Svcd die je maar 1 x kunt afspelen

vbimport

Hallo allemaal. Tis weer even geleden dat ik hier was.
Verbouwen enz. enz.
Maar ik heb nu toch iets vreemds.
Van een nieuws groep een mpg filetje van K3 in de ardenne getrokken voor de dochters en daar een svcd van gemaakt.
Deze in de Philips DVD 634 en 2 blije meiden voor de buis.
Natuurlijk moet die film een paar uur later weer aan.
Nu komt het: Het beeld is te breed aan de linker kant:rolleyes:
Er zitten groene en rode randjes rond de beelden en het trilt als een gek.
Van alles geprobeerd maar geen succes. SVCD bij een ander erin:
Nou dan doet hij het perfect.
Vandaag mee naar mijn schoonzus die ook een Philips 634 heeft: exact het zelfde verhaal.
Eerste keer prima beeld. DVD player uit en weer aan. Zelfde probleem. Andere SVCD doen het prima en ook alle andere media als vcd DVD mp3 etc werkt gewoon.
Maar die svcd van K3 gaat maar niet lukken.
Alle op verschillende manieren opnieuw gebrand met het zelfde resultaat. 1 Keer deed hij het goed nadat ik met Tmpgenc er het eerste stukje eraf had gehaald. Maar aan en uit van de DVD player en het was weer het zelfde.
Wat kan dit toch zijn:confused:

Oja de mpg file heeft een resolutie 480 x 576… das toch ook vreemd?

Zo te horen verslikt dat ding zich in de SVCD codec (ofwel op de disc (VBR)) ofwel in de instellingen van de dvd speler).

Probeer er eens een VCD van te maken en te kijken of ie dan hetzelfde probleem heeft ?

Nieuwe anti-kopieerbeveiliging van Philips? DVD speler herkent het als een niet legale disc en onthoudt het? Net als toen met het eenmalig kunnen kopieren van een audio cd.

Trouwens downloaden van een nieuwsgroep! --> illegaal, niet gewenst op dit forum!?! Weet het niet, ben niet meer zo actief hier :frowning:

Grtz

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]Zo te horen verslikt dat ding zich in de SVCD codec (ofwel op de disc (VBR)) ofwel in de instellingen van de dvd speler).

Probeer er eens een VCD van te maken en te kijken of ie dan hetzelfde probleem heeft ? [/B]

Hmmm filmpje is maar een half uurtje dus past het met gemak op een cdr. Ik vindt dan ook zonde om hem naar vcd te converteren.
Ik heb zat andere Svcd en die doen het (ook nu nog) perfect.
Dus die codec mag het probleem niet zijn.
Ik zal verschillende SVCD files wel eens vergelijken met deze kijken waar het verschil in zit.

tegenwoordig heb je veel convert’s programma’s, ipv van tmpg kun je ook eens cinema craft encoder proberen. Het probleem ‘herken’ ik zelf niet omdat ik geen philips, k3 of die encoder gebruik…

Als de resolutie niet klopt, dan kan je dit veranderen in tmpg (of gewoon de wizard laden)

Mpg filetjes kun je ook converteren met Vcdimager (speciaal om een bin/cue file van te maken) denk dat dat je beste alternatief is (ik gebruik dat programma heel vaak en nog nooit ben ik tegen probs aangelopen)

Verder kun je ook veel legaal spul downloaden van nieuwsgroepen, maar dat is niet relevant voor deze topic hé?

Cinema Craft ??? Weet je niet wat dat programma kost:p

480 x 576 blijkt trouwens gewoon goed te zijn.
Ik deze file een een andere SVCD mpg eens naast elkaar gezet in premiere om bij de eigenschappen eens te kijken wat het verschil is.
Alles is exact het zelfde behalve (en dat zal het probleem wel zijn) is dat er achter de resolutie iets extra’s staat nl.

480 x 576 (1,422)

Wat betekend dat (1,422)
Bij al mijn filetjes staat dit er niet achter behalve bij deze waar ik dus problemen mee heb.
Is dit een afwijkende verhouding ofzo?

Wie weet dit:confused:

Originally posted by C@rlo
Cinema Craft ??? Weet je niet wat dat programma kost:p

ik heb geen idee :wink: maar nieuwsgroepen zijn vaak gezellig :smiley:

het lijkt mij erop dat het verkeerd is gecodeerd (verkeerde -niet optimale- instellingen) je kunt terug keren naar tmpg en wat instellingen wijzigen, kwestie van proberen met een cdrw (zo doe ik het altijd)

heb je de andere opties nog geprobeerd (vcdimager o.a.) ?