Succesvolle backup van navigatiesysteem

Dit is geen vraag meer, want het probleem is opgelost. Maar aangezien ik op’t net geen info of how-to kon vinden, post ik hier m’n beperkte ervaring met het backuppen van DVD’s voor navigatiesystemen voor in de auto.
Ongeveer elk automerk bouwt een ander type navigatiesysteem in, dus het is misschien geen slecht idee om dit allemaal een beetje te bundelen. Zij die hun ervaringen willen delen, kunnen dat dus hier doen :slight_smile:

Concreet:

DVD: Xanavi 6.0 Europa, 2004 (uit Nissan Primera 2.2l diesel)
DVD-RW: NEC3500, fw 2.17

Versie 5.0 stond nog op een single layer DVD, maar door toevoegen van oa noorwegen en zweden, kwam versie 6.0 op 6,3 GB, dual layer dus.

Een gewone 1:1 copy van 5.0 op DVD+R werd door het systeem niet aanvaard. Booktype setting (DVD-ROM) op de single layer schijfjes lukte mij toen niet.
Ondertussen heb ik een paar DL schijfjes (Traxdata en Verbatim, beide 2.4x), dus wou ik het nog eens opnieuw proberen met versie 6.0.

De image heb ik gemaakt met Alcohol 120, schrijven met DVDdecrypter (write iso). Booktype met winbtype default op DVD-ROM. 't Schijfje werd probleemloos geschreven op 4,1x en wordt ook aanvaard door het navigatiesysteem.
Mijn vermoeden is dus, dat dit systeem enkel checkt naar het booktype, waardoor de DVD+R backup van versie 5.0 niet werkte en deze DVD-ROM DL van 6.0 wel.