Switch

vbimport

Kan iemand mij vertellen of de volgende switch goed te gebruiken is: W-linx 5-poorts miniswitch SW-005cm. Iemand ervaring mee? Hij moet achter een PC (met Win XP) met kabelinternet gaan werken als switch naar twee andere PC's ( met daarop ME en Win 98).

Ik ken het merk niet, maar ik neem even aan dat ie gewoon z’n werk goed zal doen. Als je dus via een switch je LAN wilt uitbreiden en evt internet zo wilt delen is dat heel goed mogelijk! (maak zelf ook gebruik van een switch @ my home!)

Oke, bedankt.

Ken het apparaat ook niet, maar uit ervaring kan ik je zeggen dat dit soort goedkope netwerkcomponenten voor de consumentenmarkt geweldig werken zolang ze niet te zwaar belast worden.

Voor kabelinternet te delen voldoet dit product vast ruim. Ook voor een licht LAN te runnen. Wil je echter goed kunnen LANnen (veel dataverkeer over meerdere poorten tegelijkertijd) dan ben je met een goedkope switch niet meer zo goed af…
Voor huis tuin en keukengebruik volstaat dit product echter ruim…!

Ik heb te veel ergernis opgelopen met dit soort vage merken.

Geef mij maar 3Com spul… levenslange garantie op NICS en switches die automatisch door hebben of je cross-over of gewone utp hebt liggen …

Sja , je betaalt wel voor die kwaliteit.

www.smc.com

doen het heel goed bij mij

Originally posted by Mr. Belvedere
Sja , je betaalt wel voor die kwaliteit.

Behoorlijk jah! :smiley:

Ik heb hier 1 3com nic en de rest allemaal van die Realtek dingen en merk eerlijk gezegd geen verschil. (hoewel die 3com de enige is die onder XP wil werken zonder de rest van me config te verstoren)

Ik ben ook eigenaar van een noname 8 poorts switch (noname=ik heb nog nooit van het merk gehoord) en deze doet al ruim een jaar perfect waar ik em voor gekocht heb; inetten op meerdere pc’s & veel traffic behandelen.

Ooit zal je een keer problemen krijgen met een noname apparaat maar voorlopig is me dat nog niet gebeurd. (niet echt dan)

Originally posted by Wookie
[B]Ik heb hier 1 3com nic en de rest allemaal van die Realtek dingen en merk eerlijk gezegd geen verschil. (hoewel die 3com de enige is die onder XP wil werken zonder de rest van me config te verstoren)

Vers chil tussen 3com en Realtek is o.a. de CPU belasting en de instellingen die de NIC aankan. Download voor je 3com nic maar eens de software van de 3com website en kijk maar eens wat je daar zoal niet in kunt stellen.

Ook features als parallel tasking etc etc moet een Realtek missen.

Al met al is een Realtek nic een redelijke nic voor thuis (indien je systeemsetup er geen problemen mee heeft, komt wel eens voor nl) maar voor het betere werk is er toch 3com. Hogere snelheden, meer features en meer instellingen…

Nou, in me bak waar ik de grotere bestanden :stuck_out_tongue: mee download zit een realtek en die trekt het zo te zien best op de maxspeed van me kabelmodempje. Maar zoals ik al zei, een realtek onder XP in me ‘normale’ (meest gebruikte) pc kan ik wel vergeten. (BSOD’s all the way) Dit is direct voorbij als ik een 3com plaats.

Ik ben het dus ook wel eens dat 3com beter is, maar als je pc ook met een realtek z’n werk kan doen zonder problemen vind ik het persoonlijk onzin om 3x zoveel uit te geven voor een 3com. (hoewel het wel mooier staat in je sysspecs dan hehe!)

[B]Nou, in me bak waar ik de grotere bestanden :stuck_out_tongue: mee download zit een realtek en die trekt het zo te zien best op de maxspeed van me kabelmodempje. [B]

Als ik me niet vergis heb jij een 128k up/down connectie he? Dat zou nog niet eens een probleem zijn voor een 1mbit nic (zeer zeldzaam btw) :slight_smile:

Maareuh om terug te komen op het topic… Mgompie: heb jij deze nic al gekocht? Zoja, wat zijn je bevindingen?

Ik heb het ding gekocht (Wlinx). Ik laat jullie de resultaten weten.

[B]Nou, in me bak waar ik de grotere bestanden :stuck_out_tongue: mee download zit een realtek en die trekt het zo te zien best op de maxspeed van me kabelmodempje. Maar zoals ik al zei, een realtek onder XP in me ‘normale’ (meest gebruikte) pc kan ik wel vergeten. (BSOD’s all the way) Dit is direct voorbij als ik een 3com plaats.

Ik ben het dus ook wel eens dat 3com beter is, maar als je pc ook met een realtek z’n werk kan doen zonder problemen vind ik het persoonlijk onzin om 3x zoveel uit te geven voor een 3com. (hoewel het wel mooier staat in je sysspecs dan hehe!) [/B]

Zal ik er wel eerlijkheidshalve wel even bij vertellen dat ik mijn nics (2 x 3c905 btx 10/100 combo) heb gekregen. De switch heb ik wel gekocht en is maar 5 poorts , maar voldoet.

in 1 systeem heb ik een realtek nic zitten , maar dat is een onboard nicje dus daar kon ik weinig aan doen :slight_smile:

Maar zoals ik al zei, een realtek onder XP in me ‘normale’ (meest gebruikte) pc kan ik wel vergeten. (BSOD’s all the way)

heb hier 2 realteks werken onder XP geen problemen hier :slight_smile:

Originally posted by bmad

heb hier 2 realteks werken onder XP geen problemen hier :slight_smile:

Het ligt er maar net aan met welke andere hardware hij gecombineerd wordt. Aangezien mijn PCI lineup behoorlijk vol zit is de kans groter dat er onderling conflicten onstaan. (denk aan IRQ sharing bijvoorbeeld)

Ik heb de eerste pc erop, en zo te zien werkt alles naar behoren.

Originally posted by Dee-ehn
Als ik me niet vergis heb jij een 128k up/down connectie he? Dat zou nog niet eens een probleem zijn voor een 1mbit nic (zeer zeldzaam btw) :slight_smile:

je vergist je; ik heb een 512/128 verbinding (nu nog dan).

je vergist je; ik heb een 512/128 verbinding (nu nog dan).

kwijl kwijl lekkere speed als ik dat had was is superberucht in fxp scene :stuck_out_tongue:

Originally posted by RaSta
[B]

kwijl kwijl lekkere speed als ik dat had was is superberucht in fxp scene :stuck_out_tongue: [/B]

we hebben het hier over kbit, niet kbyte hoor… :wink:

De tweede zit er ook op en die werkt ook. Snelheidsverlies heb ik niet zo te zien.

Originally posted by Mgompie
De tweede zit er ook op en die werkt ook. Snelheidsverlies heb ik niet zo te zien.

Begrijp ik nou goed, dat je 5 dagen bezig bent geweest om die tweede aan te sluiten???

En voor Rasta: die 512 is omgerekend 64 kb/sec… dus die 128 wordt dan 16 kb/sec en dat laatste met name is dus zwaar teleurstellend (heb ik ook (adsl), dus ik weet waar ik het over heb… een pubje uploaden duurt vaak errug lang :frowning: )