Super probleem

vbimport

Hallo jongens ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb een hele leuke pc lekkere up to date nu loopt hij de laatste steeds vast, het beeld bevriest. Het ligt niet dus aan een te zwaar spel. Ikzelf dacht zal wel hete probleem zijn. Ik al het stof weggehaald en de ventilators deden het goed, maar hij liep nog steeds vast. Ik denk dat het aan de videokaart ligt, want het beeld bevriest. Maar de koeler op de videokaart doet het. Misschien een fout in windows?

Hij bevriest:

• tijdens spellen
  • tijdens uitpakken van tl
  • gewoon in windows zonder dat ik iets doe
  • ik denk vooral wanneer ik de muis niet beweeg, maar dan denk ik ook dat is onzin

Please help mij, want binnnenkort komt Black & White en dan moet mijn systeempje vele uren draaien en dus niet steeds bevriezen.

Welke OS draai je?
De laatste updates van je videokaart al gedownload?
De laatste updates van je geluidskaart al gedownload?
DirectX 8 al geinstalleerd?
Via 4in1 drivers al geupdate?
VIA USB filter geinstalleerd?

Updaten van deze drivers lost heel veel problemen op. Mocht het prbleem zich dan nog steeds voordoen dan zou je met een algehele herinstallatie de boel eens aan moeten pakken.
Begin dan met zo min mogelijk kaarten ingebouwd, dus eerst alleen de videokaart en vervolgens iedere keer er een kaart bij.

Staan er in apparaatbeheer nog ergens uitroeptekens?

-zorg ervoor dat je eens geen gesharede IRQ’s hebt en kijk dan of je nog die problemen hebt
-probeer andere windows versies
-alhoewel de temp van je bak OK lijkt, zet hem eens open en probeer dan wat (probleem waar ik ervaring mee heb)
-gooi al je TSR (geheugenresidente programma’s) eruit

suc6!

Een hoop info waar ik maar weing van snap. Ik windows 98. Het kan niet aan mijn drivers liggen, want daar deed hij het eerst ook goed op. Ik ga eerst alles opnieuw installen dan horen jullie wel of het geholpen heeft.

ik heb net hetzelfde probleem gehad :frowning:
en datw as met men athlon 650 vroeger :slight_smile:
dat stom mainboard ondersteunde men geforce GTS2 64DDR nie :smiley:

Ik heb datzelfde probleem gehad.
Het bleek, na lang zoeken aan m’n geheugen te liggen.
Ik had er 2x64MB 100MHZ geheugen inzitten.
Nu heb ik laatst 1 dimm van 256MB gekocht en nu is het probleem over.
Ook eerst lopen pielen met andere drivers en een nieuwere versie van directx

C.U.

had dat met WinME ook in het begin
had toen BlackICE draaien en AVP platinum en Zone alarm

heb dat er toen afgezout
en alles van Norton/Symantec erop

Norton Internet security 2001
Norton Antivirus 2001

geen vastlopers meer.

Heb je soms veel harde schijven, branders of andere randapps aan je voeding hangen Het kan zijn dat die het niet trekt

Ik heb de laatste tijd niks meer veranderd aan mijn computer, dus ik snap het ook niet. Ben nog bezig met het opnieuw installeren van windows.

Hmmmmmm ik had een soorgelijk probleem ook met mijn vorige sys (athlon 600 op een Gigabyte 7ix) en de oplossing was na lang zoeken simpel: kast open laten staan

en dan te bedenken dat de cpu nooit boven de 41 graden zat… met de kast dicht

heeeeeel weird maar het werkte wel!

Ik heb de oplossing gevonden het had te maken met mijn geheugen. Ik heb namelijk twee modules en 1 ervan werkte niet goed meer. Gelukkig heb ik nog garantie. Dank aan u allen voor het advies.

Originally posted by Tommilio
[B]Hallo jongens ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb een hele leuke pc lekkere up to date nu loopt hij de laatste steeds vast, het beeld bevriest. Het ligt niet dus aan een te zwaar spel. Ikzelf dacht zal wel hete probleem zijn. Ik al het stof weggehaald en de ventilators deden het goed, maar hij liep nog steeds vast. Ik denk dat het aan de videokaart ligt, want het beeld bevriest. Maar de koeler op de videokaart doet het. Misschien een fout in windows?

Hij bevriest:

• tijdens spellen
  • ik denk vooral wanneer ik de muis niet beweeg, maar dan denk ik ook dat is onzin

Please help mij, want binnnenkort komt Black & White en dan moet mijn systeempje vele uren draaien en dus niet steeds bevriezen. [/B]

Ik heb niet alle replies gelezen dus het ozu kunnen dat anderen het al hebben gezegd. Afgaande op wat je beschrijft; heb je de refresch rate van je videokaart niet te hoog? Ik had eerst ook mijn voodoo3200@voodoo33000 clockspeed (of refreschrate ofzo) en hij liep ook om de haverklap vast

Als je ietsjes naar boven leest, lees je dat ik de oplossing al gevonden heb, maar toch bedankt.

Originally posted by Tommilio
[B]Hallo jongens ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb een hele leuke pc lekkere up to date nu loopt hij de laatste steeds vast, het beeld bevriest. Het ligt niet dus aan een te zwaar spel. Ikzelf dacht zal wel hete probleem zijn. Ik al het stof weggehaald en de ventilators deden het goed, maar hij liep nog steeds vast. Ik denk dat het aan de videokaart ligt, want het beeld bevriest. Maar de koeler op de videokaart doet het. Misschien een fout in windows?

Hij bevriest:

• tijdens spellen

Please help mij, want binnnenkort komt Black & White en dan moet mijn systeempje vele uren draaien en dus niet steeds bevriezen. [/B]

k heb het ook gehad met Windows 98 en 98 SE. Ik ben over gegaan op Windows ME en dat draait prima