SuperVCD's?

vbimport

Ik heb wat gehoord over superVCD’s deze zouden net zo goede kwali als dvd zijn en 2 CD’s groot en af te spelen in elke gewone stand-a-lone dvdspeler! Weet iemand of dit klopt en zo ja waar zijn die dingen te halen ??? :):stuck_out_tongue:

ze zijn mindere kwaliteit als DVD, maar iets beter dan gewone VCDs.
DivX is nog altijd stukken beter :slight_smile:

Ik weet niet of ze afspeelbaar zijn op alle DVD spelers die VCD ondersteunen. Ikzelf heb een VCD/MP3 speler, maar die kan geen SVCDs afspelen :frowning:

En om er te vinden moet je zoeken op FXP boards enzo…

svcd(Super Video CD) is een chineese formaat voor video cds de kwaliteit is hoger als normaal vcd (omdat het de techniek gebruikt van MPEG2)en wil ook wel eens beter zijn als zulke divxen maar een goede divx rip is nog altijd beter als svcd.

Niet alle dvd speler zijn in staat de svcd formaat te lezen maar is altijd goed om even te kijken of de jouwe dat wel kan.

Er was dacht ik ook nog het formaat xvcd(eXtended Video CD). Dit is zeg maar meer een uitbreiding op VCD en gebruikt ook nog MPEG 1.

XSVCD (eXtended Super Video CD) is zeg dus maar weer een uitbreiding op SVCD en gebruikt ook dus zeg maar MPEG2 als basis.

En ondersteund je DVD speler of wat dan ook geen van deze formaten dan kun je nog altijd het programma VCDgear ( www.vcdgear.com ) proberen om der weer een normaal mpeg van te maken :wink:

SVCD heeft als beeldresolutie 480x576 (PAL) of 480x480 (NTSC), in vergelijking met DVD dus nog enigszins magertjes wat betreft horizontale beeldlijnen -> 720x576 voor een PAL-DVD en 720x480 voor NTSC.

VCD is best te kijken, maar met DivX op komst zou ik toch eerder daarvoor gaan.

Het enige voordeel is dat je films eerder op VCD hebt als op DivX…logisch omdat DivXies rips zijn van DVD’s.
En aangezien er eerder een screener wordt gemaakt als dat de DVD op cd wordt gezet…sja… :slight_smile:

ik heb zo een gast gesproken en die zei dat het pas nieuw was misschien was het die xvcd. Waar zijn die te krijgen?

ik heb zo een gast gesproken en die zei dat het pas nieuw was misschien was het die xvcd. Waar zijn die te krijgen?

Op de bekende FTP forums

kijk eens op de volgende url www.vcdhelper.com je vindt er werkelijk alles over vcd/svcd/xvcd/divx branden converteren ondertiteling

vcd videocd is in mpeg 1
en svcd super video cd[compact disc] zijn in mpeg2 formaat

[s]vcd is bhoorlijk populair in azie etc
ze hebben ook standalone vcdplayers enzo daar

een gemiddlde videocd heeft vhs kwaliteit
kan een stukje mooier
kan ook wat lelijker

een goede supervcd is een heel stuk mooier dan een normale vcd
en rivaliseren wel degelijk met een goede dvd rip [divX]

probleem is svcd mpeg2 en dat is bhoorlijk groot en heb persoonlijk nooit meer dan 35min film op 1 cd gehad
meestal komen die dan ook in 3cds.

videocds en svcds zijn een standaard en komen in een vaste bitrate en resolutie[geloof in een andere reply werd geschreven welke precies] deze moet ie dan ook hebben …anders speelt een [s]vcd compatible dvd player hem dus niet. en is het geen [s]vcd.

Dan is er nog een laatste type de zogenaamde Xvcd als eerder gezegt extended video cd

dit is niet een erkend standaard en wordt daarom ook bijna nergens in afgespeeld
Xvcd beteken pretty much gewoon het meeste uit de mpeg1 of 2 halen [het maximum van wat de codec kan

en de bitrate etc gewooon onwijs opvoeren.
heb super xvcds gezien die dan ook rivaliseerde met de originele ‘‘DVD’’ en ‘‘DIVX ;)’’ ver achter hun lieten.[tegeleik afgespeeld =dvd en xsvcd]

vele pioneer dvd spelers spelen alles af cdr alle merken zonder problemen , vcd svcd en zelfs vaak xsvcd.
is me alleen opgevallen day heel veel geen mp3 cds ondersteunen.

de pioneer standalones: dv 333 en 434 zijn dan ook voorbeelden van spelers die all het boven genoemde afspelen.
niet te vergeten prima beeldkwaliteit, vindt ze persoonlijk prima allround spelers maar dat is persoonlijk.

sorry is een beetje lang geworden maar ik hoop dat dit je vraag een beetje beantwoord

Shadow