Svcd's combineren tot 1 DVD

vbimport

Wie weet hoe je van 2 SVCD’s 1 DVD kunt maken?
Is het misschien mogelijk om bijv 2 verschillende films (SVCD) op 1 DVD te bakken.
TIA voor elke tip ,

MVG, Bill

Ja hoor dit kan wel. Hoe wil je deze SVCDs op DVD branden? Wil je gewoom losse MPEG2 tracks op je DVD zetten (simpel), of wil je een compleet menu met chapters etc etc?

Om te beginnen wil ik eerst gewoon van een 3 dlg SVCD 1 DVD maken (eerst op de HDD) daarna eventueel gaan experimenteren met menu en hoofdstukken.

Ik weet het resultaat van de simpele oplossing niet maar waarom moeilijk doen als het simpel kan toch?
Evenzogoed wil ik de simpele methode proberen, maar als ik meerdere vcd’s op 1 dvd zet is een menu toch niet te vermijden?

Alvast bedankt voor de reactie.

MVF, Bill

Ik heb nog nooit een hele serie losse bestanden op een DVDtje gezet. In principe heb je gelijk, dat losse videobestanden aangestuurd moeten worden door een IFO bestand (1 title met daarin 3 chapters). Je kan dit makkelijk doen met programmatuur als DVDAuthor van TMPEGEnc, of NeroVision express 2 (nogal buggy programma).

Wat je ook kunt doen (indien het hier om één film gaat), is met een MPEG join tooltje (die zijn er genoeg), de 3 SVCD’s aanelkaar te knopen en dit bestand als enkele video naar DVD weg te branden. Of dit echter goed werkt in de praktijk durf ik je niet te beloven, dat is een beetje afhankelijk van je DVD speler.

Wat je ook eens kunt doen, is de tutorials van Chickenman (linkje) doornemen. Je zult zien dat je met de goede software (DVD2SVCD + randprogrammatuur) heel erg ver kunt komen…

gebruik het proggie DVDIT 2.5 hiervoor svcdtjes en menutjes simpel in elkaar te passen .:cool:

voor duidelijke guides over alles wat maar met vcd of svcd(en meer) te maken heeft -------> vcdhelp.com , vcdhelper.com of dvdrhelp.com/

shadow