SVCD in modo 5.1?

vbimport

Ma è possibile che sulla rete parlano tanto della possibilità di creare SVCD in 5.1 ma nessuno spiega come fare???

Ho trovato queste info:

In terms of video and audio quality, SVCD is in between VCD 2.0 and DVD, using a 2x CD drive to support variable bitrate (VBR) MPEG-2 video up to 2.6 Mbps, and either 1 or 2 MPEG-2 Layer II stereo audio streams (for soundtracks in two different languages). It is also possible to use MPEG-2 Multi-Channel 5.1 surround audio encoding.

E questo è uno spettacolo, se solo si capisse come fare:

Super VCD is a successor to the Video CD 2.0 (VCD 2.0) system and provides many advantages over VCD 2.0. SVCD provides the user with improved video (MPEG-2 video with VBR encoding and higher bit rates), 2 separate stereo audio channels or 5.1 multi-channel audio (surround sound for home cinema) and up to 4 channels of Overlay Graphics and Text (OGT).
The tracks on an SVCD disc contain video, audio and subtitles. Optionally, each track may contain entry points and auto-pause points (see below). Track 1 is the data track which contains information about the disc and any menus etc. that it
contains. This track can take up very little space, leaving the rest of the disc for video tracks. The data track will be transparent to the viewer - they will see track 1 as being the first video track.
Video clips, including audio and subtitles, may be included in the data track. This area is primarily for use in menus or short sequences since the data track has space restrictions limiting it to about ¾ of the whole disc. The advantage is that it can be hidden from the viewer and only accessed in a predefined sequence. The access time should also be quicker between clips since they are stored closer together in the same track. · Still pictures and still sequences Stills can be used, either as information or backgrounds for menus. They can be linked into sequences and cycled at a variable rate of up to one per second. A menu can display either a still picture or video sequence. The viewer can select different choices by selecting a number between 1 and 99 with the remote control. Subtitles Up to four subtitle streams can be included with any section of video.
Auto-pause points It is possible to specify certain points in a video track here the player will automatically pause. The pause duration may be specified, or an infinite wait until somebody presses the play button again. · Entry points allow direct access into the middle of a video track. Pressing “Next” or “Previous” on the remote control will allow the viewer to skip through the video more easily. Entry points can also be played in a predefined sequence or from user selection menus.
Multiple audio channels A second audio channel may be added to provide a dubbed version in another language or extra entertainment, such as a commentary from the director.
Surround sound MPEG-Multi channel surround sound can be used to drive up to six speakers, including a bass channel for enhanced sound effects. If surround sound is used, a second audio channel is not allowed. Multiple volumes If a movie spans more than one disc then the elapsed time into the movie can be altered for subsequent discs, i.e. when the second disc is starting to play it would normally read an elapsed time of zero. This is not correct because the viewer has already watched 45 minutes of the movie. SVCD can compensate for this and display an elapsed time of 45 minutes at the start of the second disc. PAL and NTSC support SVCD will allow a combination of PAL and NTSC audio and video on a single disc. It will not be particularly useful to mix the two television formats, but the ability to create a disc in either PAL or NTSC means that discs can be made compatible for all systems.

Io continuo a sperimentare e a buttare CD ma ho poco tempo da dedicargli, se qualcuno avesse già fatto qualche Km di passi avanti rispetto a me… NECESSITO INPUT!!

Thanks a tutti

Ma che cambia tra Vcd e SVCD??
I SVCD mica sono i dvd??

Andrea1

La differenza tra VCD e SVCD è questa:

il VCD riesco a vederelo persino con il mio lettore Mp3 Esterno TANKY, lo attacco alla Tv e poi me lo guardo, solamente che ci metto un po di + a ripxxxxo

Il SVCD invece si legge con il lettore dVD di casa, e la qualità è pressoche ottima, anzi direi proprio di si.
Solo che essendo in MpG versione 2, occupa tanto e allora per un film ci vogliono 3 CD.

Mi pare che abbia detto tutto.

Mica mi starai prendendo in giro, spero!

C’è un’abisso tra i due!!

Il VCD è Mpg1 1150K/s e audio stereo 44,1KHz 224K/s

Il SVCD è Mpg2 2500K/s e audio da stereo classico fino a 5.1 48KHz 384K/s

Praticamente un film in SVCD fatto a regola d’arte, magari su 3CD piuttosto che 2, si può quasi scambiare per un DVD… praticamente i 2/3 di un DVD, contro 1/4 del VCD!

SCUSA SE POCO!

Bhe allora si che è vantagiosa questa tecnologia!!! Ma il ripping dei vob quanto dura per fare i SVCD? CHe prog si sano? HAi un qulche sito dove posso trovare maggiori delucidazioni sull’ encor perSVCD??

Andrea1

Dunque per fare un SVCD ci metti come minimo 10Ore in su, e come software si utilizza in genere il FaskMpeg, per quanto riguarda il tutorial, vado a cercarlo, ho un link da qualche parte, ne sono sicuro, intanto vi faccio leggere questo

P.S: con un pentium 3 850.

media 20 ORE

Si fa in mpeg2 o in che formato?

Andrea1

si il formato è in Mpg 2 è per quello che occupa così tanto. Eh

Quale è il coec per l’ mpeg2??

Andrea1

il codec si chiama bbMpeg Encoder

Ma no ragazzi, io uso il TMPGEnc e mi trovo benissimo… La qualità e ottima (ho appena terminato un film e si vede da Diooooo!!), è molto versatile e facilissimo da utilizzare!!

Io li divido in media in 3 CD per film di oltre 1h 35m (non conviene su 2CD, la qualità scende di molto) e su 2 CD per film di durate minori…

In media per encodizzare 45’ di filmato ad altissima risoluzione impiego ~4 ore, con un Athlon 800.

Ne vale la pena, eccome!!

Il dilemma sta in questo: Come cavolo si processa l’audio in Mpg2 multicanale 5.1 anzichè Mp1 layer II??? Se qualcuno lo sapesse… un fischio grazie.

Sto ancora cercando sulla rete… ancora nisba!