Systeem specs. voldoende voor dvd-brander?

Hey,

ik heb ffe een vraagje. Ik wil de 3500A gaan kopen en in een systeemp laatsen. Nu vroeg ik me af of de specs. van mijn systemen wel voldoende zijn voor deze brander.

[ul]
[li]athlon 750 / 512 meg / 40 gig @ 7200rpm & 10 gig & 5400rpm
[/li][li] pIII 800 / 256 meg / 30 gig @ 7200rpm
[/li][/ul]

Zijn beide systemen geschikt voor deze brander?

Ik hoor t wel als er meer specs nodig zijn. Alvast bedankt!
ciao

Ja hoor, dat gaat wel werken. De bottleneck is hier vaak niet de CPU maar je harde schijf maar als ik dat zo zie, moet dat wel gaan lukken. Misschien dat je niet perfect op 16x kan branden maar je kan dan altijd een lagere snelheid gebruiken (12x of 8x). Ik zou wel de DVD recorder op een eigen IDE kanaal zetten, dus niet op hetzelfde kanaal als je harde schijf.

Hey, bedankt voor je snelle reply!

ffe over de indeling van de hd’s / brander dan…

[ul]
[li] PR - MA - 40 gig 7200
[/li][li] PR - SL - 10 gig 5400
[/li][li] SE - MA - NEC 3500A
[/li][li] SE - SL - A-open cdromspeler
[/li][/ul]

of is een andere indeling beter?

Die indeling is prima :).

Mijn (officieuze) schoonouders hebben een P3-500 met 256MB aan boord. Hier heb ik destijds een NEC1300a ingezet en branden op 4x is hiermee geen enkel probleem. Ik denk dan ook dat 8x geen probleem zal geven, wellicht 12 of 16x ook niet, gezien de resultaten op die 500Mhz machine.

Veel plezier ermee :slight_smile:

Nogmaals bedankt voor de snelle reply ! :slight_smile: Dan ga ik die van de week halen. Nu nog het probleem van de media.

Ik weet zeker dat mijn dvdspeler (standalone grundig) philips dvd+r leest. De XBOX slikt dvd+rw weer goed, maar philips dvd+r weer niet. Daar begint ie niet aan. Welke media kan ik waarschijnlijk het beste gebruiken? Ik heb trouwens die samsung drive in de XBOX zitten en gemod met 2.1 executer pro. Ik neem aan dat ik gewoon de laatste herrie firmware erop moet zetten voor de meeste compatibiliteit en de bitsetting instellen… correct me if i’m wrong :wink:

Als jullie mij daar nog een advies over kunnen geven :wink:

[edit]
handig zo’n zoekfunctie :wink:
http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=92913

• pakt ie dus enkel met bitsetting en met wat geluk zonder.
  • pakt ie wel aardig met die samsung drive.

dvd+ it is… of niet ?

En dan nog wat tips ofzo waar je nog bij op moet letten met het fikken van dvd’s. Niet te hoog instellen qua speed / tools om dvd’s mee te testen etc.
Als jullie me daar ook nog wat over kunnen vertellen :wink: alvast bedankt maar weer

Voor mijn Xbox spellen gebruik ik vrijwel alleen DVD+R media met bitsetting naar DVD-ROM. Dit omdat mijn Plextor branders het beste werken met DVD+R media en mijn Philips Xbox deze goed leest, en de Xbox van mijn buren (met Samsung drive) kan er ook goed mee overweg. Ik brand zelf Xbox spellen op 4x. Ik geloof niet zo in lagere snelheden, beter resultaat maar hoger dan 4x ga ik vrijwel nooit omdat mijn Xbox toch wel wat kieskeurig is. Ik brand de back-ups met RecordNow Max (Data CD, UDF, Closed Session). Had wat problemen met Nero en ben toen overgestapt naar dit programma wat mij tot nu toe geen problemen heeft opgeleverd.