Sygate Pers. Firewall, Chello en netwerk

Weet iemand hoe ik Sygate moet instellen om via een andere pc toch te kunnen internetten? Op de pc waar het usb-kabelmodem aan hangt, heb ik ICS aan staan.

misschien even handig om hier even heen te gaan

klik hier

Ben ik al geweest, maar met de handleiding kom ik niet verder.

Op de p.c. met modem installeer je sygate manager, de server en op de andere pc’s de sygate client. Je hoeft in principe geen instellingen te doen, gaat automatisch.

Het gaat dus idd NIET automatisch…
Ik heb 2 pc’s achter de sygate-server-pc hangen.
Bij de ene liep alles prima, maar bij de andere kreeg ik alleen verbinding als ik de sygate-firewall op “allow all” zette.
Dat is niet helemaal het doel van een firewall.

Na veel geklooi heb ik de sygate-firewall er maar weer afgegooid en blackice er weer opgezet.
Ook meteen een hoop gedoe minder met lan-gamen.

Ik heb nu ZoneAlarm Pro geinstalleerd en dit werkt wel. Het enige probleem is dat ZoneAlarm mijn usb-kabelverbinding bij het opstarten disabled, zodat ik de stekker er even uit moet halen en er weer insteken.

Originally posted by hteunissen
Ik heb nu ZoneAlarm Pro geinstalleerd en dit werkt wel. Het enige probleem is dat ZoneAlarm mijn usb-kabelverbinding bij het opstarten disabled, zodat ik de stekker er even uit moet halen en er weer insteken.

En om die reden gebruik ik ZoneAlarm dus niet meer maar Tinysofts personal firewall.

en ik dus Symantec Personal Firewall 2002 :slight_smile: