Survival Franse Ardennen

Yo Gozers, ik ga maandag om 6.30 :frowning: naar de Franse Ardennen. Met school. Het schijnt dat het ijzig koud gaat worden. En veel regen. Ik zelf denk dat ik me goed heb voorbereidt. Maar heeft iemand nog tips ofzo?

De activiteiten:

*Abseilen
*Wandeling (15-20 km)
*Bivak
*Mountain Biken
*Kajakken

van maandag tot en met vrijdag zijn we aldaar.

Kent iemand nog simpele kamp liederen of iets dergelijkt? zeg het me.

ga niet zeiken hoe kut het bij jouw was, want dan komt er zo weer zon irri slotje op, en zijn er meer zwarte vierkantjes dan reply-able threads

Een paar blikken zon en bier doen altijd wel wonderen geloof ik :wink:

Zorg voor kleren die tegen een stootje kunnen en schoenen die makkelijk zitten, zeker bij het wandelen want blaren is niet fijn, trust me.

Voor kampliederen…verzin gezellig wat parodiën op bekende nummers. Het verzinnen is al een plezier op zich, maar het dan nog met z’n allen zingen…dat kan helemaal lachen worden.

Bereid wat flauwe geintjes voor (niet te kinderachtig of grof natuurlijk) die je dan de rest van de week kunt uithalen…maar weet ‘wie kaatst kan de bal verwachten’ :wink:

Zorg ervoor dat je zelf iets te eten mee neemt, sultana’s ofzo!

want het eten op zo’n survivel is (bijna) nooit te vreten!

Prettige vakantie! :slight_smile:

???

Waar zit je op school? Waar ik zit gaan ze ook op ardennentocht?

Wat het leuk maakt? Uhm…gewoon beetje kloten, radio mee (?), niet alles serieus nemen, etc.

Ben er 2 keer geweest met school…blijven zitten in 4Havo…vond het wel lachen…sja droge kleren is important…en het liefste ook korte broeken ipv lange…wordt je minder nat heh :stuck_out_tongue:
En neem vuilniszakken mee om je zooi in te proppen enzow…tegen regen uiteraard :slight_smile:

‘Survival’? je bedoelt werkweek. Ik ga maandag de 17e op werkweek. Naar de Belgische Ardennen. Gvd 62 km met de langzame sukkels fietsen. Ik kijk eens of ik me een groepje bij elkaar krijg die wat lekker met me losbreken en 3 uur eerder op die boerderij aankomen. Of 1 uur en daar bij nog 2 uur aan een Belgisch terras bier gezopen hebben:).

Maar als je naar de Franse Ardennen gaat moet je kijken of je bij het plaatsje ‘Montmédy’ in de buurt bent. Daar ligt namelijk een gigantisch fort op een berg. Binnen dat fort is een oud stadje, maar het gaat er natuurlijk om dat dat fort één van de Franse verdedigingswerken tegen de Duitsers was tussen 1920 en 1940… Zeer leuk om daar eens heen te gaan met een groepje ofzo…en zeker 's nachts:)

Tips:

Slaap dit weekend ZEER VEEL!
neem Frans geld mee
neem waterdichte kleren mee…:frowning:
een zwitsers zakmes is mel stoer…

Maar op welke scholen hebben jullie dat gedaan? Misschien zit ik wel met een freaker op school, een bruggertje dat ik eens gruwelijk heb vertrapt ofzo…dat dat dan een freakertje blijkt :stuck_out_tongue:

oh survivel het mooiste wat er is maar als je de sfeer goed wil hebben zorg dat iemand gitaar kan spelen en hij wat nummers zoals under the bridge, hotel california, i alone, polly kan spelen en met ze alle beetje mee janken echt super en natuurlijk voor de bier drinkers jupile of zo ben geen bier drinker maar hoorde van mijn mede klasgenoten dat het heerlijk bier moest zijn verder je aankleding nou ja korte broek voor de weersverwactingen kan je haast wel thuis laten misschien is een afritsbroek handig daarnaast een goede slaapzak hopelijk een mummy die tot -5 kan dan zul je het niet koud hebben verder goede loop schoenen die ook goed ingelopen zijn ga niet met kisten die je net 1 maandje hebt 15 a 20 km lopen geheid blaren verder zorg voor gympen voor het klimmen is zeer handig en verder een lekere dikke warme trui en zorg voor genoeg schone shokken neem voor bijvoorbeeld 5 dagen 8 paar mee nou ik zou zeggen veel plezier in de ardennen verder als je liederen zoekt lyrics een oplossing veel plezier verder en laaat even weten hoe je het hebt gehad

Hier een fijn liedje van Herman Finkers. (Elk couplet moet hoger gezongen worden dan de vorige. Je haalt het dan net!)

De ardennen - Herman Finkers

Ik ga naar de Ardennen
De frisse lucht is even wennen
Vooruit met frisse tred
En het eerste couplet

Ik kreeg bijna flatneurose
Het zat mij thuis niet mee
Mijn lidkaktus had schaamluis
Mijn lintworm diarree

Ik ga naar de Ardennen
Geen plantjes op een flat
Maar het tweede couplet

Koekoek, koekoek
Er roept een koekoek vol vuur
En menig stadsmens denkt
H‚, 't is al twee uur!

Ik ga naar de Ardennen
Wat nu wordt ingezet
Dat is het derde couplet

Je ziet de vreemdste wezens
In de heide en de turf
Net zag ik nog een slang
Met een hele lange slurf

Ik ga naar de Ardennen
Nu allen schrap gezet
Want er komt me een couplet!

Ik leef van Moeder Aarde
Pluk bramen en een zwaan
Kijk hoe mooi hij vliegt!
Kijk hij vliegt mij aan!

Ik ga naar de Ardennen
Ik haal het denk ik net
Dat laatste couplet

Ik ga naar de Ardennen
Nog steeds met frisse tred
Het zesde couplet
Een potje met vet

veel plezier in de Ardennen

Ik zit op het Eerst Christelijk Museum te Haarlem 4e klas havo. Ben benieuwd of je daaR ook zit.

bedankt voor dat lied.

Eten: Ik heb al jacht lessen genomen :wink: nahja, iig kooklessen (van mijn moeder)

en het is echt survival. geen werkweek.

Foto’s denk ik niet dat er genomen worden, ivm ‘‘Neem Zo Weinig Mogelijk Mee’’. Maar misschien is er een leraar die een digi fototoestel mee neemt. Dan post ik ze wel. Of geef een link naar waar die staan.

En natuurlijk geef ik verslag hoe het was. Het zal wel die maandag worden. omdat ik waarschijnlijk vrijdag avond, zaterdag, en zondag compleet brak ben.

Ik ben echter een echte freak als ik meteen verslag breng hoe het was :stuck_out_tongue:
Sluit maar een zooi weddenschappen af. Ik wet dat Totibbs voor Zaterdag 12:00 verslag heeft uitgebracht. blablabla:D