoals ik heb vermeld), maar hoe noemt men zo een aansluiting en waar kan ik deze koelers halen (dus met moederbord aansluiting) ik heb al verschillende bedrijven gemaild of ze deze hadden, maar stuk voo stuk zeggen ze dat zoiets niet bestaat!!