Sweex router lc000070

vbimport

hallo

ik heb een router van swwex aangeschaft, en ook een en ander ingesteld

zoals issd naam en de 128 bit wep scryptie

en er is verbinding met de router , maar ik kan niet op het internet

wie heeft er een stap voor stap een check list zodat ik niets kan vergeten

ik heb een motorola moden en een chello abonn

ik ben er al een week mee bezig en kom er niet uit

Ronaldo,

Ten eerste wil ik je wekom heten op ons forum :).

Wat jouw probleem is kan ik helaas niet opmaken uit je verhaal. Ik kan je wel aanraden gestructureerd te zoeken. Waarschijnlijk heeft je router wel de een of de andere mogelijkheid om de online status te bekijken. Zoek hier eens naar en kijk of je router online is. Indien dat het geval is, moet je een IP adres hebben gekregen van je modem. Het gaat zich hier om het internet-IP of WAN-IP. Zou je een adres in de 10.x.x.x.x of 192.168.x.x range tegenkomen, dan heeft je router of geen internet-IP gekregen of heb je het LAN-IP te pakken.

Vaak moet je in en router bepaalde instellingen maken voordat deze met de modem kan communiceren (meestal door het invullen van een door je provider gespecificeerde host-naam). Heb je dit gedaan?

site van sweex staan aantal handleidingen om een verbinding tot stand te brengen met verschillende ISP’s

Heb hetzelfde probleem gehad met deze Router.
Na firmware update was het probleem opgelost.

Ik heb deze router geinstaleerd internet werkt op de pc en laptop maar ik krijg met geen mogelijkheid min bestanden van de pc op de laptop te zien(draadloos)
terwijl ik ze wel zie staan de pc’s ik zou niet de juiste machtigingen hebben voor deze netwerk bron firewalls staan op alle twee de pc’s uit wat ik niet prettig vind
wie kan en wil mij helpen
Kees

Wat heb je reeds gedaan? Heb je schijven/partities/mappen of bestanden gedeeld op je computers zodat je die op andere systemen kunt zien?