Systeem overzetten op nieuwe harddisk

vbimport

ik heb de volgende vraag,

in een pc waarop window xp is geinstalleerd op een 40 gb harddisk wil ik een nieuwe hd van 120 gb installeren.
niet moeilijk , maar ik wil de 40 gb in een andere pc gebruiken.
Is het nu mogelijk om het komplete systeem en geïnstalleerde programma’s over te zetten op de nieuwe 120 gb harddisk?

alvast bedankt ,

Theo

Ja, als je een Maxtor HDD hebt dan kun je MaxBlast 3 gebruiken.
Als je een WD HDD hebt dan kun je Data Lifeguard Tools V. 11.0 gebruiken.
Of andere fabrikanten zoals IBM/Hitachi, Seagate, Samsung ook zo’n progje hebben moet je zelf ff uitzoeken.

Je kunt ook een progje zoals Norton Ghost, Partition Magic of Drive2Drive gebruiken.

ik ga het maar eens met de maxtor software proberen.

zal wel lukken , als ik de beschrijving zo lees.

gr. Theo

Voor zover ik weet/begrijp zijn de tools van Maxtor en WD niet gemaakt om gegevens over te zetten naar een ander systeem, maar puur en alleen bedoelt om harde schijven te formatteren en te partitioneren en wat diagnostische taken uit te voeren. Zou je je HD willen gebruiken in een oudere computer die niet met harde schijven groter dan 32 of 137gb overweg kan, dan dien je gebruik te maken van zo’n programma.

Wil je echter je harde schijf backuppen naar andere schijf, dan heb je de een of andere imaging software nodig. Zoals KILLorBE al zei: Ghost en Drive2Drive zijn hier prima voor.

Dat ligt er aan naar wat voor een systeem je hem overzet. Ik heb het gehad toen ik van een Pentium III naar en P IV ging dat dat dus niet werkte. Ik had net een nieuw mobo gekocht en omdat dat altijd gewerkt heeft deed ik het zoals ik het altijd deed. Bleek dat ik dus XP opnieuw moest installen. Dus daar zou ik ff meej opletten. En ik heb dus gewoon een Maxtor 120 GB

mzzl Dunedaïn

@Dunedain: als ik het goed begrijp komt er gewoon een nieuwe hdd in een bestaande PC. Dat zou dus geen prob mogen geven :wink:

(de wet van Murphy zal mijn veronderstelling wel weer naar de maan bombarderen, maar dat terzijde)

Dee-ehn,

Misschien heb je wel gelijk maar ik begreep dus dat hij het complete systeem overzet naar de 120 GB. Toen ik dat dus probeerde deed hij dat dus niet. ( moet er wel bij zeggen dat ik geen van deze tools gebruikt heb maar gewoon omgezet heb) Eveneens als hij het systeem dat op de 40 GB staat gaat gebruiken op een ander MoBo, wil dat niet werken. Tenminste als dat een andere processor in gaat houden. Ik heb ok wel eens gewoon een ander moeder bord gehad en gewoon de oude harde schgijf gebruikt zonder probs. maar jah het bleek dus dat als ik van P III naar P IV ga dat dat dus niet werkt. Maar dat is wat ik er van weet en heb ervaren. Maar goed ook ikkan het bij het verkeerde eind hebben of niet helemaal begrijpen wat tejoo bedoelt uiteraard. :rolleyes: :rolleyes:

mzzl Dunedaïn