Systeem reboot spontaan?

Wat kan de oorzaak zijn dat een systeem gewoon als hij niets doet, dus lekker idle, spontaan reboot. Ik denk zelf dat het de voeding zou kunnen zijn. 230 watt met een asus k7v ( athlon classic ) erin is niet genoeg denk ik…

Als dat zo is, dan haal ik er wel een hd uit, of maakt dat niet zoveel uit?

Config nu is

2x hd en 1x cdrom + floppy en voodoo3 3500 tv + 512 meg pc 133 ( 1x 256 en 2x 128 ) op een 230 wat voeding…

Heb hetzelfde probleem ik weet echt niet waar het aan ligt :S
Reboot vanzelf gebeurd niet elke dag maar eens in de week cker.
300 Watt voeding
AMD XP 1800+
Geforce 4 Ti 4400
120 GB HD
MSI KT4 ofzo
512 DDR
Creative Live Drive IR
Creative 5.1
Pioneer DVD 16x
Plex24/10/40A

Misschien zwakke voeding. Installeer is een progje zoals Motherboard Monitor en kijk is of de spanningen stabiel zijn. Ik had hetzelfde hier met m’n AMD TB met veel zooi erbij en toen bleek de 12 en de 5 volt als gekken te fluctueren! Heb toen een 400Watt erin geknald en sindsdien helemaal weer ok!!

het probleem kan ook aan de warmte van je processor liggen als deze te warm wordt kan je systeem ook spontaan gaan rebooten :frowning: :frowning:

Ook ik heb dit probleem gehad! Wat was er aan de hand?

1. moederbord was defect (lekkende condensatoren)
  2. mijn voeding was gaar (een goedkope 350W, niet geschikt voor totaal volgebouwde kasten)
  3. het systeem werd wel erg warm…

Dus ik heb een ander mobo erin gedraaid, een nieuwe voeding (met 3 fans erin) en nog wat casefans bijgebouwd. Stable as a rock!

Het is een nieuw moederbord dat erin zit en de cooler zit er ook goed op en koelt ook wel goed naar mijn idee…

Er zat eerst een PII 450 in. Die vraagt volgens mij minder van je voeding dan een classic athlon of nie ?

Ik zal asus pc probe installen en kijken wat ie zegt :wink:

Originally posted by bmad
het probleem kan ook aan de warmte van je processor liggen als deze te warm wordt kan je systeem ook spontaan gaan rebooten :frowning: :frowning:

Mijne wordt 55C maar denk gewoon een andere kast te kopen met meer watts want heb net een nieuwe mobo en videokaart en hd gekocht dus daqar kan het niet aan kiggen had het er voor namelijk ook al

als je win2K draait is er in je system manger ergens een optie om bij error’s spontaan te rebooten, deze uitvinken dan krijg je eindelijk te zien wat er fout gaat, dat zou ook een mogelijke oplossing kunnen zijn

ik denk dat XP deze optie ook heeft

Rip²eR

ik heb dit probleem ook, maar dan met een iets andere oorzaak…
iedere keer als ik een flash/shockwave spelletje wil spelen op mijn pc (P2-300, 223MB geheugen, 2 HDD’s, 1 CDROM, 1 CDRW, Windows XP Pro) reset hij spontaan…
iemand die hier ook de oplossing voor weet??
shockwave heb ik al een x opnieuw geinstalleerd…