Svideo out en geen beeld Hellup

vbimport

Hoi
Ik heb sinds fftjes een mediacenter
Nu heb ik een svdeo aansluiting onboard en heb er voor een monitor een extra tv kaart ingegooit
Ik wil via mijn tv de media center laten lopen
Nu heb ik wel geluid via mijn tv maar geen beeld
Heb de volgende kabel aangesloten
Svideo β€” scart
Wie kan mij helpen wordt er giga moe van :confused: :sad:

Welkom op het forum! :slight_smile:

Wat voor moederbord zit er in je PC? Bij de meeste onboard VGA systemen is het zo dat wanneer je een videokaart installeert, de interne videokaart uitgeschakeld wordt. Je zou eens kunnen nagaan of er mogelijkheden zijn om je interne VGA aan te houden naast je extra kaart, maar de kans is groot dat dat niet mogelijk is. Soms is ht mogelijk wanneer je bijv een PCI VGA kaart gebruikt de interne VGA kaart (welke doorgaans via AGP verbonden is) te gebruiken als 2e VGA kaart. De kans is echter redelijk klein, maar bestaat wel.

Heeft de VGA kaart die je bij hebt geplaatst geen TV out? Vaa kun je een apparaat aan de TV out als 2e monitor gebruiken. Dat zou wellicht je probleem kunnen oplossen!

Misschien de handleiding eens lezen, verder meer specificaties is handig wat voor nieuwe kaart heb je momenteel in je pc zitten welk merk, versie want volgens mij praat je eerder over een nieuwe videokaart/grafische kaart dan dat je het hebt over een tv-kaart.

Ja dat denk ik ook :). Het gaat (zeer waarschijnlijk) om of een VGA kaart of een VGA kaart met ingebouwde TV tuner (zoals ATI’s all-in-wonder).