Sweex router en chello

Ik heb eeb chello breedbandaccount en aan het chello modem heb ik een sweex router hangen waaraan 2 pc’s gekoppeld zijn. Om de twee drie dagen kan ik geen contact krijgen met chello enkel dan de router tussen het modem en de pc te verwijderen en daarna opnieuw aan te sluiten. Iemand bekend met dit probleem dan graag een reactie bvd Hermieb

Hallo Hermieb,

Ik weet niet waar het aan ligt, maar ik kan je eventueel wel een suggestie aan de hand doen.

Sommige routers beschikken over een instelling die de termijn van de DHCP lease kunnen bepalen. Op het moment dat je router opgestart wordt, zal deze via je kabelmodem een IP adres opvragen. Indien er in je router ingesteld is, dat de DHCP lease maximal 48 uur kan duren (is maar een voorbeeld), dan zal na 48 uur je router het IP adres simpelweg “vergeten”. Door de router opnieuw op te starten wordt een nieuw IP adres aangevraagd.

Nu weet ik niet zeker of dit de oorzaak van je probleem is (er kunnen namelijk heel wat andere oorzaken zijn), maar ik heb dit zelf wel eens vaker meegemaakt. Controleer via de webinterface van je router (standaard is die bij Sweex te vinden op IP adres 192.168.100.1 als ik me niet vergis) eens of er een dergelijke optie te vinden is. Je kunt natuurlijk ook de handleiding raadplegen.

Veel succes en we horen wel wat het is geworden :slight_smile:

Ik had een soort gelijk probleem met een sweex router met wireless ondersteuning met @home in combinatie met een Motarola cable modem. De oplossing hiervoor was een firmware update. deze zijn via de site te verkrijgen of de support afdeling van sweex te mailen geef wel aan in je mail wat voor runtime code je hebt deze vind je door in te loggen op de router en naar tools te gaan.

M.V.G

Edje_007