Sweex router lc000070

Ik heb deze router geinstaleerd internet werkt op de pc en laptop maar ik krijg met geen mogelijkheid min bestanden van de pc op de laptop te zien(draadloos)
terwijl ik ze wel zie staan de pc’s ik zou niet de juiste machtigingen hebben voor deze netwerk bron firewalls staan op alle twee de pc’s uit wat ik niet prettig vind
wie kan en wil mij helpen
Kees

Wat heb je reeds gedaan? Heb je schijven/partities/mappen of bestanden gedeeld op je computers zodat je die op andere systemen kunt zien?

PS Ik heb je andere post verwijderd. Ook deze vorm van crossposten is hier op CDF niet toegestaan…!

Sorry als ik het fout heb gepost is voor mij ook de eerste keer
Ik heb de schijf gedeeld had ik al gedaan
start nu de pc op en het werkt en waardoor weet ik niet

Soms heeft Windows eventjes z’n tijd nodig :slight_smile:

Gisteravond werkte het goed vandaag de pc’s opgestart en weer niet werken hoe kan dit ik begrijp er geen bal meer van.

Kun je wellicht een precieze probleemomschrijving geven? Krijg je geen verbinding met de andere PC? Of heb je problemen met het benaderen van de shares of de data erop?

Ik zei op de laptop de thuis pc staat maar ik zou niet de juiste machtigingen hebben als ik hem op vraag het is de D schijf en is gedeeld en andersom is het ook het zelfde geen machtigingen.
Gr Kees

Euh ik heb een beetje problemen met hetgeen jij schrijft te begrijpen. Zeg je dat wanneer je een share benaderd je een melding krijgt dat de machtigingen van die share niet goed ingesteld zijn?

sorry als ik me niet goed uitdruk
ik zie op mijn scherm van de laptop mijn gedeelde schijf staan van de desctop.
als ik daarop klik dan krijg ik de melding dat ik geen machtiging zou hebben en als laatste zin
Kan het netwerk pad niet vinden
Ik hoop dat je me nu begrijpt sorry
Gr kees

Nu begrijp ik het wel ja :). Geeft niet hoor!

Maar euh… je krijg die 2 meldingen tegelijkertijd? Opzich een beetje vreemd (tja het blijft Windows he) dat je deze 2 krijgt, aangezien de een erop duidt dat de share wel draait, maar benaderd mag worden door die client, terwijl de andere melding zegt dat de share gewoon niet bestaat (cq aftief is).

Mag ik vragen welke Windows versies je draait?

die meldingen staan wel op het zelfde schermpje
xp home op de laptop
xp pro op desctop
dankjewel vast voor al je moeite
gr kees

internet werkt wel

Ok dat is dan heeeel erg vreemd… ik heb het iig nog nooit gezien!

De vraag is natuurlijk wat je nu te doen staat om dit probleem te verhelpen. Het feit dat hij een share eerst wel ziet en dan weer niet zou erop kunnen duiden dat het netwerk niet 100% lekker loopt. Kan het toevallig het geval zijn dat er iets mis is met de bekabeling (waardoor bijv het netwerk af en toe gedurende enkele seconden uitvalt)? Dit zou namelijk kunnen verklaren warom hij wel de share ziet maar bij het benaderen er niet op komt. Of heb je een stevige firewall draaien? Ik neem aan dat per share alle rechten goed gezet zijn? In XP zijn de standaard rechten “alleen kijken” maar dat moet genoeg zijn om bestanden te benaderen…

het werkt als een trein
het bestand nwlinkIPX/spx/netbios-compatibeltransportprotocol moest worden geinstalleerd ik heb sweex gebeld
heel hartelijk bedankt voor al je moeite en je tijd ik waardeer dit echt maak je niet zoveel meer mee.
Groeten Kees

Graag gedaan hoor, blijf gerust hangen :slight_smile:

Nog even commentaar op de oplossing: toch is het een beetje vreemd. Je zou geen ander protocol als TCP/IP nodig moeten hebben voor SMB (=tussen Windows en Windows) filesharing.
Sterker nog: ik heb hier een Linux server draaien net Samba (SMB voor Linux) en enkele Linux en Windows Clients. Er is er geen eentje die gebruik maakt van IPX/SPX of wat dan ook. Alles over TCP/IP.

Mooi dat het werkt natuurlijk, dat wel. Al is de oplossing niet helemaal netjes naar mijn mening. Eén voordeel heeft het wel: je kunt nu oude spellen over je netwerk spelen (die hadden destijds ook allemaal IPX/SPX + NetBIOS nodig :))